حامد ستاک، مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در گفتگو با خبرنگار پاداش سرمایه گفت: مشکل فعلی بازارسرمایه در حال حاضر طرف تقاضا است در شرایط فعلی طرف تقاضا در بازار وجود ندارد با اینکه بسیاری از افراد معتقدند که قیمت‌ها به ارزندگی و جذابیت رسیده و سهم ها افت شدید داشته اند اما به دلیل آنکه نقدینگی لازم برای طرف تقاضا وجود ندارد تا فرد ترغیب به خرید شود‌، افراد نیز به بازار بی اعتماد هستند.

وی افزود: البته چند روزی است که بازار به لحاظ حجم معاملات بهبود پیداکرده است، که اگر این روند تداوم داشته باشد می‌تواند امید را به بازار برگرداند همچنین این روند بیانگر این است که بازار همچنان می‌تواند تغییر جهت بدهد .

حامد ستاک معتقد است: بزرگترین مشکل بازار در حال حاضر عدم وجود نقدینگی برای خرید سهامداران است اما اگر روندبازار به همین شکل ادامه پیداکند می‌توان به بازگشت بازار درآینده امیدوار بود .

وی در انتها در خصوص تزریق منابع از صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه گفت: در شرایطی که بازار نیازمند نقدینگی است، تزریق منابع از هر طریق و با هر عنوانی می تواند مورد اقبال بازار واقع شده ومنجر به بهبود شرایط بازار شود.

ستاک در رابطه با روند صنایع در بازار نیز گفت: در خصوص صنایع پیشرو نیز می‌توانیم تقسیم بندی‌ هایی انجام دهیم که کدام سهم‌های ارزنده در این مدت ریزش بیشتری داشته‌اند و در واقع درحال حاضر زیر ارزشگذاری واقعی خود معامله می‌شوند، اگر بخواهیم بدین صورت تفکیک کنیم در آینده سرمایه‌گذاری بهتری خواهیم داشت تا اینکه صرفا یک صنعت را به عنوان صنعت پیش‌رو در نظر بگیریم.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در خصوص برداشتن برخی تحریم ها و اثرآن بر بازار سرمایه نیز گفت: بازار روی خوشی به برداشتن یا کم شدن تحریم ها و محدودیت ها نشان خواهد داد،  هرچند برداشتن تحریم ها به دلیل گشایش هایی که در فضای سیاسی شکل خواهد گرفت، نرخ ارز را کاهشی می کند اما اگر بازار را به صورت یک کل نگاه کنیم که جزیی از آن کاهش نرخ ارز است، گشایش هایی که وجود دارد منجر می شود تا شرکت ها بتواند کسب و کار بهتری را در پیش ببرند و نقل و انتقالات شرکت ها تسهیل خواهد شد،‌ همچنین با کاهش قیمت ارز و شکل گیری برخی اتفاقات خوب که در فضای کسب و کار کشور رخ می دهد، بازار سرمایه نیز از این روند مستثنی نخواهد بود.