به گزارش پاداش، در حالی معاملات روز جاری را متعادل سپری کردیم که شاهد برتری و تاخت و تاز خریداران در صندوق های طلا بودیم. با توجه به معاملاتی که در روز گذشته شاهد بودیم، بازار سهام در معاملات روز جاری یک روند متعادل را سپری کرد. بنظر می رسد با توجه به نوع معاملاتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، همگان منتظر نتایج انتخابات هستند تا برای خرید یا فروش تصمیم جدی ای اتخاذ کنند. با این حال ارزش معاملات خرد عدد 2596 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 11% کاهش داشته است.

 

www.padash.ir

در روز جاری معاملاتی فرسایشی را شاهد بودیم به طوری که شاخص کل و شاخص هم وزن علی رقم اینکه در خلاف جهت هم حرکت کردند اما رشد و کاهش جدی را نداشتند. در این روز شاخص کل با رشد نمادهای لیدری همراه شد و به میزان 4357 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن نیز که نشاند دهنده روند عمومی شرکت های کوچیک و متوسط می باشد با تنها 170 واحد کاهش در سطح 665 هزار واحد قرار گرفت. در روز جاری ارزش صف‌های خرید 129 میلیارد تومان است که کاهش 15 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش 92 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده 442 میلیارد تومان قرار دارد.

 

www.padash.ir

 

در معاملات امروز یکشنبه سوم تیر ماه نمادهای فملی، کگل، نوری، وامید و بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بروی نماگر کل داشتند و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای وبملت، مبین، فخوز، اخابر و وغدیر گذاشتند.

 

www.padash.ir

 

اما برترین گروه های صنعت در ارزش معاملات امروز به ترتیب گروه های خودرویی، فلزات اساسی و بانکها بودند. در روز جاری گروه خودرویی با 208 میلیارد تومان در صدر ارزش معاملات قرار گرفت و پس از آن نیز گروه فلزات اساسی با 150 میلیارد تومان و در نهایت نیز گروه بانکی با 148 میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

 

www.padash.ir

 

بررسی گروه های معاملاتی

 

امروز دو گروه بانکی و ساختمانی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

در گروه بانکی امروز، بانک ملت امروز با قیمت 214 تومان و با حجم معاملاتی 403 میلیون برگه سهم و به ارزش 86.6 میلیارد تومان داد و ستد شد و پس از آن نیز بانک تجارت با قیمت 145 تومان و با حجم معاملاتی 150 میلیون برگه سهم و به ارزش حدود 21.9 میلیارد تومان در رتبه دوم این گروه قرار گرفت و در نهایت نیز بانک صادرات با قیمت 164 تومان و به حجم معاملاتی 103 میلیون برگه سهم و به ارزش 17 میلیارد تومان داد و ستد شد.

در گروه ساختمانی، ثفارس در قیمت 300 تومان و با حجم معاملاتی 11.6 میلیون برگه سهم و به ارزش 35 میلیارد تومان در رتبه اول این گروه قرار گرفت و پس از آن نیز کرمان بود که با قیمت 97 تومان و با حجم معاملاتی 6.6 میلیون برگه سهم و به ارزش نزدیک به 6.5 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار گرفت و در نهایت نیز ثشاهد با قیمت 987 تومان و با حجم معاملاتی 4.3 میلیون برگه سهم و به ارزش 12 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفتند.

 

 

سخن طلایی : 

"برای رسیدن به هدف‌های بزرگ، باید تعداد زیادی قدم‌های کوچک را جایگزین تعداد کمی قدم‌های بزرگ کنیم."

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 مهر 1403 ساعت 08:24
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 مهر 1403 ساعت 08:34