به گزارش پاداش، در حالی به دومین روز کاری هفته رسیدیم که بازار در روز شنبه با توجه به تقاضای مناسبی که وجود داشت، توانست رشد خوبی را تجربه کند. دلیل این رشد را می توان مشخص شدن کابینه دولت جدید و همچنین اخبار تزریق پول از بانک مرکزی به صندوق تثبیت دانست. در روز شنبه اکثر نمادهای معاملاتی در مثبت و صف های خرید سنگین همراه شدند و به همین علت نماگر اصلی با رشد 15 هزار واحدی در سطح 2 ملیون و 52 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با حوالی 2 هزار و 840 واحد افزایش در پله 641 هزار واحد ایستاد. بعد از مدتها روز شنبه شاهد ورود پول حقیقی به میزان 150 میلیارد تومان را در بازار بودیم.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورس

۱-ترخیص ۵۰۰۰ دستگاه کامیون و کشنده جاده‌ای از گمرکات تامرداد: محمد رضوانی‌فر معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران با اعلام این خبر افزود: واردات کامیون و کشنده جاده‌ای در ۵ ماهه سال جاری به لحاظ تعداد ۲۲۴ درصد و از حیث ارزش ۱۹۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

۲-رئیس‌کل بانک مرکزی عازم هند شد: رئیس‌کل بانک مرکزی به منظور شرکت در کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور و همچنین تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی، پولی و بانکی با اعضای اصلی گروه بریکس، تهران را به مقصد بنگلور هند ترک کرد.

۳-نماد معاملاتی"استقلال" در بازار پایه فرابورس ارتقا یافت:بنابر اعلام شرکت فرابورس ایران، طبقه بندی ۸ شرکت حاضر در بازار پایه از جمله باشگاه استقلال تغییر کرد و مشمول انتقال به سه تابلو زرد، نارنجی و قرمز شدند.

۴-عراقچی: واکنش به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی حتمی است: وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خطاب به همتای ایتالیایی خود تاکید کرد که پاسخ به اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در تهران، حتمی است.

 

پیش بینی بازار

با توجه به عملکرد خوبی که در روز شنبه شاهد بودیم، پیش بینی می شود که بازار در روز جاری هم مثبت و رو به بالا باشد. با این حال با توجه به محدودیت دامنه نوسان و تمدید آن باعث کندی سرعت رشد بازار شود. با این حال با توجه به گزارشات نسبتا خوبی که در مرداد ماه شاهد آن بودیم، انتظار افزایش تقاضا را شاهد باشیم.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 16:08
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 08:36
چرا بازار سهام جان...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 شهریور 1403 ساعت 17:05