به گزارش پاداش، بازار روز گذشته در حالی کار خود را آغاز کرد که از همان دقایق ابتدایی با عرضه های بسیار زیادی در اکثر نمادهای معاملاتی همراه بود و یک روز بسیار سخت را پشت سر گذاشت چرا که باز هم میل به نزول را در بازار می توانستیم مشاهده کنیم. روز گذشته با توجه به معاملاتی که شاهد آن بودیم، شاخص کل حوالی 24 هزار واحد افت را تجربه کرد و به حوالی 2 میلیون و 90 رسید و شاخص هم وزن نیز با 6200 واحد افت در سطح 690 هزار واحد قرار گرفت تا یک روز کاملا نزولی را بازار تجربه کند. این در حالیست که بنظر می رسد باز هم بازار به پیش خور اخبارهای گوناگونی رفته است تا بازار بورس رنگ قرمز را بر خلاف صندوق های طلا که با رنگ سبز همراه بودند کار خود را به پایان رساند. روز گذشته همچنین برای اولین بار سکه امامی به بیش از 50 میلیون تومان رسید.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-رئیس کل بانک مرکزی: ایران عضو و سهامدار بانک بریکس می‌شود:  محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه در دومین اجلاس رؤسای بانک مرکزی کشورهای عضو گروه بریکس توافقات بسیار خوبی در زمینه مالی و پولی صورت گرفته است، گفت: ایران در دوره‌ای که روسیه دبیر بریکس بود، توافقات خوبی با بانک مرکزی روسیه انجام داد و ما در مورد اتصال شبکه‌های کارت و همکاری‌های مالی و پولی توافقات خوبی داشتیم که همه آنها را در بریکس مطرح کردیم.

۲-  قیمت طلا و سکه دیروز ۲۳ مهر؛ سکه ۵۰ میلیون تومان شد: هر قطعه سکه طرح جدید روز گذشته (دوشنبه) در بازار طلای تهران ۵۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به فروش رفت که نسبت به روز گذشته ۹۰۹ هزار تومان رشد داشت. هر قطعه سکه طرح قدیم روز گذشته نسبت به یکشنبه با رشد ۷۲۰ هزار تومانی، ۴۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان داد و ستد شد.

۳- حراج سکه چهارشنبه برگزار می شود/ واریز وجه تا ساعت ۲۳ فردا: بر اساس شیوه‏ نامه نحوه برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادله ارز و طلای ایران مورخ ۱۳ شهریورماه ماه ۱۴۰۲ منتشره در تارنمای رسمی(www.ice.ir)، بیست و سومین جلسه حراج سکه طلا در روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir برگزار می‌شود و دارایی موضوع حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

۴- بخش کشاورزی در بهار امسال ۳.۱ درصد رشد کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، بخش کشاورزی در فصل بهار سال ۱۴۰۳ رشد ۳.۱ درصدی را ثبت کرده است. نتایج منتشر شده در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد در ماه‌های تیر و مرداد ۱۴۰۳، ارزش‌افزوده گروه کشاورزی نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲.۸ و ۳ درصد رشد داشته است. این رشد در ماه‌های تیر و مرداد تابستان گذشته منفی بوده است.

۵-کیومرث اعلایی معاون اجرایی سازمان بورس شد:  به نقل از سازمان بورس، حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حکمی کیومرث اعلایی را به عنوان معاون اجرایی سازمان بورس منصوب کرد. در این حکم آمده است: نظر به تعهد، تخصص، سوابق و شایستگی‌های جنابعالی به موجب این حکم به عنوان «معاون اجرایی سازمان» منصوب می‌شوید. با توجه به ضرورت هماهنگی با ارکان بازار سرمایه در چارچوب وظایف تعریف شده و نیاز مبرم به تنظیم دقیق فرآیند اجرایی برای رسیدن به اهداف مدنظر سازمان بورس و اوراق بهادر، انتظار می‌رود با رعایت ضوابط و مقررات ارتباط با تمامی حوزه‌های مدیریت سازمان برای ارتقا و نظام‌بخشی امور اجرایی، اهتمام لازم را به عمل آورید.

 

اخبار جهانی

 

۱-تورم منفی در چین وخیم‌تر شد:  بر اساس داده‌های اداره ملی آمار چین در روز یکشنبه، قیمت مصرف‌کننده اصلی در سپتامبر ۰٫۱ درصد افزایش‌یافته است که پایین‌ترین رقم از فوریه ۲۰۲۱ به شمار می‌رود، درحالی‌که تورم تولیدکنندگان برای بیست و چهارمین ماه متوالی کاهش یافت.

۲-بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک؛ ایران صدرنشین افزایش تولید نفت اوپک شد: گزارش منابع ثانویه اوپک نشان می‌دهد که ایران در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) ۳ میلیون و ۳۱۶ هزار بشکه نفت خام تولید کرده که ۲۱ هزار بشکه بیشتر از ماه اوت ۲۰۲۴ (مرداد-شهریور) بوده است. بر اساس گزارش منابع ثانویه، در ماه سپتامبر (شهریور- مهر)، ۱۲ عضو این سازمان ۲۶ میلیون و ۴۴ هزار بشکه نفت تولید کردند که ۶۰۴ هزار بشکه کمتر از ۲۶ میلیون و ۶۴۸ هزار بشکه ماه اوت است.

 

پیش بینی بازار

با توجه به ریسک هایی که در این روزها مجدد بر سر بازار سرمایه می باشد، انتظار می رود که در روز جاری باز هم همانند روز گذشته شاهد نزول بازار و افزایش عرضه ها باشیم. چرا که دولت همچنان قصد عرضه 60 همتی اوراق نقدی قابل انتشار که در قانون باقی مانده است را دارد و همین موضوع باعث خروج پول از سهام خواهد شد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




واکاوی سیاست اخیر سازمان بورس / بازی...
توسط مسعود کریمی 25 مهر 1403 ساعت 15:19
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38
خروج پول از دارایی‌های...
توسط مسعود کریمی 24 مهر 1403 ساعت 14:44
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13