به گزارش پاداش، معامله‌گران بازار سرمایه کشور در حالی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته جاری رفتند که شب گذشته شاهد حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی بودند. حال یک هفته‌ای می‌شود که دامنه نوسان در بازه یک درصدی متقارن به سر می‌برد و اساسا این تصمیم به دلیل جلوگیری از واکنش هیجانی سرمایه‌گذاران بازار سهام نسبت به بسط دامنه جنگ در منطقه صورت گرفت. اما در پی روانه شدن صدها موشک به نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی از همان شب گذشته، از هیئت‌مدیره و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار خواسته شد در جلسه‌ای فوق‌العاده در خصوص نوع فعالیت بورس‌ها و محدودیت‌های احتمالی روز چهارشنبه تصمیم‌گیری کنند. خروجی این جلسه در صبح امروز هم به تداوم دامنه یک درصدی منتهی شد. در چنین شرایطی از سوی کارشناسان بازار سرمایه، عدم اقبال به معاملات بازار امری طبیعی ارزیابی می‌شد اما در عین حال شاهد عملکرد مطلوب برخی از شرکت‌ها در داد و ستدهای امروز نیز بودیم.

www.padash.ir

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان خرید و فروش‌های امروز بیش از 8 هزار واحد افت را متحمل شد و تا سطح 2 میلیون و 114 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. به رغم افت 0.41 درصدی نماگر اصلی بازار، شاخص هم وزن با تاثیرپذیری یکسان از کلیه نمادهای معاملاتی با 0.21 درصد ریزش تا محدوده 700 هزار واحدی بازگشت. در روز جاری ارزش معاملات خرد در رقم یک هزار و 817 میلیارد تومانی متوقف شد و 815 میلیارد تومان منابع مالی حقیقی از گردونه معاملات خارج شد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان خرید و فروش‌های امروز بیش از 8 هزار واحد افت را متحمل شد و تا سطح 2 میلیون و 114 هزار واحدی عقب‌نشینی کرد. به رغم افت 0.41 درصدی نماگر اصلی بازار، شاخص هم وزن با تاثیرپذیری یکسان از کلیه نمادهای معاملاتی با 0.21 درصد ریزش تا محدوده 700 هزار واحدی بازگشت. در روز جاری ارزش معاملات خرد در رقم یک هزار و 817 میلیارد تومانی متوقف شد و 815 میلیارد تومان منابع مالی حقیقی از گردونه معاملات خارج شد.

www.padash.ir

در روز جاری برخی نمادهای معاملاتی نظیر فملی، فولاد، فارس، شستا، نوری و... بیشترین تاثیر منفی را در عملکرد شاخص کل بورس تهران داشتند. از طرفی نمادهایی همچون کچاد، مبین، پارسیان، کروی، دارو بیشترین تاثیر مثبت را در عملکرد دماسنج اصلی بازار سهام شدند.

www.padash.ir

در بررسی فهرست برترین گروه‌های صنایع به لحاظ ارزش معاملات در بورس تهران، مشاهده می‌شود که صنایعی نظیر بانک‌ها، فلزات اساسی و شیمیایی رتبه‌های اول تا سوم را در حوزه ارزش معاملات به ترتیب 226، 219 و 152 (همگی میلیارد تومان) به خود اختصاص داده‌اند.

www.padash.ir

مقایسه صنایع

در ارزیابی عملکرد صنعت دارویی بازار سهام، نماد معاملاتی دکپسول با کاهش 0.05 درصدی به قمیت 9 هزار و 235 تومان رسید. این شرکت دارای حجم معاملاتی یک میلیون برگه سهمی و ارزش معاملاتی بالغ بر 9 میلیارد تومانی است. نماد معاملاتی دارو هم امروز با 0.89 درصد رشد به قیمت یک هزار و 584 تومان رسید. این شرکت با حجم معاملاتی 3 میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی بالغ بر 5 میلیارد تومان همراه بود. نماد دحاوی با 0.99 درصد نزول به قیمت 119 تومان رسید. این شرکت با حجم معاملاتی 26 میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی بالغ بر 3 میلیارد تومان همراه بود.

در بررسی صنعت پتروشیمی نیز نماد معاملاتی نوری با یک درصد افت به قیمت 17 هزار و 673 تومانی کاهش یافت. این شرکت با یک میلیون برگه سهم ارزش معاملاتی در محدوده 53 میلیارد تومان را به ثبت رساند. از طرفی شرکت بوعلی هم با 0.99 درصد کاهش و لمس قیمت 5 هزار و 800 تومانی توانست با 3 میلیون برگه سهم ارزش معاملاتی در سطح 20 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. نماد معاملاتی شخارک هم امروز با 0.99 درصد افت به قیمت 5 هزار و 219 تومان رسید. این شرکت با حجم معاملاتی 3 میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی بالغ بر 17 میلیارد تومان همراه بود.

 

کارشناس بازار : مسعود کریمی

 




واکاوی سیاست اخیر سازمان بورس / بازی...
توسط مسعود کریمی 25 مهر 1403 ساعت 15:19
خروج پول از دارایی‌های...
توسط مسعود کریمی 24 مهر 1403 ساعت 14:44
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13