مراقبت از سود و جلوگیری از ضرر در سرمایه گذاری به روش مستقیم

 

برای سرمایه گذاری در بازار بورس چند خطا در معاملات می‌توانیم داشته باشیم؟

چند درصد معاملات به ضرر منتهی می‌شود؟

چند درصد معاملات به سود منتهی می‌شود ؟

استراتژی‌ها چقدر می‌توانند به سود آوری ما کمک کنند؟

حالا ؛ کجا ! و چجوری ؟

اگر ذهنت درگیر این موضوع است ولی نمیدونی چکار کنی ؛ با ما همراه شو . . .

 

برای بررسی روند یک سهم و کنترل سود و زیان حاکم بر آن، باید با توجه به استراتژی که در نظر گرفته‌ایم و با وارد کردن دیتای سهم (که از روند معاملاتی ماهیانه یا سالیانه سهم بررسی می شود) روند حرکت سهم را مشاهده و مقدار صعودی و نزولی بودن آن را بررسی کنیم که در این صورت می توان به نتایج مطلوبی دست یافت.

 

تاپ تریدرهای دنیا 60% معاملات خود را صعودی و 40% معاملات خود را نزولی دنبال می‌کنند .

 

تعداد معامله زیاد نکته مثبتی نیست، بلکه ضعف معاملاتی به حساب می‌آید. باید با داشتن یک نقشه راه هدفمند ( استراتژی ) و رعایت کردن حد ضرر و حد سود مشخص شده در این مسیر قدم برداشت خیلی‌ها با صبور نبودن و نقد نگه نداشتن دارایی خود آن را در بورس سرمایه گذاری می‌کنند و به ضرر‌های سنگینی رو به رو می‌شوند .

نکته قابل توجه این است که با بررسی روند سهم از لحاظ بنیادی و تکنیکال و روانشناسی به هدف‌های بالاتری دست پیدا کنید و در زمانی که بازار منفی و زمانی که همه نا امید از سرمایه گذاری در بازار بورس هستند شما سرمایه گذاری کنید.

برخی از سرمایه گذاران که دیدگاه بلندمدت یا سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم را دارند اعتقادی به تعیین حد ضرر ندارند. اگر برای سرمایه گذاری به روش مستقیم و قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارید حتما وضعیت سهام را بررسی کرده و می‌توانید حد ضرر هم تعیین نکنید .

 

 

نقاط خروج از معامله در بازار مالی به دو دسته کلی یعنی حد سود و زیان تقسیم بندی می‌شوند :

 

حد سود به معنی خروج از معامله در نقطه از پیش تعیین شده بهینه سوددهی می‌باشد که بر اساس حداکثر توان حرکتی بازار و قابل دسترس بودن در بازده زمانی مد نظر سرمایه گذار مشخص می‌شود.

 

حد ضرر به معنی ناحیه احتمالی خروج از بازار یا میانگین کم کردن به هنگام وقوع یک روند قیمتی مخالف موقعیت معاملاتی می‌باشد که از نظر سرمایه گذار در صورت شکست سطح روند و علاوه بر اینکه دیگر امیدی به بازگشت قیمت‌ها وجود ندارد و با توجه به ریسک در نظر گرفته شده و جهت جلوگیری از زیان اجازه معامله بیشتر را نمی‌دهد و فروش انجام می‌دهند .

 

انواع حد ضرر :

عدد ثابت مشخص کردن؛ در این حالت سرمایه گذاران عدد ثابتی را مشخص کرده و در صورتی که قیمت سهم به اندازه آن عدد کاهش پیدا کرد سهم را می‌فروشند.

درصد ثابت مشخص کردن؛ در این حالت سرمایه گذاران درصد ثابتی را مشخص می‌کند که در صورت کاهش قیمت سهم به آن میزان سهم را می‌فروشند

 

 

با پاداش سرمایه، آسوده و پرسود باشید...

 

مدیر آموزش: مرضیه گل محمدی 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

p/e  چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.







بررسی نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 22 خرداد 1401 ساعت 15:49
بررسی نمودار سپاها
توسط مجتبی ترکی 17 خرداد 1401 ساعت 14:18
تحلیل نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 04 خرداد 1401 ساعت 12:17
بررسی نمودار نماد...
توسط مجتبی ترکی 02 خرداد 1401 ساعت 08:48