به گزارش پاداش، در حالی به دومین روز معاملاتی هفته رسیدیم که بازار روز گذشته همچنان با عرضه های بسیار زیادی همراه بود و شاهد حمایتی از بازار نبودیم. روز گذشته معاملات روز گذشته بیش از 92 درصد نمادهای معاملاتی در منفی و صف فروش سنگین قرار داشتند و باتوحه به محدودیت دامنه نوسان باز هم باعث افت سنگین شاخص کل به میزان حوالی 24700 واحد شد و در سطح 2 میلیون و 41 هزار واحد قرار گرفت. سوالی که این روزها در ذهن معامله گران قرار دارد این است که چرا با توجه به نزول بازار، دامنه نوسان از مثبت و منفی 1 به 3 درصد تغییر پیدا کرده است؟

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-افزایش آهسته و پیوسته قیمت دلار نیما همچنان ادامه دارد: در حالی روز گذشته (شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳) قیمت رسمی دلار آمریکا توسط بانک مرکزی برای هر اسکناس یک دلاری ۵۰ هزار و ۲۴۲ تومان اعلام شد که قیمت حواله دلار آمریکا به ۴۸ هزار و ۵۴۳ تومان رسید.
 

۲-  میزان معاملات برق سبز از ۱۰ میلیون کیلووات ساعت در روز عبور کرد:  به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی از خرداد تا ۲۴ مهر تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع ۸۳۰۴ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورده است.
 

۳- حراج بعدی شمش طلا امروز برگزار می شود: شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران امروز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار معاملات طلای این مرکز برگزار خواهد شد. تقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۸ مهرماه، در شصتمین حراج این مرکز شرکت کنند.
 

۴- مدیر کل روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور گفت که پزشکیان به منظور شرکت و سخنرانی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس و بریکس پلاس این هفته عازم روسیه می‌شود.
 

۵- مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس: بهای تمام شده شرکت‌های سیمانی با تعدیل نرخ گاز کاهش می‌یابد
 

۶- در پایان معاملات امروز نماد افق جهت برگزاری مجمع در روز سه شنبه متوقف خواهند شد.
 

۷- جلسه شورای عالی بورس امروز برگزار خواهد شد.
 

۸- افزایش سرمایه ۱۴۶ درصدی پسهند از محل سود انباشته مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

 

اخبار جهانی

 

۱-صندوق بین‌المللی پول: بدهی عمومی جهانی از ۱۰۰ هزار میلیارد دلار فراتر می‌رود:  آخرین گزارش نظارت مالی صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که به دلیل گرایش احساسات سیاسی به نفع هزینه‌های بالاتر و رشد آهسته اقتصادی که منجر به افزایش هزینه‌های استقراض خواهد شد، کل بدهی عمومی جهان از مرز ۱۰۰ هزار میلیارد دلار خواهد گذشت و روند افزایشی آن به‌سرعت ادامه خواهد یافت. به گفته این نهاد بین‌المللی مالی، بدهی عمومی جهانی تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۹۳ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی خواهد رسید و تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. همچنین ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹، یعنی پیش از اینکه همه‌گیری هزینه‌های دولت‌ها را چند برابر کند، افزایش می‌یابد.
 

۲-اذعان بانک جهانی به غلبه روسیه بر تحریم‌ها: خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک جهانی (WB) پیش‌بینی رشد اقتصادی روسیه را به‌طور قابل‌توجهی افزایش داده و انتظار دارد تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشور در سال جاری میلادی با وجود تشدید تحریم‌های ضد روسی 3.2 درصد رشد کند.

 

 

پیش بینی بازار

با توجه ریسک هایی که همچنان در منطقه خاورمیانه وجود دارد، همچنان بازار با ترس بسیار زیادی همراه می باشد و به همین علت اکثر معامله گران در حال فروش سهام خود می باشند. با این حال، با توجه به معاملاتی که در روز گذشته شاهد آن بوده ایم، در روز جاری نیز انتظار نمی رود که بازار به سمت متعادل شدن حرکت کند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 30 مهر 1403 ساعت 08:27
شکست پی در پی حمایت ها
توسط محمدباقر سلیمانی 29 مهر 1403 ساعت 16:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 مهر 1403 ساعت 08:29
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 مهر 1403 ساعت 08:38