به گزارش پاداش، بازار دیروز در حالی کار خود را آغاز کرد که یک روز پر نوسان را در روز گذشته شاهد بودیم. در معاملات روز یکشنبه برخی صفوف فروش جمع آوری شدند و به حالت متعادل دست پیدا کردند تا بازار به حالت متعادل خود، نزدیک تر شود. در حالی که بازار با افزایش تقاضا تا نیمه بازار همراه شده بود اما در یک ساعت پایانی، عرضه بر تقاضا برتری پیدا کرد و باعث افت روند صعودی شاخص کل گردید. عمده دلیل عرضه های دیروز را می توان به خبر حراج 60 همتی اوراق دولتی دانست چرا که مانع تحرکات قوی وبرگشت قطعی بازار شد. با این حال شاخص کل که در نیمه ابتدایی با بیش از 7 هزار واحد رشد همراه شده بود اما در نهایت با عرضه هایی که انجام گرفت تنها با حوالی 840 واحد رشد همراه شد و به سطح 2 میلیون و 114 هزار واحد قرار گرفت.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

 

اخبار اقتصادی ایران

 

  1. تامین مالی پتروپالایشگاه‌ها در بازار سرمایه در هاله‌ای از ابهام: تأمین مالی پروژه‌های بزرگ یکی از مسائل چالش برانگیز است، به همین علت سال‌های گذشته ساخت پالایشگاه از طریق سرمایه‌های مردمی یا بازار سرمایه در دستور کار قرار گرفت اما به فراموشی سپرده شد.
     
  2.   ۱۱۸ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله معامله شد: مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام‌کرد: ۱۱۸ کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از ۶۳۵ میلیارد تومان در حراج پنجاه و هشتم مرکز مبادله ایران مورد معامله قرار گرفت.
     
  3.  محل تامین ارز واردات ۲۹ قلم کالا تغییر کرد: طبق اطلاعیه سامانه جامع تجارت، از این پس ثبت سفارش ۲۹ قلم کالا صرفاً با محل تأمین ارزهای «از محل صادرات خود» و «از محل صادرات دیگران» امکان پذیر خواهد بود.
     
  4.  بانک مرکزی مبلغ جدید وام ساخت مسکن را ابلاغ کند: عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی درباره تأخیر در پرداخت وام مسکن و رویه بانک‌ها در ارائه تسهیلات مسکن به بیان توضیحاتی پرداخت.
     
  5.  دادوستد یک میلیون و ۲۰۵ هزارتن محصول در بورس کالا: به نقل از بورس کالای ایران، روز گذشته (شنبه ۲۱ مهر ماه) تالار محصولات صنعتی و معدنی بالغ بر ۸۰۵ هزار تن محصول شامل ۲۰۲ هزار و ۹۵۰ تن آهن اسفنجی، ۴ هزار و ۵۷۰ تن تیرآهن ،۲۳ هزار و ۴۰۰ تن شمش، ۵۶۰ هزار تن گندله سنگ آهن ،۵ هزار و ۹۶۵ تن میلگرد و ۸ هزار و ۱۵۰ تن ورق داد و ستد شد.

 

اخبار جهانی

 

  1. پایان انحصار شرکت ملی نفت نیجریه در خرید از پالایشگاه دانگوته:  به نقل از رویترز، واله ادون روز جمعه (۲۰ مهر) با اشاره به اقدام نیجریه برای برداشتن محدودیت بخش فرآوری این کشور، اعلام کرد حق انحصاری خرید شرکت ملی نفت نیجریه از پلایشگاه نفت دانگوته پایان یافته است و هم‌اکنون معامله‌گران سوخت این کشور می‌توانند به‌طور مستقیم از این پالایشگاه بنزین بخرند.
     
  2. تولید نفت عراق در سپتامبر کمتر از سهمیه اوپک‌پلاس بود: به نقل از رویترز، یک مقام عراقی روز شنبه (۲۱ مهر) با اشاره به تلاش کشورش برای افزایش پایبندی به سهمیه تولید نفت، اعلام کرد که عراق در ماه سپتامبر ۳ میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه نفت در روز تولید کرد که کمتر از سهمیه ۴ میلیون بشکه‌ای توافق‌شده با اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) است.

 

پیش بینی بازار

با توجه به معاملاتی که در این روزها در بازار سرمایه شاهد هستیم، این امیدواری در در معامله گران هست که با حمایت دولت شاهد بازاری بهتر نسبت به چند هفته گذشته باشیم. با این حال بنظر می رسد که در روز جاری معامله گران با احتیاط بیشتری کار خود را پیش ببرند و اکثر نمادهای معاملاتی که همچنان در صف فروش قرار دارند، بتوانند فاصله بگیرند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 مهر 1403 ساعت 08:24