روسیه: مذاکرات وین بزودی از سر گرفته خواهد شد

بورس نیوز - نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی:شرکت در مذاکرات وین اختیاری است، این به منافع همه شرکت‌کنندگان از جمله ایران مربوط می‌شود.ما هیچ دلیلی نداریم که فکر کنیم تهران مایل به ادامه دادن این فرآیند [مذاکرات] نیست.تنها بحث زمان بازگشت به میز مذاکرات مطرح است، که در آینده نه‌چندان دور اتفاق خواهد افتاد.

بیانیه ی بورل درباره ی گفتگوهای ایران و عربستان

اقتصاد نیوز - جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان سفر به ریاض، با صدور بیانیه ای از انجام گفت و گوهای دوجانبه اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد.بورل در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای برجامی میان ایران و گروه ۱+۴ در وین "به زودی" از سر گرفته شود.

خطیب‌زاده: پس از جمع‌بندی داخلی‌، به وین بازخواهیم گشت

ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه:زمانی که روند بازبینی داخلی‌مان به جمع‌بندی برسد، به وین بازخواهیم گشت. پیش‌شرطی وجود ندارد. تنها هدف ما این است که اطمینان یابیم گفت‌وگوها حقوق ما را تأمین می‌کند، از جمله تضمین‌های کافی مبنی بر اینکه این‌بار ایالات متحده واقعاً به توافق پایبند می‌ماند.

واشنگتن: به دیپلماسی با ایران متعهدیم اما نیاز باشد راه‌های دیگر را هم دنبال می‌کنیم

فارس - یک مقام ارشد آمریکایی گفته دولت بایدن «به مسیر دیپلماتیک» با ایران متعهد است اما اگر ضروری باشد به‌منظور «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، حاضر است راه‌های دیگر را دنبال کند».دولت بایدن و کابینه «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارزیابی مشابهی درباره برنامه هسته‌ای ایران دارند اما درباره چگونگی پاسخ، تفاوت‌هایی وجود دارد.مقام‌های ایران در حال ارسال نشانه‌هایی به تعدادی از طرف‌ها مبنی بر این هستند که در حال تدارک و آمادگی برای بازگشت به مذاکرات وین هستند. البته ما باید ببینیم آیا آنها به صورتی سازنده در این فرایند تعامل مجدد خواهند کرد یا نه.ما بی‌صبرانه منتظر این دیدار (در وین با ایران) هستیم. ما در دیپلماسی خاورمیانه طبق معمول یک دوره نسبتاً فشرده داشتیم، البته بیشتر آن پشت صحنه بود.

آمریکا: از مذاکرات ایران و عربستان استقبال می‌کنیم

تسنیم - نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران:واشنگتن از اعلام ریاض مبنی بر انجام مذاکرات مستقیم با دولت جدید ایران استقبال میکند.این گفت‌وگوها به کاهش تنش‌ها و رفع نگرانی‌های بلندمدت منطقه‌ای کمک کند.

قیمت LNG آسیایی به بالاترین سطح خود می‌رسد

قیمت LNG آسیایی در آستانه فراتر رفتن از بالاترین رکورد ثبت شده در اوایل امسال قرار دارد، زیرا فعالیت خرید قوی تر از داخل و خارج از منطقه نشانه کمی از کاهش را نشان می دهد.انتظار می رود در هفته ها و ماه های آینده رکوردهای جدیدی ثبت شود، زیرا فعالیت خرید از داخل و خارج آسیا برای افزایش دستاوردهای فعلی قیمت افزایش می یابد. _پتروتحلیل

اسرائیل: به اقدام علیه ایران ادامه می‌دهیم

 رئیس ستاد ارتش اسرائیل:این رژیم به اجرای عملیات علیه توانایی‌های ایران در تمامی حوزه‌ها و در هر زمان ادامه خواهد داد.چالش ایران شایع است؛ چرا که پیشرفت‌هایی در زمینه سلاح هسته‌ای، موشک‌های زمین‌ به‌ زمین، توانایی‌های پهپادی و همچنین نفوذ منطقه‌ای نگران‌ کننده‌ای داشته است. ایران منبع نیروهای علیه ماست. _ایسنا

دیپلمات روسیه: بازگشت به مذاکرات برجام در آینده نه چندان دور اتفاق می‌افتد

میخائیل اولیانوف، در پاسخ به سوال یک کاربر در توییتر که پرسیده «آیا روسیه نمی‌تواند به آمدن ایران به مذاکرات وین کمک کند» نوشت: مشارکت در گفت‌وگوهای وین دواطلبانه است. این مذاکرات در راستای منافع همه طرف‌ها از جمله ایران است. دلیلی برای اینکه باور داشته باشیم ایران تمایلی به ادامه این روند ندارد وجود ندارد. بازگشت به میز مذاکرات، مسئله زمان است که در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق خواهد افتاد.»

رکورد جدید قیمت گاز

برای نخستین بار در تاریخ اروپا قیمت هر یک‌هزار متر مکعب گاز از 1200 دلار عبور کرد!

بانک مرکزی به صورت قاطع با طرح واردات خودرو مخالفت کرد

بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات: چندان خوشبین به تصویب طرح آزادسازی واردات خودرو نیستیم. چرا که بانک مرکزی و مجمع تشخیص مصلحت نظام هر یک ایرادات اساسی را بر این طرح وارد دانسته و آن را خلاف استراتژی‌های کلان اقتصادی در شرایط تحریم می‌دانند.همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس نیز تاحدودی نظراتشان تغییر کرده و مخالف طرح هستند؛ لذا به نظر نمی‌رسد که اصلاح ایرادات وارده به این طرح راحت باشد.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52