به گزارش پاداش، بازار امروز در حالی کار خود را آغاز کرد با تقاضای خوبی همراه بود و همین مورد باعث شد تا اکثر نمادهای معاملاتی کار خود را با مثبت شروع کنند. شاخص کل در همان دقایق ابتدایی نزدیک به 200 واحد رشد داشت. این در حالی بود که در روزهای اخیر شروعی متعادل را در بازار شاهد بودیم .

در اواسط بازار کمی تقاضا افزایش یافت اما این در حالی بود که در انتهای بازار به یکباره عرضه ها افزایش پیدا کرد و باعث شد تعداد زیادی از نمادهای معاملاتی پایان کار روز معاملاتی خودشان را با منفی به اتمام برسانند .

در ثانیه های پایانی بازار رنج مثبت در نمادهای خودرو و خساپا زده شد اما به نظر می اید که با توجه نحوه معاملات انجام شده در روز جاری، فردا روز پر عرضه ای نسبت به امروز را شاهد باشیم .

www.padash.ir

 

در نهایت نیز شاخص کل در حالی که تا مثبت 4400 واحد نیز رشده کرده بود اما با توجه عرضه های انجام شده با  1486 واحد رشد به محدوده 2 میلیون و 162 هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز با 3678 واحد رشد به محدوده 750 هزار واحد رسید و نسبت به روز گذشته 0.47 صدم رشد داشته باشد .

www.padash.ir

بیشترین تاثیر مثبت امروز در شاخص کل را نمادهای فارس، حکشتی، خساپا، تاپیکو و تایرا  و بیشترین تاثیر منفی را شبندر، وبملت، شتران، فولاد و اخبر داشتند .

همچنین در شاخص کل فرابورس نیز بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای آریا، ودی، شگویا، کرمان و توسن بیشترین تاثیر منفی را هرمز، وسپهر، فصبا، ودی و بپاس داشتند .

www.padash.ir

ارزش معاملات امروز به 5689 میلیارد تومان را به ثبت رساند که نسبت به میانگین هفتگی 9 درصد کاهش داشته است .

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 179 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق‌ می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت برای سومین روز متوالی با ثبت رقم 56 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد.

امروز ارزش صف های خرید 230 به میلیارد تومان و ارزش صف های فروش نیز به 243 میلیارد تومان رسید.

www.padash.ir

گروه های معاملاتی

 

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم 630 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های فلزات اساسی با ارزش معاملات 455 میلیارد تومان و گروه خودرویی با ارزش معاملات 407 میلیارد تومان قرار دارند.

 

گروه دارویی

امروز در این گروه، داروسازی تولید دارو با قیمت 1004 تومان و با حجم معاملات کمی بیش از 9 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات 9 میلیارد تومان برترین شرکت در این گروه بود. در رتبه بعدی نیز شرکت داروسازی آوه سینا با نماد داوه با قیمت 1474 تومان و با حجم معاملات 6.1 میلیون برگه سهم و با ارزش بیش از 9 میلیارد تومان در رتبه دوم این گروه قرار گرفت. در رتبه سوم نیز شرکت داروسازی امین با قیمت 553 تومان و با حجم نزدیک به 15 میلیون برگه سهم و به ارزش معاملات 8.2 میلیارد تومان قرار داشت.

 

گروه سیمانی

در گروه سیمانی شرکت سیمان اصفهان بهترین ارزش معامله را در گروه خود داشت، به طوری که با قیمت 10278 تومان و با حجم معاملات نزدیک به 2.4 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات 24.5 میلیارد تومان داد و ستد شد.شرکت سیمان لار سبزوار نیز معاملات نسبتا خوبی در گروه خود داشت و با قیمت 6200 تومان و با حجم معاملاتی 30 میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی 18.8 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

 

جمله طلایی :

ریسک‌ها از اینجا ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؟! پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید.

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26