صنایع پیشنهادی روز : 
 


پالایشی ها : این صنعت از نظر تکنیکالی در شرایط مناسبی قرار دارد در روز های پایانی بازار با معاملاتی مثبت به پایان رساند.

از جمله اخبار موثر بر این صنعت : بلومبرگ در مطلبی نوشت: ایران و آمریکا اگرچه هنوز در مورد برنامه هسته‌ای با یکدیگر فاصله زیادی دارند، اما به نظر می‌رسد بر سر ورود نفت ایران به بازار جهانی به توافق رسیده‌اند.
در هفته های اخیر شاهد توافق تهران و واشنگتن بر سر تبادل زندانیان با دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و کاهش غنی سازی اورانیوم از سوی تهران بودیم. علاوه بر این دو کشور توافقاتی بر سر جریان فروش نفت ایران انجام داده‌اند.در این راستا مقامات آمریکایی به طور تلویحی اذعان کرده‌اند که برخی تحریم های مربوط به فروش نفت ایران را لغو کرده و تهران نیز از افزایش تولید نفت بی سابقه در پنج سال گذشته خبر داده است.
پیش بینی روند مثبت می باشد . 

قندوشکر:به دلیل کمبود شکر در جهان این صنعت قند و شکری از صنایع مورد توجه همیشگی بوده اند در روز چهارشنبه نیز این صنعت با ورود پول همراه بوده است . 

 از جمله اخبار موثر بر این صنعت : هند برای اولین بار طی 7 سال گذشته صادرات شکر را ممنوع می‌کند. منابع دولتی هند اعلام کردند: هند در فصل آینده و از ماه اکتبر صادرات شکر را ممنوع کند و برای اولین بار در 7 سال گذشته حمل ونقل را متوقف کند، زیرا  کمبود باران باعث کاهش تولید نیشکر شده است.عدم حضور هند در بازار جهانی احتمالاً باعث افزایش شاخص قیمت‌های شکر می‌شود که در حال حاضر در حدود بالاترین قیمت‌های چند ساله معامله می‌شوند. | رویترز


پیش بینی روز جاری: 
 

بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته ای که پشت سر گذاشتیم با رشد بیش از 8 هزار واحدی و رنج مثبت به پایان رسید رشد 8600 واحدی شاخص کل موجب شد تا شاهد قرار گرفتن آن در سطح 1 میلیون و 946 هزار واحد باشیم و نماگر هم وزن نیز رشد 4600 واحدی را در سابقه معاملاتی خود به ثبت رساند. از جمله اخبار موثر بر بازار می توان به اخبار مجددا نرخ خوراک ، حمایت صندوق تثبیت از بازار و تغییرات نرخ دلار از عوامل رنج کشی مثبت در بازار بوده است ،  اگر به معاملات روز چهارشنبه نگاهی بیندازیم روز جاری می تواند با معاملاتی مثبت همراه گردد، در این صورت با توجه به آن که ورود پول به صندوق های سهامی از جمله اهرم و توان بوده است احتمالات بر بازگشت مجدد بازار به گوش میرسد با این وجودبی صبرانه منتظر معاملات روز جاری خواهیم بود .    
   

    کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52