به گزارش پاداش، بازار امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که با توجه به ریزش بازار های جهانی، بازار بورس ایران نیز از این قضیه مستثنا نبود و همین امر باعث شد تا کلیت بازار در منفی و در صف فروش های سنگینی قرار گیرند. در معاملات امروز بیش از 480 نماد در صف فروش قرار داشتند که به نوعی برای خود یک رکورد در تاریخ بورس حساب می شود. ترس از جنگ همچنان در بازار دیده می شود و اگر محدودیت دامنه نوسان وجود نداشت معلوم نبود که بازار تا چه حدی قرار بود که منفی های سنگین را به خود ببیند. واکنش ها برای جنگ بسیار جدی میباشد و حتی اینبار بیشتر از قبل جنگ آغاز خواهد شد. در بازار روز میانی هفته خروج پول و کاهش حجم و ارزش معاملات همچنان دیده می شود و تا زمان آرامش خاورمیانه باید منتظر ادامه این روند باشیم. ارزش معاملات خرد عدد 2132 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 26% و نسبت به میانگین ماهانه 34% کاهش داشته است.

 

www.padash.ir

 

در بازار امروز، در ابتدا با توجه به رنج های مثبتی که در نمادهای بزرگ و شاخص ساز زده میشد شاخص کل با حرکت صعودی همراه بود اما بعد از عرضه های بسیار زیادی که در بازار همراه شد، شاخص کل عقب نشینی کرد و در نهایت با 1223 واحد کاهش یافت و در سطح 2 میلیون و 4 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با 950 واحد کاهش در پله 636 هزار واحد ایستاد. در روز جاری ارزش صف‌های خرید 47 میلیارد تومان است که کاهش 5 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد. این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 302 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 988 میلیارد تومان قرار دارد.

 

www.padash.ir

 

در روز جاری نمادهای نوری، فولاد، شپدیس، فملی و تاصیکو بیشترین تاثیر مثبت را در بازار داشتند و شپنا، تاپیکو، خودرو، شستا و شتران نیز بیشترین تاثیر منفی را در پایان معاملات روز جاری داشتند.

 

www.padash.ir

 

گروه‌های برتر صنعت امروز بر اساس حجم معاملات به ترتیب زیر رتبه‌بندی شدند:

نخست، گروه فلزات اساسی با اختلاف بسیار زیاد  با ارزش معاملات 216 میلیارد تومان در جایگاه اول قرار گرفت. پس از آن، گروه شیمیایی با 136 میلیارد تومان موفق شد رتبه دوم را به خود اختصاص دهد. در نهایت، گروه بانکی با ارزش معاملاتی معادل 98 میلیارد تومان، در جایگاه سوم قرار گرفت.این رتبه‌بندی نشان‌دهنده فعالیت و جذب سرمایه بیشتر در گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی و بانکی در مقایسه با سایر گروه‌های صنعتی است.

 

www.padash.ir

 

امروز دو گروه خودرویی و فلزات اساسی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

در گروه خودرویی امروز ، خساپا با معاملاتی امروز داشت، در قیمت 213 تومان و با حجم معاملاتی 158 میلیون برگه سهم و به ارزش 33.6 میلیارد تومان معامله شد و پس از آن نیز خودرو در قیمت 233 تومان و با حجم معاملاتی 61 میلیون برگه سهم و به ارزش 14.2میلیارد تومان داد و ستد شد و در نهایت نیز خزامیا با قیمت 340 تومان و با حجم معاملاتی 33 میلیون برگه سهم و به ارزش 12.2 میلیارد تومان در رتبه سوم این گروه قرار گرفت.

در گروه فلزات اساسی ، فولاد در قیمت 417 تومان و با حجم معاملاتی 145 میلیون برگه سهم و به ارزش 60.6 میلیارد تومان در رتبه اول این گروه قرار گرفت و پس از آن نیز فملی بود که با قیمت 630 تومان و با حجم معاملاتی 90.7 میلیون برگه سهم و به ارزش نزدیک به 57.1 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار گرفت و در نهایت نیز ذوب با قیمت 36 تومان و با حجم معاملاتی 1.085 میلیارد برگه سهم و به ارزش 39.7 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفتند.

 

سخن طلایی : 

"ما همیشه آنچه را که می خواهید دریافت نمی کنید، آنچه را که برای آن کار می کنید دریافت می کنید."

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی

 




تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 مهر 1403 ساعت 08:24
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 مهر 1403 ساعت 08:34