به گزارش پاداش، بازار در روز شنبه با خبری مبنی بر بازگشت دامنه نوسان به مثبت و منفی 3 درصد کار خود را آغاز کرد. با توجه به کاهش تنش های خاورمیانه این اقدام از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار صورت گرفت با بازار کم کم به حالت متعادل خود بازگردد. در شروع معاملات بازار با افزایش تقاضا در نماد بزرگ و شاخص ساز همراه شد و همین موضوع باعث افزایش حجم و ارزش معاملات انجام گردید. در معاملات روز گذشته نیز اکثر نمادهای معاملاتی از صف فروش خود فاصله گرفتند و به سمت مثبت شدن حرکت کردند و همین امر باعث رشد بیش از 14160 واحد شاخص کل شد و این نماگر را به سطح 2 میلیون و 113 هزار واحد رساند. همچنین شاخص هم وزن نیز با تنها 168 واحد رشد در پله 696 هزار واحد ایستاد.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

 

  1. آخرین فرصت ثبت نام برای شرکت در حراج شمش طلا؛ ساعت ۲۴ امشب:  پنجاه و هشتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه برگزار خواهد شد و فرصت ثبت نام برای شرکت در این حراج، ساعت ۲۴ امشب (شنبه ۲۱ مهر ماه) پایان می‌یابد.
     
  2. بانک مرک‍‍زی دستورالعمل جدید برای مؤسسات اعتباری را ابلاغ کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به اشخاص محجور در مؤسسات اعتباری در چارچوب بند ب ماده (۶۷) قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار گرفت و پس از اعمال اصلاحات به شبکه بانکی ابلاغ شد.
     
  3.  ۳۶.۶ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد: بانک مرکزی از اول فروردین تا ۲۱ مهر امسال، ۳۶ میلیارد و ۶۶۰ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تأمین کرده است.
     
  4. در هفته سوم مهر؛نرخ بهره بین‌بانکی کاهش یافت: داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته سوم مهرماه ماه سال جاری، حاکی از کاهش ۰.۰۵ درصدی نرخ سود بین بانکی در چهارشنبه، ۱۸ مهرماه، است.

 

اخبار جهانی

  1. قدرت خرید دستمزد در ژاپن کاهش یافت: کاهش دستمزدهای واقعی و نرخ مصرف در ماه آگوست در ژاپن احتمالاً مسیر افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن را ناهموار خواهد ساخت.

 

  1. وزارت خزانه داری آمریکا: تحریم های جدید نفتی علیه ایران اعمال شد:  به نقل از رویترز وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، ۱۶ نهاد و ۱۷ کشتی را به عنوان اموال مسدود شده ایران معرفی کرده است. وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که شش شرکت و شش کشتی دیگر را به دلیل مشارکت آگاهانه در معامله مهم خرید، فروش، حمل و نقل یا بازاریابی نفت یا فرآورده‌های نفتی ایران تحریم می‌کند.

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملاتی که در روز گذشته شاهد آن بودیم و همچنین افزایش دامنه نوسان به 3 درصد می شود شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات در روزهای پیش رو بود. با این حال پیش بینی می شود که در روز جاری نیز روند معاملات بهبود یابد و هفته خوبی را بازار سپری کند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36