نوید خسروی کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با "پاداش سرمایه" گفت: اعلام غیر رسمی نرخ خوراک گازی ۷۰۰۰تومانی برای هر مترمکعب به واکنش جدی پتروشیمی‌های متانول‌ساز و بازارسرمایه منتهی شد. 

وی در ادامه افزود: در آخرین صورت‌جلسه کارگروه متانول آمده است، مدیران عامل شرکت‌های متانولی با آگاهی از ارزآوری متانول و اهمیت زنجیره ارزش و نقش تولید آن در گردش اقتصادی کشور و در راستای جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر و در راستای صیانت از حقوق و منافع سهامداران ناچار به توقف تولید کلیه واحدهای تولیدی خود خواهند شد که این ادبیات در کنار واکنش جدی بازارسرمایه تبعات تصمیمی احتمالی است و برای صنعت پتروشیمی گران تمام می‌شود.

 این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: در مورد دخالت‌های دستوری دولت در حوزه قیمت‌گذاری خوراک و مواد اولیه موردنیاز صنایع برای تولید همواره شاهد پدیده‌ای به نام سهم خواهی از نوسان سود شرکت‌ها و صنایع فعال در حوزه پتروشیمی هستیم.

خسروی در نهایت گفت: سود شرکت‌هایی که دستخوش سیاست‌های سهم‌خواهی دولت از بابت فروش خوراک مواد اولیه صنایع و شرکت‌های بورسی می‌شوند در حدود 550 همت برآورد می‌شود؛یعنی در حدود یک‌چهارم بودجه عمومی کل کشور در سال 1402 را به خود اختصاص می‌دهد.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اسفند 1402 ساعت 08:55
چراغ قرمزی که سبز نمی...
توسط محمدباقر سلیمانی 07 اسفند 1402 ساعت 15:16
رشد در سایه فروش اوراق
توسط محمدباقر سلیمانی 30 بهمن 1402 ساعت 15:16