آنچه در بازار سهام گذشت؟

به گزارش پاداش بازار سهام اولین روز هفته را با رشد قیمت در اکثریت نمادها از جمله ساختمانی ها، سیمانی ها و برخی از تک سهم ها آغاز بکار کرد که با گذشت معاملات شاهد سرایت تقاضا به سایر نمادها بودیم بطوری که اغلب نمادها در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفتند و شاهد رشد بیش از 1500 واحدی نماگر واحد بودیم اما ناگهان با آغاز نیمه دوم مربیان شاهد افزایش عرضه در کلیت بازار سهام بطوری که نماگر کل هم در مدار منفی قرار گرفت و در نهایت شاخص‌کل بورس اولین روز هفته را منفی به پایان رساند و ریزش بیش از یک هزار واحدی را تجربه کرد؛ شاخص هم‌وزن اما مسیر خود را جدا کرد و در نهایت رشد کمتر از هزار واحدی داشت. هرچند که شاخص‌کل امروز نتوانست سبزپوش شود اما ارزش معاملات نسبت به روز چهارشنبه بهتر شد و  در یک ساعت آخر بیش از هزار میلیارد تومان بر ارزش معاملات اضافه شد که میتواند خبر خوبی برای روز جاری باشد. در معاملات روز گذشته شاهد تداوم خروج نقدینگی از بازار بودیم و به عبارتی حقیقی‌ها در پایان معاملات ۲۰۶ میلیارد تومان پول از بورس خارج کردند. نکته این روزهای بازار سهام،به لحاظ کمبود نقدینگی در بازار و عدم اعتماد سرمایه گذار به تصمیمات بازارساز همچنان تمایل به گروه‌های کوچک تر و تک سهم ها در بازار بیشتر دیده می شود و این نقدینگی محدود در بازار بصورت چرخشی در صنایع کوچک تر در گردش است که گاهی شاهد رشد قیمت در یک گروه و در روز بعد آن نقدینگی به گروه دیگر سرایت می کند. 

WWW.PADASH.IR

مروری بر گروه های معاملاتی

در جریان معاملات گروه بانکی ها نماد بانک صادرات که در هفته گذشته در مدار توجهات قرار داشت، در روز گذشته در محدوده صفر تابلو و در قیمت 201 تومان به کار خود پایان داد. بانک ملت نیز در محدوده صفر تابلو قرار داشت و در قیمت 468 تومان آخرین معامله خود را انجام داد. وآیند و وسالت از جمله نمادهای بازار پایه ای این گروه در مرکز توجهات قرار داشتند و در مدار مثبت به کار خود پایان دادند.

 

 در سرمایه گذاری ها نماد شستا با رشد بیش از 2 درصد در قیمت 118 تومان قرار گرفت و اولین روز کاری خود را با رشد قیمت به پایان رساند. واتی از دیگر نمادهای این گروه با زمزمه هایی از خبر افزایش سرمایه روبروست که در معاملات روز قبل با رشد بیش از 6 درصد و در قیمت 1624 تومان به کار خود پایان داد. کرمان، وساخت، سدبیر و وبانک از دیگر نمادهای مورد توجه این گروه بشمار رفتند.

 

 در گروه خودرویی ها خزامیا که خبر افزایش سرمایه خود را در سامانه کدال قرار داد و در روزهای پایانی هفته گذشته با رشد حداکثری روبرو بود، در معاملات روز قبل در مدار منفی 1 درصد به کار خود پایان داد و روز ابتدایی هفته را در مدار منفی سپری کرد. خاور در مدار مثبت و در قیمت 364 تومان با رشد بیش از 3 درصد روبرو بود. خودرو بارها در مدار مثبت قرار گرفت اما در نهایت با افزایش عرضه در مدار صفر تابلو به کار خود پایان داد. خکاوه رشد 2.5 درصد را در سابقه خود به ثبت رساند.

 

 پالایشی ها همچنان با بی توجهی سهامداران روبرو هستند و روزهای معاملاتی خود را در مدار صفر تابلو در حال سپری کردن هستند.

 

کی بی سی در دارویی ها خبر افزایش سرمایه دارد و سهامداران به امید این خبر نماد را در معاملات روز قبل تا محدوده مثبت 4 درصد به سمت محدوده بالا خریداری کردند.

 

 غدانه نماد گروه غذایی جذاب این روزهای بازار سهام در معاملات روز قبل در سقف قیمت روزانه با صف خرید روبرو شد اما با افزایش عرضه صف خرید سهم برداشته و در نهایت در قیمت 615 تومان با رشد 3 درصد به کار خود پایان داد.غاذر از دیگر نمادهای مورد توجه سهامداران در صنعت غذایی بوده است.

 

 در صنعت فولادی نماد فروس که اخیرا خبری مبنی برعلت تغييرات سودآوري در دوره 6 ماهه منتهي به 1402/06/31 نسبت به دوره مشابه راهی کدال کرده است، در معاملات روز قبل از نمادهای پرتقاضا به شمار می رفت. ذوب همچنان برای سهامداران جذاب است و شاهد رشد 2 درصد این نماد بودیم.

 

 کماسه از دقایق آغازین معاملات روز قبل با رشد قیمت همراه بود و با رشد 6 درصد به کار خود پایان داد.

 

و اما آنچه امروز در انتظار بازار سهام است: 

با توجه به عرضه های دقایق پایانی روز گذشته و رنج کشی منفی در شاخص کل، بنظر می رسد روند معاملاتی اکثریت نمادها در مدار منفی آغاز شود اما با گذشت زمان شاهد بهبود تقاضا در کلیت بازار بخصوص در نمادهای کوچک خواهیم بود.

 

جمله طلایی روز:

اول روی خودت تمرکز کن، وقتی توی بهترین حالتت باشی، میتونی بهترینِ خودتو ارائه بدی.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59