به گزارش پاداش سرمایه، مجتبی ترکی، کارشناس بازار سرمایه از روند پیش روی بازار سهام گفت: شاخص کل بورس تهران در پایان روز معاملاتی دوشنبه 26 مهر به لطف رنج کشی های مثبت در سهم های بزرگ بازار با رشد 853 هزار واحدی کار خود را به اتمام رساند. این در حالی بود که شاخص هم وزن با کاهش 4347 واحدی معاملات را به پایان رساند.

با توجه به وضعیت مبهم در مورد تصمیمات احتمالی در سطح کلان کشور در شرایط فعلی و از طرفی افزایش نرخ های جهانی به نظر میرسد که سهامداران اقبال بیشتری به سهم های بزرگتر داشته باشند تا با کاهش ریسک بتوانند بازدهی های احتمالی مناسبی را کسب کنند.

ترکی در ادامه روند چهارمین روز معاملاتی آخرین هفته مهر ماه 1400 را ارزیابی کرد و  افزود: با توجه به معاملاتی که در پایان روز دوشنبه شاهد بودیم، می توان انتظار داشت که حداقل در شروع معاملات روز سه شنبه سهم های شاخص ساز با اقبال مواجه شوند و اگر این روند مثبت ادامه دار باشد میتواند یک جو مثبت در کلیت بازار ایجاد کند و سهم های دیگر بازار را با خود همراه کند. اما از طرف دیگر نکته مهمی که در وضعیت کلی بازار وجود دارد بحث ارزش معاملات پایین است که در این شرایط نمیتوان انتظار داشت که مثبت های بازار ادامه دار باشد.

این کارشناس به بررسی برترین گروه ها در روزهای آتی نیز پرداخت و گفت: در بین صنایع بازار هم برای روز سه شنبه می توان انتظار داشت که گروه های محصولات شیمیایی،استخراج کانه های فلزی و فلزات اساسی معاملات بهتری داشته باشند.

ترکی نماگر بورس تهران را منظر تکنیکال نیز مورد بررسی قرار داد و خاطر نشان کرد: از نظر نموداری نیز شاخص کل در حاضر در میانه های حرکت به سمت عدد 1 میلیون و چهارصد و نود هزار واحدی می باشد که در حال حاضر در حال حرکت به سمت این هدف می باشد ولی شرایط تکنیکالی شاخص هموزن نشان می دهد که اگر حمایت 392 هزار واحدی از دست برود ما با کاهش قیمت های بیشتری مواجه خواهیم شد.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 بهمن 1402 ساعت 09:17
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 08 بهمن 1402 ساعت 09:01
پیش بینی بازار / مقصد نهایی پول های...
توسط مرسده گونه 10 مرداد 1402 ساعت 08:21