به گزارش پاداش، در حالی به چهارمین روز معاملاتی هفته رسیدیم که در روز گذشته با توجه به کاهش تنش های احتمالی، شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بودیم. در حالی که باز هم اکثر نمادهای معاملاتی در صف فروش قرار داشتند اما در برخی نمادهای بزرگ و همچنین صندوق های اهرمی تحرکات خوبی را شاهد بودیم به طوری که با جمع شدن صف های فروش این نمادها به سمت مثبت شدن نیز حرکت کردند. در معاملات روز گذشته، نماگر اصلی با کاهش 7800 هزار واحدی همراه شد و به ارتفاع 2 میلیون و 94 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با بیش از 1600 واحد افت در سطح 697 هزار واحد قرار گرفت. همچنین در روز گذشته نیز همانند روزهای قبل، شاهد خروج سنگین پول از بازار به میزان 617 میلیاد تومان بودیم.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

  1. تخصیص ۱۸ هزار سکه طلا در حراج بیستم مرکز مبادله: بیستمین جلسه حراج سکه طلا مرکز مبادله ارز و طلای ایران، امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد و از مجموع ۳۶ هزار و ۱۶۵ قطعه انواع سکه طلا ثبت سفارش شده، ۱۷ هزار و ۹۴۶ قطعه انواع سکه طلا به شرکت کنندگان در این حراج اختصاص داده شد.
     
  2. افزایش پیک تقاضای مصرف برق به ۵۷ هزار و ۵۴۸ مگاوات:به نقل از وزارت نیرو، پیشینه تقاضای مصرف برق کشور در هفته بیست و نهم سال جاری در روز چهارشنبه (۱۱ مهر ماه) به ۵۷ هزار و ۵۴۸ مگاوات رسید. این میزان مصرف برق در مدت مشابه سال قبل ۵۳ هزار و ۳۵ مگاوات بوده است که در سال جاری ۸.۵۱ درصد رشد داشته است.
     
  3. همکاری پالایشگاه‌های پارس جنوبی با بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:مدیران بزرگترین مجتمع گازی کشور نگاه بسیار ویژه‌ای به دانش‌بنیان‌ها و سازندگان داخلی دارند. با بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و دانش‌بنیان همکاری بسیار نزدیکی داریم.
     
  4. حمایت از بورسی‌ها با همکاری صندوق توسعه ملی و اصلاحات بودجه ۱۴۰۴: حجت الله صیدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه مراسم هفته سرمایه‌گذار از رایزنی سازمان با صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار سرمایه خبر داد و در پاسخ به این پرسش که آیا صندوق توسعه ملی به تعهداتش مبنی بر حمایت و تزریق پول به صندوق تثبیت عمل می‌کند یا خیر، گفت: صندوق توسعه ملی گرچه دارای محدودیت‌های خاص خودش است اما همراه هستند و قول همکاری‌های بیشتر با سازمان بورس و بازار سرمایه را به ما داده‌اند.

 

اخبار جهانی

  1. وزارت اقتصاد آلمان: بزرگترین اقتصاد اروپا ۰.۲ درصد کوچک می‌شود: زوددویچه تسایتونگ، پرتیراژترین روزنامه آلمان، در گزارش جدید خود از قصد کاهش چشم‌انداز رشد اقتصاد آلمان توسط وزارت اقتصاد این کشور خبر داد.
     
  2. ترامپ بدهی آمریکا را دو برابر هریس افزایش می‌دهد! بر اساس تحلیل جدید یک گروه غیرحزبی مستقر در واشنگتن، پیش‌بینی می‌شود که برنامه‌های اقتصادی دونالد ترامپ، در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، بدهی این کشور را تقریباً دو برابر برنامه‌های کامالا هریس افزایش دهد.

 

پیش بینی بازار

با معاملاتی که در روز گذشته شاهد آن بودیم، بنظر می رسد که باید به زودی شاهد جمع شدن اکثر نمادهای معاملاتی در بازار باشیم. با این حال این انتظار وجود دارد که امروز نیز همانند روزهای قبل شاهد افزایش عرضه در بازار باشیم تا معامله گرانی که قصد خارج شدن از بازار را دارند بتوانند با فروش سهام خود خارج شوند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36