سی‌ان‌ان: شاید آمریکا در حین مذاکره هم ایران را تحریم کند!

 یک فردِ نزدیک به مذاکرات به شبکه سی‌ان‌ان گفته که بایدن در جریان نشست گروه 20 درباره گزینه‌های احتمالی علیه ایران به رایزنی خواهد پرداخت و تحریم‌های جدید علیه تهران حتی در بحبوحه گفت‌وگوها در وین نیز می‌تواند علیه ایران اعمال شود.

خطیب‌زاده: تحریم‎ِ جدید، نشانه رفتار متناقض آمریکاست

دولتی که از بازگشت به برجام سخن می‌گوید و همان روش ترامپ را در تداوم اعمال تحریم ادامه می‌دهد این پیام را ارسال می‌کند که واقعا قابل اعتماد نیست.

آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعلام کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند که شامل ۴ شخص و ۲ نهاد می‌شود.خزانهداری آمریکا مدعی شده، افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند در توسعه صنعت پهپادی ایران نقش دارند.

اروپا: مذاکرات با ایران در بروکسل ثمربخش بود / در تلاشیم تا تاریخ بازگشت به مذاکرات وین را تعیین کنیم

سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا:دیدار اخیر معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با مقامات اتحادیه اروپا مفید و ثمربخش بوده است.این دیدار به تعیین مسیر پیش‌رو برای از سرگیری مذاکرات در وین کمک کرد.در تلاشیم تا تاریخ بازگشت به مذاکرات وین را تعیین کنیم.

مذاکرات 4+1 فعلا برگزار نمی‌شود؛ باید ابتدا مذاکرات دو جانبه با کشورها داشته باشیم

علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای امروز جمعه در وزارت خارجه روسیه در باره ساز و کارهای لغو تحریم‌های غیر قانونی علیه ملت ایران رایزنی کرد.بر اساس توافق انجام شده کشورمان با کشورهای گروه ۱+۴ قرار شد مذاکرات دو جانبه‌ای نیز با هر یک از این کشورها برای اشتراک دیدگاه‌ها در باره مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران انجام شود و در همین چارچوب به دعوت ریابکوف اولین دور این مذاکرات امروز جمعه با طرف روسی انجام شد.

رقابت ۲۴ درصدی وکیوم باتوم!

رقابت ۲۴ درصدی برای خرید وکیوم باتوم توسط ۳ شرکت بزرگ و رسیدن قیمت این کالا در بورس به رقمی بیش از ۱۰ هزارتومان، کارخانه‌های تولیدکننده قیر را برای ادامه حیات نگران کرده است. این در حالی است که کارشناسان بازار قیر معتقدند؛ رقابت منطقی برای خرید وکیوم باتوم ۱ تا ۴ درصد است، اما این شرکت‌ها از همجواری با پالایشگاه‌ها، داشتن شرکت‌های بزرگ و صددرصد خارجی در کشورهای عمان، امارات و هند برای فروش قیر با نرخ جهانی استفاده می‌کنند و اقدام به ثبت نرخی کاملا یکسان در سیستم بورس برای خرید حجم عرضه پالایشگاه‌ها می‌کنند، به طوری که واحدهای تولیدی کوچک‌تر قادر به رقابت با آنها نیستند. این گروه می‌گویند: بورس کالا نباید نرخ رقابت وکیوم باتوم را می پذیرفت؛ چرا که این رقابت غیرمنطقی است و از کارشناسان بورس بعید است که به بازار اشراف نداشته باشند! بورس باید سقف برداشت قیرسازها را محدود کند و اجازه ندهد تا قیرسازهای بزرگ بر بازار و قیمت‌ها فشار وارد کنند.پتروتحلیل

حضور وزیر نفت در کمیسیون اقتصادی؛ سه شنبه آینده

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:️ سه شنبه آینده وزیر نفت برای ارائه گزارش از آخرین وضعیت صادرات نفت و فراورده‌های نفتی در این کمیسیون حضور خواهد یافت.️ هفته آینده معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس سازمان توسعه تجارت نیز به صورت جداگانه میهمان این کمیسیون خواهد بود.

آمریکا: آماده‌ایم با حُسن نیت برای بازگشت به توافق هسته‌ای مذاکره کنیم

 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا:   سیگنال‌های مثبتی درمورد آمادگی ایران برای بازگشت به مذاکرات دریافت کردیم.باید منتظر بمانیم تا ببینیم ایران چه زمانی پای میز مذاکرات خواهد نشست. ما برای بازگشت به توافق هسته‌ای و مذاکره با حُسن نیت آماده‌ایم و امیداوریم ایرانی‌ها نیز این‌گونه باشند.

شرمن: می‌خواستیم غنی‌سازی ایران را کلاً تعطیل کنیم

معاون وزیر خارجه آمریکا:دولت‌های آمریکا به دنبال تعطیل کردن کل برنامه غنی‌سازی ایران بوده‌اند اما باراک اوباما به این درک رسیده بود که نمی‌توان کاری کرد تا ایرانی‌ها دانشی را که آموخته‌اند از یاد ببرند. این بود که اوباما گفت درباره اینکه ایران، یک برنامه غنی‌سازی کوچک، محدود و غیرنظامی که ذیل معاهده منع اشاعه تسلیحات اتمی مجاز باشد و آژانس اتمی بر آن نظارت کند تأمل خواهد کرد.

چالش‌های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و جایگزینی کارت اعتباری

حسین صمصامی، اقتصاددان:یکی از دلایل کارشناسان برای ضرورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، این است که به هدف اصابت نکرده و قیمت کالاهای مشمول افزایش یافته درصورتیکه عمده صحبت‌ها غیرکارشناسی بوده و مبتنی بر آمار و رقم نیست.حذف ارز ۴۲۰۰ در شرایط موجود تورم برخی کالاهای اساسی و اقلام مصرفی مردم را به شدت افزایش می‌دهد و موج تورمی را تشدید می‌کند.ضمن اینکه مقدار پولی که به حساب اقشار خاصی از مردم واریز خواهد شد نیز قدرت خرید را کم می‌کند.

رشد ۴۳ درصدی تجارت خارجی ایران

رئیس کل گمرک ایران از رشد ۴۳ درصدی تجارت خارجی ایران در هفت ماهه امسال خبر داد.مهدی میر اشرفی، رئیس کل گمرک ایران:در نخستین ماه از نیمه دوم سال ۱۴۰۰، رشد تجارت خارجی همچنان ادامه دارد و در هفت ماهه امسال، بیش از ۹۸ میلیون تن کالا به ارزش ۵۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بین ایران و کشورهای جهان مبادله شده است./ ایبنا

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55
نگاهی عمیق تر به روند پیش روی بورس...
توسط مرسده گونه 30 خرداد 1402 ساعت 07:41
اتمام بازی خودرویی ها
توسط مرسده گونه 29 خرداد 1402 ساعت 07:52