به گزارش پاداش، بازار در روز سه شنبه همانند روزهای گذشته در جهت منفی حرکت کرد و فروشندگان زیادی در بازار وجود داشت و همین موضوع باعث افت چشمگیر نماگر اصلی به میزان 21730 واحد شد تا این نماگر به حوالی 2 میلیون و 69 هزار واحد قرار گرفت. با توجه به تغییر دامنه نوسان از مثبت و منفی 1 به 3 درصد این انتظار وجود داشت که شاهد بازاری بهتر باشیم اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه تلاشی نیز بابت این موضوع انجام نشد تا بیش از 680 نماد معاملاتی در منفی و صف فروش قرار گیرند. همچنین در روز گذشته نیز شاهد خروج پول به میزان 428 میلیارد تومان پول حقیقی را از بازار بودیم. بنظر می رسد که همچنان بی اعتمادی به رفتار و تصمیمات سیاست گذار، در بورس در بین معامله گران موج می زند و با توجه به ریسک های سیاسی که همچنان در بازار وجود دارد سرمایه گذاران نمی توانند تصمیم درستی را برای خرید یا فروش سهام خود بگیرند.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-حجم معاملات شمش طلا از ۱۱ تن عبور کرد:  روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۴ مهر) پنجاه‌ونهمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شد، از مجموع ۱۶۲ کیلوگرم شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۳۷ کیلوگرم با میانگین قیمت پنج میلیارد و ۴۰۳ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.
 

۲-  فروش ۳۶ هزار تن ورق فولادی و نبشی در بورس کالا: به نقل از بورس کالای ایران، در تالار محصولات صنعتی و معدنی ۲۶۰ هزار تن گندله سنگ آهن، ۱۵۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۲۴ هزار و ۱۷۸ تن ورق فولادی، ۱۲ هزار و ۱۱۸ تن نبشی، ۲ هزار و ۶۶۰ تن مس مفتول، یک هزار و ۷۶۵ ناودانی، ۵۳۰ تن شمش آلیاژی آلومینیوم، ۸۰ تن بیلت آلومینیوم و ۲۴ تن بیلت مسی عرضه می‌شود.
 

۳- توسعه روابط تجاری ایران و آذربایجان منوط به حل مشکلات بانکی است: به نقل وزارتخانه امور اقتصاد و دارایی، عبدالناصر همتی و شاهین مصطفی یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و رئیس طرف آذربایجانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در سالن جهاد اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی دیدار کردند.
 

۴- رئیس کل گمرک:کسری تراز تجاری ۷ میلیارد دلار شد:  محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران صبح امروز در بیستمین نشست هیأت نمایندگان دور دهم اتاق بازرگانی تهران، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ مهر ماه، صادرات غیرنفتی کشور به ۸۱ میلیون تن به ارزش حدود ۲۹.۵ میلیارد دلار رسیده که به نسبت مدت مشابه پارسال هفت درصد به‌صورت وزنی و ١٠ درصد به لحاظ ارزشی رشد کرده است.

 

اخبار جهانی

 

۱-پیش بینی جدید اوپک نسبت به تقاضای نفت برای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵: به نقل از رویترز، سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، در گزارش امروز خود پیش بینی نسبت به تقاضای نفت برای سال جاری و سال آینده را نسبت به گزارش قبلی کاهش داد. این سومین بار متوالی است که اوپک در گزارشات ماهانه پیش بینی خود نسبت به تقاضای نفت برای سال جاری و سال ۲۰۲۵ را کاهش می‌دهد.
 

۲-اختلال احتمالی در عرضه نفت خاورمیانه برنت را به ۱۰۰ دلار می‌رساند:  به نقل از رویترز، سیتی بانک پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت برای سه ماه چهارم سال ۲۰۲۴ میلادی و سه ماه نخست سال ۲۰۲۵ را افزایش داد و به افزایش احتمال تشدید تنش‌ها و به‌دنبال آن احتمال اختلال در عرضه اشاره کرد. این بانک آمریکایی پیش‌بینی درباره قیمت نفت خام برنت برای سه ماه چهارم سال ۲۰۲۴ و سه ماه نخست ۲۰۲۵ را از ۸۰ دلار در هر بشکه به ۱۲۰ دلار در هر بشکه رساند.

 

پیش بینی بازار بورس

 

دولت به جهت جبران کسری  بودجه خود قصد دارد بیش از 60 همت اوراق را در بازار به فروش برساند. این در حالیست که بازار بورس وضعیت مطلوبی ندارد. با این حال باز هم خبر جدید مبنی بر در خواست مجوز دولت به مجلس برای تصویب انتشار 50 همت اوراق دیگر می باشد که باز هم این موضوع می تواند بازار را با صف های فروش سنگین تری رو به رو نماید.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مهر 1403 ساعت 08:45
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 مهر 1403 ساعت 08:24
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 مهر 1403 ساعت 08:34