کاهش های کش دار

  همان طور که پیش بینی کردیم بازار سرمایه هم با افت قیمتی همراه گشته بودو برخی از نمادهای پالایشی ها شیمیایی ها اوره سازان  و پتروشیمی ها در صدر فروش قرار داشتند، صنعت انبوه سازی نیز که در روزهای گذشته با  معاملاتی متعادل مثبتی همراه بوده در روز جاری پرعرضه گشت دو صنعت خودرویی و بانکی در برخی از نمادها متعادل تر از سایرین صنایع معامله میگشتند و دلیل آن را می توان بهبود شرایط سیاسی کشور دانست.

در این خصوص خاندوزی در رابطه با آزادسازی دارایی‌های ایران می گوید، مذاکرات به خوبی پیش رفته است ، سخنگوی اقتصادی دولت:

در رابطه با آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران، تدابیر بسیاری خوبی توسط بانک ‌مرکزی و وزارت خارجه با طرف‌های خارجی اتخاذ شده و مذاکرات به خوبی پیش رفته است. امیدواریم طی روز های آتی، رئیس بانک مرکزی  نتیجه مذاکرات را اعلام کنند‌./ایرنا   

تلاش بازار امروز :

تلاش بازار روز جاری در خصوص مشخص نمودن برخی از شک و شبهه های شنیده های این روزهای بازار بوده است ، در روز گذشته شاهد خبری منتشر شده در فضای مجازی بوده ایم که در روز جاری شفاف سازی در این خصوص توسط پتروشیمی بوعلی صورت گرفت : شرکت پتروشیمی_بوعلی به وسیله اطلاعیه ای مجازی مبنی بر افزایش نرخ گاز خوراک و سوخت پتروشیمی ها چنین شفاف سازی نمود :

به استحضار می رساند تا کنون موضوع تغییر نرخ_گاز_خوراک_و_سوخت_پتروشیمی_ها به صورت رسمی به شرکت بوعلی اعلام نشده است ضمنا عمده هزینه های بهای_تمام_شده محصولات این شرکت شامل خوراک_نفتا و میعانات_گازی است. (96 درصد بهای تمام شده) که محاسبه بهای تمام شده این شرکت ارتباطی با شایعه مذکور ندارد ، همچنین لازم به توضیح است در صورت اعلام نرخ های قطعی گاز سوخت تاثیرات آن بر روی هزینه های یوتیلیتی این شرکت قابل ملاحظه نخواهد بود.  

امروز پالایشی ها در محدوده ی صفر تابلو و در برخی صنایع با معاملاتی منفی همراه بوده اند در این رابطه می توان گفت :  مدیرعامل بورس انرژی ایران خبر داد:

مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: گام بعدی معاملات انجام شده در بورس انرژی، قرارداد آتی نفت خام بود که معاملات آن از ۲۰ خردادماه سال‌ کنونی در این بازار آغاز شد. همچنین برنامه دیگری که اکنون در دستور کار بورس انرژی قرار گرفته، راه‌اندازی قرارداد اختیار است که اقدامات مربوط به آن انجام و زیرساخت‌های آن طراحی شده است. قرار بر این است تا توسعه معاملات مربوط به گواهی، از طریق صندوق‌های کالایی و سبدگردان‌ها انجام شود که فعالیت این صندوق‌‌ها پس از اخذ مجوز از سازمان بورس آغاز خواهد شد./سنا

 

در نهایت همانطور که اشاره کرده بودیم صنایع با عرضه و با حجم معاملات پایین به پایان رسیدند، نوسانات مثبت در برخی از صنایع می تواند به دلیل کاهش ریسک های سیاسی  باشد با این وجود بازار سرمایه هم چنان اصلاحی پیش خواهد رفت .  

 

پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 فروردین 1403 ساعت 08:52
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 08:39