به گزارش پاداش، در حالی به اولین روز کاری از هفته سوم مهر ما رسیدیم که در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته باز هم بازار با عرضه های سنگینی همراه شد و اکثر نمادهای معاملاتی در منفی و صف فروش قرار داشتند. این در حالیست که در برخی از دقایق نیز شاهد کاهش حجم برخی از نمادهای بزرگ و شاخص ساز بودیم. با این حال نماگر اصلی با بیش از 8 هزار واحد کاهش در سطح 2 میلیون و 114 هزار واحد قرار گرفت تا یک روز نزولی دیگر را در بازار به ثبت برساند. در روز جمعه همچنین خبری مبنی بر دستور رئیس جمهور به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر مدیریت بازار و خارج کردن بازار از حالت هیجانی صادر شده است.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

  1. بازگشت ساعت آغاز به کار ادارات از ۱۵ مهرماه به روال گذشته: رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: شناورسازی ساعت آغاز به کار کارکنان در کلان‌شهرها در دو هفته ابتدایی آغاز سال تحصیلی از ساعت هفت تا ۹ صبح شناور شده بود که از ۱۵ مهر به روال قبل بر می‌گردد.
  2. کاهش ۱۰ درصد ضایعات کشاورزی، ایران را تبدیل به صادرکننده می‌کند:  رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت:به طور متوسط حدود ۳۰ درصد ازمحصولات کشاورزی تبدیل به ضایعات می‌شود. اگر این عدد ۱۰درصد کاهش پیدا کند دربرخی محصولات نه‌تنها خودکفا شده بلکه صادر کننده هم می‌شویم.
  3. رئیس سازمان برنامه و بودجه: ۴۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است: رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: به دلیل بسته بودن سقف بودجه با نمایندگان مجلس گفت‌وگو کرده‌ایم تا اجازه بگیریم باقی مطالبات گندمکاران را که ۴۰ همت است، پرداخت کنیم.

 

اخبار اقتصاد جهانی

  1. نرخ فقر در آرژانتین به ۵۳ درصد رسید: آژانس آمار دولتی آرژانتین اعلام کرد که نرخ فقر در آرژانتین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۵۲.۹ درصد رسیده و نسبت به نرخ ۴۰.۱ درصدی در سال گذشته افزایش‌یافته است.
  2. کاهش قیمت جهانی نفت برنت ۷۷ دلار و ۵۳ سنت شد:قیمت نفت تغییر چندانی در معاملات روز جمعه نداشته اما در آستانه یک افزایش هفتگی قابل توجه قرار دارد. سرمایه‌گذاران در حال بررسی دورنمای گسترش جنگ در خاورمیانه و مختل شدن جریان نفت این منطقه هستند.

 

پیش بینی بازار

با توجه به صحبت هایی که در روز گذشته رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران انجام دادند، قیمت تتر و همچنین دلار روند کاهشی به خود گرفتند. با توجه به شرایط موجود، پیش بینی می شود که در این هفته معاملات بهتری نسبت به هفته گذشته داشته باشد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




واکاوی سیاست اخیر سازمان بورس / بازی...
توسط مسعود کریمی 25 مهر 1403 ساعت 15:19
خروج پول از دارایی‌های...
توسط مسعود کریمی 24 مهر 1403 ساعت 14:44
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36