به گزارش پاداش سرمایه، بازار سهام با آنکه معاملات روز گذشته خود را در مدار مثبت به پایان رساند اما قدرت خرید در کلیت بازار به شدت پایین بوده و شاهد کاهش قدرت خریداران بودیم اما با توجه به اخباری که مبنی بر عرضه دو محصول ایران خودرو و سایپا در بورس کالا در فضای مجازی مخابره شد شاهد رنج کشی مثبت در خودرویی ها بودیم که بنظر می رسد با توجه به این اخبار شاهد آغازی مثبت در صنعت خودرویی ها باشیم.

به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 2 هزار و 412 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 430 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 224 واحد بالا آمد و در رقم 380 هزار و 587 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 24 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 762 واحد رسید.بازار روز سه شنبه هم تفاوت محسوسی نداشت و روند روزهای گذشته را در پیش گرفت؛ ارزش پایین معاملات خرد، خروج پول حقیقی و افزایش عرضه در قیمت های مثبت. با این وجود دو نکته امیدوار کننده در بازار روز سه شنبه دیده می شود؛ اولاً تعداد نمادهایی که در محدوده مثبت معامله شدند بیش تر از نمادهای معامله شده در محدوده منفی بود. ثانیاً در یک ساعت پایانی بازار شاهد افزایش تقاضا در گروه خودرویی بودیم به گونه ای که نمادهای مهم این گروه قیمت آخرین معامله آن ها به بالای مثبت سه درصد رسید، درحالی که قیمت پایانی آن‌ها در محدود مثبت ۰.۵ درصد ثبت شد.

در صنعت فلزات اساسی غول این گروه در مجمع سالانه خود سود ۱۷۰ تومانی تقسیم کرد و سهامداران چشم انتظار بازگشت نماد فولاد هستند. نماد فاسمین عملکرد فصلی خیره کننده ای را راهی کدال کرد و در قیمت بالای ۱۸۰۰ تومان با p/e فورواد ۳٫۹۳ در حال معامله است و می توان گفت روند متعادل و مثبتی خواد داشت و این در حالیشت که در فروش ماهانه تیر ماه فاسمین بسیار عالی عمل کرد. در این گروه می توان به برخی از تک سهم ها هم اشاره کرد.

در صنعت شیمیایی در متانولی ها نماد زاگرس با توجه به افزایش نرخ خوراک گاز توانسته روزهای به یادماندنی را به ثبت برساند و ‌در معاملات روز گذشته توانست از مرز ۱۰ هزار تومان گذر کند و می توان گفت روند معاملات امروز هم مثبت و پر تقاضا خواهد بود و نوری هم از دیگر نمادهای مورد توجه این گروه خواهند بود.

در صنعت بانکی ها سامان با شایعاتی مبنی بر بازار اصلی آمدن نماد ‌روبروست که یکی از عوامل تاثیر گذار بر روند نماد است اما در کلیت معاملات این گروه می توان گفت انتظار رالی قابل توجهی نمی توان داشت از این گروه.

 

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید