به گزارش پاداش، در حالی به اولین روز معاملایت هفته رسیدیم که در روز چهارشنبه بازار به صورت متعادل کار خود را به پایان رساند. این در حالیست که با توجه به ریسک های سیستماتیکی که در اواخر هفته ها وجود دارد، برخی از معامله گران تصمیم به معاملات با احتیاطی گرفتند. در روز چهارشنبه شاخص کل و شاخص هم وزن خلاف جهت هم حرکت کردند تا نشان از مثبت بودن نمادهای بزرگ و شاخص ساز بدهد. در دو هفته گذشته بازار همچنان با خروج پول حقیقی از بازار همراه بوده است و حجم و ارزش معاملات بسیار کمی را تجربه کرده است.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

 

  1. ورود ۴۸.۳ همت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد: مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه ۴۸.۳ هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد وارد شد، از برگزاری پنجاه و هشتمین حراج شمش طلای این مرکز در روز یکشنبه ۲۲ مهر خبر داد.
     
  2.  خبر خوش رییس سازمان بورس و اوراق بهادار برای سهامداران عدالت: مهلت برگزاری مجامع سهام عدالت تمدید می‌شود.
     
  3.  افزایش سرمایه ۲۲۲ درصدی شفارا از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد تائید حسابرس قرار گرفت.
     
  4.  به‌منظور شرکت در دومین نشست روسای بانک‌های مرکزی کشور‌های عضو بریکس و انجام مذاکرات دوجانبه با همتایان خود، به مقصد مسکو رفت.
     
  5.  مدیرعامل بورس تهران: معاملات بازار سرمایه به روال عادی بازگردد تامین مالی می‌کنیم.
     
  6. افزایش سرمایه ۵۰ درصدی فولای از محل سود انباشته مورد تائید حسابرس قرار گرفت.

 

اخبار جهانی

  1. کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و تورم کشورهای مختلف در کانون توجه: بعد از اینکه بانک مرکزی نیوزیلند در هفته گذشته نرخ بهره را به میزان 0.5 درصد کاهش داد، اکنون نوبت بانک مرکزی اروپا (ECB) است که وارد عمل شود. هرچند که کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، و همکارانش در آخرین نشست خود از کاهش نرخ بهره در ماه اکتبر حمایت نکردند، اما پس از گزارش‌های ضعیف شاخص مدیران خرید (PMI) و سقوط نرخ تورم کل به زیر 2 درصد، دیدگاه آن‌ها شروع به تغییر کرد. این عوامل باعث شده است که فعالان بازار قیمت‌گذاری خود در کاهش نرخ بهره توسط ECB در نشست پولی آتی را بالاتر ببرند.
     
  2. موسسه بلک‌راک: محرک‌های چین بازار را به حرکت درمی‌آورند: موسسه سرمایه‌گذاری بلک‌راک معتقد است که محرک‌های اقتصادی چین می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور عمل کند و سرمایه‌گذاران را تشویق به بازگشت به بازار کند، اما محدودیت‌های تجاری همچنان یک ریسک باقی می‌مانند. همچنین، این موسسه وضعیت سهام چین را از «خنثی» به «بیش‌وزن» تغییر داده است، به این معنی که اکنون به سرمایه‌گذاری بیشتر در سهام چینی توصیه می‌کند.

 

پیش بینی بازار

در حالی که بازار در دو هفته اخییر کاملا روندی نزولی داشته است، اما با تحرکاتی که در روزهای معاملاتی هفته گذشته شاهد بودیم، بنظر می رسد که بازار به سمت و سوی متعادل شدن گام بردارد. از طرفی در صبح امروز سازمان بورس و اوراف بهادار طی اطلاعیه ای اعلام کرده است که دامنه نوسان به مثبت و منفی 3 تغییر پیدا کرده است و این میتواند به متعادل شدن بازار کمک شایانی کند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36