به گزارش پاداش سرمایه شاخص کل بورس در آغاز معاملات  روز چهارشنبه با بیش از 61 هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و 802 هزار و 818 واحد رسید.

بازار در معاملات 22 تیرماه با افزایش قابل توجه تقاضا همراه شد و این مساله موجب  صعودی شدن شاخص شد.

 

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

 

www.padash.ir

 

 یکی از چالش‌های هفته ی گذشته شایعات افزایش سود بانکی بوده است. سود بانکی از دیر باز همیشه رقیب بازار سرمایه بوده وهست. هرچند با توجه به تورمی که احتمالا امسال بالای ۵۰ درصد باشد، سود واقعی که از سرمایه‌گذاری بدون ریسک عاید می‌شود، منفی است. در واقع فرد حتی اگر ۲۰ درصد سود ثابت بگیرد‌. مجددا ۳۰ درصد در کل ضرر می‌کند و قدرت خرید او کمتر می‌شود. این رقم فقط سود اسمی است نه سود واقعی.

یکی از خبرهای مهم و تاثیر گذار در هفته آینده نرخ تورم آمریکا است. اگر تورم بالا باشد سیاست‌های انقباضی که فدرال رزرو پیش گرفته است ادامه پیدا کند. این موضوع تاثیر منفی‌ای در بازار کامودیتی‌ها خواهد داشت و به تبع آن بورس ایران و به خصوص شرکت‌های دلاری اثر منفی می‌گیرند. ولی اگر تورم اعلامی از تورم انتظاری و فورکست شده کمتر باشد، می‌تواند شرایط را برای کامودیتی‌ها بهتر کند.

با این شرایط اخبار سیاسی بسیار اثرگذار بر بازار بورس ایران می باشند و با توجه به این شرایط و اتفاقات هفته ی گذشته انتظار می رود بازار بورس راهی برای بهبود یافتن حالش بیابد .

 

آگاه باشید و پرسود

 

کارشناس بازار: مرسده گونه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34