به گزارش پاداش سرمایه، در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس ازافت چهار هزار و ۱۸۳واحدی شاخص کل آن را در ارتفاع یک میلیون و ۳۶۳هزار واحدی قرارگرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۲درصد افت کرد. آخرین قیمت ۶۳نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۹۲نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. حقیقی‌ها امروز ۱۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نماد‌های شستا، انرژی۳، فولاد، کویر، فسبزوار و برکت و خگستر در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های فجهان، سمگا، گدنا، مدیریت، فرابورس، کرمان و شصدف در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۹۵۰میلیارد تومان رسید.

برخلاف روند معاملاتی نیمه اول داد وستد روز جاری با آنکه ارزش معاملات همچنان در کمترین سطح خود قرار دارد اما شاهد افزایش عرضه در کلیت بازار سهام بودیم. بطوری که نماگر بورس تهران رشد 1600 واحد خود را از دست داد و با شدت گرفتن عرضه ها در کلیت بازار با افت بیش از 4100 واحد مواجه شد. ترس یا احتیاط می توان گفت مانع خرید سهامداران شد و در نیمه دوم معاملات شاهد عقب نشینی قیمت ها بودیم. دور جدید مذاکرات برجام در وین در روز جاری سایه احتیاط را در معاملات روز جاری برافکنده و شاهد معاملاتی متعادل و کم عمق بودیم. از سوی دیگر شروع قیمت های جهانی در مدار مثبت موجب شد تا نیمه اول معاملات کامودیتی ها در مدار مثبت دنبال شود اما رفته رفته شاهد مسیر منفی در بازار سهام بودیم. بی اعتنایی بازار سهام به افزایش نرخ ارز و قرار گرفتن آن در قیمت بالا 29450 تومان هم نتوانستد مانع فروش سهامداران در بازار سهام روز جاری شود.

گزارشات ماهانه شرکت ها در حالی بروی سامانه کدال قرار گرفت که شاهد ثبت رکورد فروش ماهانه در اغلب نمادها بودیم و فروش در اکثری نمادها در بالاتر از ماهه ای قبل خود قرار گرفته است. بهبود قیمت های جهانی و همچنین نرخ ارز هم نتوانست تاثیری بر این حال ناخوش بگذارد و شاهد شدت گرفتن عرضه ها در بازار سهام هستیم.

اتفاقات مهم روز

شاخص کل : شاخص بورس تهران در نیمه اول معاملات روز جاری با رشد و جهش 1600 واحدی همراه شد اما رفته رفته با شدت گرفتن عرضه در کلیت بازار شاهد افت تقاضا و عقب نشینی خریداران در کلیت بازار بودیم بطوری که نماگر بورس تهران نه تنها از مدار مثبت در مدار منفی قرار گرفت بلکه شاهد ثبت افت بیش از 4 هزار واحدی نماگر بورس تهران و قرار گرفتن در سطح 1 میلیون و 363 هزار واحد بودیم.  

شاخص هم وزن: افت قیمت ها در نیمه دوم بازار موجب شد تا نمادهای کوچک هم در مدار منفی قرار بگیرند و شاهد افت بیش از 800 واحدی این نماد بودیم.

فلزی ها: موج منفی تمام این گروه را فرا گرفت و این در حالی است که در نیمه اول معاملات اغلب نمادها شاهد رشد قیمت بودیم. فولاد در قیمت 1016 تومان افت 1.3 درصد را به ثبت رساند. وسدید یا حجم بیش از 181 میلیون برگه سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

خودرویی ها : جریان معاملات این صنعت مثبت دنبال شد و این در حالی است که خودرویی ها همچنان چشم انتظار بازگشت لیدرهای گروه هستند. خگستر در قیمت 263 تومان رشد 1 درصد دارد. خبهمن با افت 1 درصد در قیمت 207 تومان به کار خود پایان داد. خنصیر در قطعات با رشد قیمت همراه شد اما در نیمه دوم بازار این نماد با افت 3 درصد در قیمت پایین 2000 تومان به کار خود پایان داد.

محصولات شیمیایی : عملکرد معاملاتی این گروه هم همسو با روند کلی بازار در نیمه دوم با افت تقاضا و عقب نشینی خریداران مواجه شد. شفن در قیمت 1720 تومان با رشد 1 درصد دنبال می شود. پترول در قیمت 269 تومان با افت 1 درصد دنبال شد. نوری و پارس هم در مدار منفی قرار گرفتند.

فرآورده های نفتی : افزایش قیمت جهانی نفت برنت در معاملات امروز موجب شد تا شاهد نوسانات مثبت در گروه فرآورده های نفتی بودیم. در مقابل نیمه دوم معاملات شاهد افت نسبی تقاضا بودیم. شبندر با ثبت حجم 51 میلیون برگه سهم بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.  

بانکی ها : بازگشت وگردش در معاملات روز جاری موجب شد تا شاهد ورود نقدینگی و افزایش تقاضا در معاملات این نماد باشیم و در نهایت وگردش در سقف قیمت روزانه با صف خرید به کار خود پایان داد.

کلیت بازار : برخلاف روند معاملاتی نیمه اول داد وستد روز جاری با آنکه ارزش معاملات همچنان در کمترین سطح خود قرار دارد اما شاهد افزایش عرضه در کلیت بازار سهام هستیم. بطوری که نماگر بورس تهران رشد 1600 واحد خود را از دست داد و با شدت گرفتن عرضه ها در کلیت بازار با افت بیش از 4100 واحد مواجه شد. در بازار امروز هم شاهد خروج پول های خرد بودیم، خروجی معادل 104 میلیارد تومان. وگردش بیشترین ورود پول حقیقی را داشت وسمگا و فسبزوار با بیشترین حمایت حقوقی همراه بودند. ارزش معاملات خرد نیز 3.3 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

در کدال چه گذشت؟

خریخت:  افزایش نرخ محصولات ارسالی به شرکت ایدم به طور میانگین 8 درصد می باشد که با توجه به قرارداد امضا شده توسط طرفین از تاریخ 1400/04/01 اعمال و اصلاح می گردد و در گزارشات آتی(گزارش فعالیت ماهانه و گزارش تفسیری 9 ماهه) تاثیر آن لحاظ می گردد.

دامین:  دریافت مجوز تغییر 37 درصد در نرخ فروش محصولات یا ارائه خدمات  (  35 قلم از محصولات شرکت)

 قمرو:  اطلاع می‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه از محل سود به استحضار می رساند این شرکت در حال انجام افزایش سرمایه از مبلغ 400 میلیون ریال به مبلغ 1000 میلیون ریال(افزایش سرمایه 150 درصدی) از محل سود انباشته می باشد . لذا به همین منظور گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط هیئت مدیره تهیه و در حال بررسی و اظهار نظر توسط حسابرس شرکت می باشد تا پس از اخذ اظهار نظر توسط حسابرس جهت اخذ مجوز لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام تا پس از دریافت مجوز از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق العاده اقدام گردد .

فولای:  اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد/درصد افزایش سرمایه:   124  درصد/محل تامین:   از محل سود انباشته

خمحرکه: پروژه تولید گیربکس تارا با مبلغ سرمایه گذاری 55.564 میلیون ریال به بهره برداری رسیده که این محصول جهت حفظ ظرفیت تولید و جایگزینی محصولاتی که طی سالهای آتی از چرخه تولید شرکت ایران خودرو خارج می گردند، تولید خواهد گردید. لازم به توضیح می باشد تولید تا به حال آزمایشی بوده و تاریخ تولید انبوه آن 1400/09/07 خواهد بود. همچنین پیش بینی می گردد حاشیه سود محصول فوق مانند سایر گیربکس های شرکت باشد و تا پایان سال تعداد 24000 دستگاه تولید گردد.

کیسون: ابلاغ قرارداد اجرای حدود پنجاه هزار متر‌مکعب عملیات سیویل (فونداسیون) سوله و تجهیزات واحدهای گندله‌سازی، فولاد‌سازی و سیستم هات شارژ ذوب توسط کارفرما شرکت مجتمع معدنی و صنعت آهن و فولاد بافق به مبلغ 1.103.609 میلیون ریال به شرکت عمران کیسون (100% متعلق به گروه کیسون)

 

جمله طلایی روز

تو باید قبل از اینکه کار بزرگی انجام بدی انتظار اون رو داشته باشی.

 

کارشناس بازار: الناز جمالی 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید

 

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 اردیبهشت 1403 ساعت 08:39
تجربه ای همانند...
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 14:36
پایان بازاری بی...
توسط محمدباقر سلیمانی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
برتری فروشندگان در...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59