به گزارش پاداش، سرمایه‌گذاران در حالی به استقبال معاملات روز جاری بورس تهران رفتند که همزمان آیین تکریم و معارفه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز در ساختمان مطهری برگزار شد. هر چند استارت بهبود بازار از روز دوشنبه زده شد و پیش‌بینی‌ها حکایت از همه‌گیری موج مثبت به جریان داد و ستدهای روز سه‌شنبه هم داشت اما درست در زمانی که حجت الله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص صیانت از حقوق سهامداران، ارتقای کارایی بازار و تسهیل تشکیل سرمایه در مراسم معارفه خود سخن به میان آورد و وظایف اصلی سازمان بورس را تشریح کرد شاهد تشدید تحرک متقاضیان خرید سهام در جریان خرید و فروش‌ها بودیم. در این میان نباید فراموش کرد که سیگنال مثبت مسعود پزشکیان رئیس جمهوری در خصوص حل مشکلات FATF با محوریت تعامل با مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیگیری سیاست جدی رفع تحریم‌ها، بهبود زیرساخت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی، حذف موانع تولید، تعامل و هم افزایی با سایر کشورها و... نیز توانست تا حدودی علاوه بر ترسیم چشم‌انداز مثبت اقتصادی، هیجان فروش را هم در بازار سرمایه که به نوعی در آن آینده خرید و فروش می‌شود را کاهش دهد. امروز 81 درصد از نمادها در محدوده سبز تابلوی معاملات به کار خود پایان دادند. در شرایطی که بازار با 8 صف فروش و 3 صف خرید کار خود را آغاز کرد، در پایان معاملات شاهد شکل‌گیری 251 صف خرید و 45 صف فروش بودیم. ارزش صفوف طولانی خرید در دقایق پایانی به یک هزار و 31 میلیارد تومان و ارزش صفوف سنگین فروش به 107 میلیارد تومان رسید.

 

www.padash.ir

 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در معاملات روز جاری بیش از 16 هزار و 500 واحد افزایش معادل 0.8 درصد رشد را تجربه کرد و در نهایت توانست تا سطح 2 میلیون و 84 هزار واحدی پیشروی کند. شاخص هم وزن که از تمام نمادهای معاملاتی به یک میزان تاثیر می‌پذیرد هم با 0.9 درصد رشد در محدوده 682 هزار واحدی متوقف شد.

 

www.padash.ir

 

در روز جاری برخی نمادهای معاملاتی نظیر فملی، فولاد، شستا، وبملت، شپنا و... بیشترین تاثیر مثبت را در صعود شاخص کل بورس تهران داشتند. از طرفی نمادهایی همچون کچاد، کگل، وبانک، وامید، سدشت با اثرگذاری منفی، مانع از صعود بیشتر دماسنج بورس شدند.

 

www.padash.ir

 

در بررسی فهرست برترین گروه‌های صنایع بورس تهران مشاهده می‌شود که صنایعی نظیر فلزات اساسی، چند رشته‌ای صنعتی و خودرو رتبه‌های اول تا سوم را در حوزه ارزش معاملات به ترتیب 271، 258 و 236 (همگی میلیارد تومان) به خود اختصاص داده‌اند.

 

www.padash.ir

 

در ارزیابی عملکرد صنعت خودرویی بازار سهام، نماد معاملاتی خگستر با افزایش 1.71 درصدی به قمیت 338 تومان رسید. این شرکت دارای حجم معاملاتی 175 میلیون برگه سهمی و ارزش معاملاتی بالغ بر 59.4 میلیارد تومانی است. نماد معاملاتی خودرو هم امروز با 2.78 درصد رشد به قیمت 255 تومان رسید. خودرو با حجم معاملاتی 152 میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی بالغ بر 38 میلیارد تومان همراه بود.

در بررسی صنعت پالایشی نیز نماد معاملاتی شپنا با 1.65 درصد رشد به قیمت 405 تومانی افزایش یافت. این شرکت با 70 میلیون برگه سهم ارزش معاملاتی در محدوده 28 میلیارد تومان را به ثبت رساند.از طرفی شرکت شتران هم با 20.6 درصد رشد و لمس قیمت 222 تومانی توانست با 90 میلیون برگه سهم ارزش معاملاتی در سطح 20 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی

 




صعود بورس با چاشنی...
توسط مسعود کریمی 28 شهریور 1403 ساعت 16:00
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 شهریور 1403 ساعت 08:52
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 27 شهریور 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31