به گزارش پاداش، نماگر اصلی بازار سهام در معاملات روز گذشته با افتی در محدوده 14 هزار واحد مواجه شد و تا سطح 2 میلیون و 7 هزار واحدی عقب نشینی کرد. در معاملات دیروز 624 شرکت معادل 83 درصد بازار در محدوده قرمز تابلوی معاملات حضور داشتند، از طرفی 17 درصد دیگر معادل 124 شرکت در بازه سبز معاملاتی به کار خود پایان دادند. در روز دوشنبه  ارزش معاملات خرد در معیار سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در رقمی بالغ بر 2 هزار و 879 میلیارد تومانی قرار گرفت و بیش از 59 میلیارد تومان جریان نقد حقیقی از گردونه معاملات خارج شد. تحرک معامله‌گران بورسی در روز جاری طبعا در ترسیم چشم‌انداز آتی بخش مولد اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

 

 

نامه ایران به شورای امنیت درباره رفتار آمریکا: سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل پیرامون اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، پیرامون اطلاع از زمان و نحوه شرارت احتمالی رژیم صهیونیستی علیه کشورمان تصریح کرد: ایالات متحده مسئولیت کامل نقش خود در تحریک، تشویق و تسهیل هرگونه اقدامات تجاوزگرانه توسط رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده خواهد داشت.

 

«عراقچی» با پادشاه بحرین دیدار کرد: وزیر خارجه در سفر به منامه با عیسی بن سلمان آل خلیفه پادشاه بحرین دیدار کرد و خواستار توسعه روابط دو کشور شد. آل خلیفه نیز در این دیدار ابتدا به خاطره خوب از سفر به تهران و دیدار با رهبر انقلاب ایران پرداخت و ابراز امیدواری کرد که باز هم در تهران حاضر شود. پادشاه بحرین بر توقف هر گونه جنگ و تجاوز در منطقه تاکید کرد و گفت که بحرین به دنبال زندگی عزتمندانه برای تمام مردم منطقه است.

 

با ثبت معامله ۱.۷ تن شمش طلا در یک ماه گذشته: رکورد تاریخی حجم ماهانه معاملات گواهی شمش طلا در بورس کالا شکسته شد. ۶۰۰ هزار سرمایه‌گذار مستقیم یا غیرمستقیم در بازار معاملات گواهی سپرده شمش طلا فعال هستند داده‌های منتشر شده در کالاخبر نشان می‌دهد، با معامله بیش از ۱.۷ تن شمش طلا به ارزش ۹.۸ همت در بازار گواهی سپرده بورس کالا در مهر ماه ۱۴۰۳، رکورد تاریخی ماهانه این معاملات شکسته شد؛ پیش از این بیشترین حجم معاملات ماهانه به مردادماه امسال اختصاص داشت. به اعتقاد کارشناسان، دلیل استقبال معامله گران از این بازار به دلیل وجود مزایای متعدد همچون سهولت در معاملات، نداشتن ریسک های سنتی بازار فیزیکی طلا و امکان ورود به بازار طلا با مبالغ پایین است.

 

پیش‌بینی بازار

با توجه به فروکش التهاب و ریسک جنگ در منطقه، روند معاملات در بازار اختیار معامله و اخبار بانک مرکزی پیرامون عرضه سکه‌های جدید با ضرب تاریخ هر سال که در جای خود این خبر توانست تا حدودی هیجان معاملاتی را در این بخش کاهش دهد، احتمالا در روز جاری شاهد داد و ستد سهام شرکت‌ها در محدوده مثبت تابلو باشیم. 




آلارم بورس به صدا...
توسط مسعود کریمی 30 مهر 1403 ساعت 15:02
جاماندگی بورس؛ یکه‌تازی...
توسط مسعود کریمی 28 مهر 1403 ساعت 16:02
واکاوی سیاست اخیر سازمان بورس / بازی...
توسط مسعود کریمی 25 مهر 1403 ساعت 15:19
خروج پول از دارایی‌های...
توسط مسعود کریمی 24 مهر 1403 ساعت 14:44