بررسی بازار: 

 
در روز گذشته بازار سرمایه با رشد بیش از 39 هزار واحدی به پایان رسید ، در روز گذشته باز هم شاهد اتفاقات مثبت از جمله رشد ارزش معاملات ورود پول به بازار و پمپاژ اخبار مثبت بوده ایم.

روز جاری و سرنوشت ساز :

روز جاری از جمله روزهای مهم در بازار سرمایه به شمار میرود زیرا تردیدهای پیش آمده تا کنون را تا حدودی متعادل خواهد ساخت و قطعا بازار برای روند رشدی خود نیاز به کف سازی دارد که به طبع با زمان همراه است  با این وجود شرایط پیش آمده در 3 روز اخیر مجددا موجب دلگرمی سهامداران و امید به بازگشت بازار را به وجود آورده است و همانطور که پیش بینی کرده بودیم  شاخص کل  بورس تهران برای چندمین بار  عدد 2 میلیون واحدی را تجربه و رنج را در این محدوده داشته است.

صنعت مهم مورد توجه این روزهای بازار : 

از جمله صنعت مهم که زمزمه های زیادی را در این مدت داشته است خودرویی ها هستند؛ از جمله اخبار مرتبط در خصوص این صنعت : 


1-احتمال عرضه ی خودرو در بورس کالا 

2- درباره قیمت خودروهای مونتاژی گفت: ما تعیین قیمت نمی‌کنیم، خودروها بر اساس قواعدی تعیین قیمت می‌شوند. این موضوع در کنار خبر رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در مورد به‌زودی محصولات هیوندا، خودروهای جتا، نیسان و تویوتا وارد بازار می‌شوند و سرعت‌بخشیدن به ترخیص کالاها تأثیر مثبتی بر بازار خواهد گذاشت و اتفاقات خوبی در آینده در بازار خودرو به وجود خواهد آمد.

3-وزیر صمت با بیان "تلاش می‌کنیم کیفیت و استانداردهای خودرو را بهبود ببخشیم" درباره کاهش قیمت خودرو گفت: به‌شرطی که همه به هم کمک کنیم، این می‌تواند اتفاق بیفتد.
مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت: شرکت کرمان موتور برای تعدادی از متقاضیان خرید خودرو که در مرحله دوم سامانه یکپارچه، خودرویی به آن‌ها تعلق نگرفته است، امکان ثبت‌نام را فراهم کرده است.

4-رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اجباری شدن ترمز اضطراری و سیستم هشدار انحراف برای خودروهای سنگین گفت: به خودروسازانی که همچنان مشغول تولید محصولات بسیار قدیمی هستند اعلام کرده‌ایم که به سراغ جایگزین بروند.

5-کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو به مذاق منتقدین عملکرد دولت خوش نیامده و این عده درصددند با انتشار خبرهای افزایش مجدد قیمت خودرو فضا را ملتهب کنند این درحالیست که بررسی بازار نشان می‌دهد روند کاهشی قیمت خودرو با ورود خودروهای وارداتی ادامه‌دار خواهد بود.

پیش بینی روز جاری : 

با توجه به موارد گفته شده که در گزارش قبل به آن اشاره کردیم مولفه های بازار بررسی و نکات لازم در خصوص رشد بازار اشاره شده است با توجه به نکات گفته شده بازار روز جاری مثبت و با افزایش تقاضا پیش بینی می شود .

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه
 
 



بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اسفند 1402 ساعت 08:54
بازار بی پول...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اسفند 1402 ساعت 14:49
بازار در ناتوانی محض
توسط محمدباقر سلیمانی 17 بهمن 1402 ساعت 15:08