تاثیر و تشخیص حجم مشکوک در بازار سرمایه

چطور میتوانیم با تابلو خوانی متوجه حجم‌های مشکوک در یک سهم باشیم و چطور تشخیص دهیم که چه زمانی مناسب ورود به بازار بورس یا سهم مورد نظر می‌باشد؟؟

استفاده از فیلتر حجم مشکوک چه سودی دارد ؟؟

آیا خروجی از فیلتر حجم مشکوک سینگال برای خرید یا فروش می‌باشد ؟؟

حالا ؛ کجا ! و چجوری ؟

اگر ذهنت درگیر این موضوع است ولی نمیدونی چکار کنی ؛ با ما همراه شو . . .

به تعداد سهامی از یک شرکت که در یک روز معاملاتی بین خریداران و فروشندگان مبادله می‌شود حجم معاملات می‌گویند. در برخی از موارد تعداد خرید و فروش یا معاملات یک سهم به شدت افزایش پیدا می‌کند که به آن، حجم مشکوک می‌گویند.

تریدرها بر این عقیده استوارند که حجم مشکوک در یک سهام در بورس یا هر بازار دیگری، می‌تواند یک سیگنال قوی از سوی بازار به افراد باشد.

کسانی که در بازار بورس فعالیت دارند با فیلتر حجم‌ مشکوک آشنایی دارند. این فیلتر یکی از ابزارهای مهم معامله‌گران برای شناسایی سهم‌های مهم می‌باشد. استفاده از فیلترهای بورسی کمک می‌کند تا سهم‌های مناسب برای خرید و یا حتی فروش سریعتر توسط سرمایه گذاران شناسایی شوند.

 

 

استفاده از فیلتر حجم‌ مشکوک چه سودی دارد؟

مهم‌ترین مزیت استفاده از فیلتر حجم‌ مشکوک صرفه‌جویی در زمان و شناسایی سهم‌های مستعد رشد است. با این روش به جای بررسی صدها نماد در بازار بورس که حجم‌های غیر عادی دارند از فیلتر استفاده می‌شود.

دومین مزیت بزرگ استفاده از فیلتر برای کسانی که به تحلیل تکنیکال تسلط دارند آن است که احتمال خطا و ضرر در خرید سهم را کاهش می‌دهد. به این ترتیب اگر در سهمی که در پرتفوی شماست تغییرات خرید و فروش عمده‌‌ای رخ دهد و امکان ریزش قیمت سهم وجود داشته باشد پیش از تشکیل صف فروش می‌توانید از سهم خارج شده و جلوی ضرر را بگیرید.

حجم مشکوک می‌تواند یک سیگنال خرید باشد. اما زمانی که یک حمایت شکسته می‌شود و یا سهم نزدیک یک مقاومت قرار دارد، حجم مشکوک می‌تواند به منزله سیگنال فروش باشد.

 

 

در واقع حجم معاملات، تعداد سهام خرید و فروش شده در یک بازه زمانی مشخص است، این بازه معمولا یک روزه یا چند روزه است. معاملات هر سهم را به صورت روزانه می‌توان در صفحه سایت مدیریت فناوری بورس تهران به آدرس tsetmc.com  برای هر نماد مشاهده کرد.

 

با پاداش سرمایه، آسوده و پرسود باشید...

 

مدیر آموزش: مرضیه گل محمدی 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

p/e  چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.




«کاوه» زیر ذره بین...
توسط الناز جمالی 14 فروردین 1401 ساعت 16:08
«شبصیر» ارزنده است؟
توسط الناز جمالی 27 بهمن 1400 ساعت 09:32
آیا «حتاید» ارزنده...
توسط الناز جمالی 12 بهمن 1400 ساعت 12:02
معرفی صندوق با درآمد ثابت...
توسط مجتبی ترکی 26 دی 1400 ساعت 12:06