به گزارش پاداش، در حالی به آخرین روز معاملاتی هفته رسیدیم که بازار دیروز با توجه به ترسی که در بازار همچنان وجود دارد، با صف های فروش متعددی همراه بود. در بازار روز گذشته نماگر اصلی با 8 هزار واحد افت همراه شد و به 2 میلیون و 123 هزار واحد رسید. این در حالیست که در روز گذشته هیچ نشونه ای از عزمی جدی برای جمع شدن صف های فروش وجود نداشت. با توجه به ریسک های سیستماتیکی که در این روزها در منطقه خاورمیانه وجود دارد، معامله گران با ترس و واهمه معاملات خود را انجام می دهند.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

 

اخبار اقتصادی ایران

 

۱-تخصیص ۱۱ هزار و ۷۰۵ قطعه انواع سکه در نوزدهمین حراج مرکز مبادله: در نوزدهمین حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران ۴,۱۱۱ قطعه ربع سکه، ۴,۱۸۳ قطعه نیم سکه و ۳,۴۱۱ قطعه تمام سکه، به متقاضیان تخصیص یافت و جدول زمان‌بندی تحویل سکه طلای خریداری شده اعلام شد.

۲-واردات موقت گندم، تبدیل ظرفیت خالی صنعت آرد به فرصتی پول‌ساز:  عضو انجمن صنفی آردسازان گفت: ایران ۱۵ میلیون تن ظرفیت خالی در صنعت آردسازی دارد که می‌تواند با واردات موقت گندم از روسیه آن را تبدیل به فرصتی پول‌ساز کند.

۳- رشد ۱۶ درصدی صادرات ایران به ۵ کشور اوراسیا: محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک ایران اظهار کرد: صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.معاون وزیر اقتصاد افزود: حجم صادرات به این کشورها ۲.۲ میلیون تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

اخبار جهانی

 

۱-افزایش ۳ درصدی قیمت نفت برنت با حمله ایران به رژیم صهیونیستی: طی ساعات گذشته و برخلاف روند کاهشی ظهر امروز، قیمت نفت برنت دریای شمال ۳ درصد افزایش یافته است. در حالی که ظهر امروز و برای نخستین بار در هفته‌های گذشته قیمت نفت برنت کانال ۷۰ دلاری را از دست داده بود اما آمار خبرگزاری بلومبرگ نشان‌می‌دهد کن به خاطر حمله ایران به رژیم صهیونیستی طی ساعت گذشته شاهد افزایش قیمت نفت در بازار جهانی هستیم.بر همین اساس قیمت نفت برنت ۲.۹۴ درصد بالا رفته و هم‌اکنون ۷۳.۸۱ دلار در هر بشکه در حال معامله است و یک‌قدم‌تا رسیدن به کانال ۷۴ دلاری فاصله دارد. نفت آمریکا هم ۲.۸۹ درصد رشد کرده و ۷۰.۱۴ دلار در هر بشکه در حال معامله است.

۲-سهم ۱۵ میلیارد دلاری توسعه علمی و فنآوری در بودجه سال آینده روسیه: به نقل از تاس، اسناد رسمی منتشر شده حاکی از آن است که در بودجه سال ۲۰۲۵ فدراسیون روسیه معادل یک تریلیون و ۴۵۲ میلیارد روبل برابر با ۱۵.۶ میلیارد دلار برای توسعه فعالیت‌های علمی و فناوری در این کشور بودجه در نظر گرفته شده است.

 

پیش بینی بازار

با توجه به حملات موشکی که شب گذشته ایران به صورت مستقیم به خاک اسرائیل داشت، بنظر می رسد که سطح ریسک معاملات به اوج خود رسیده است هر چند که برخی کارشناسان انتظار حمایت همه جانبه از  بورس را در روز جاری دارند . با این حال با معاملاتی که روز گذشته وجود داشت و همچنین اتفاق شب گذشته بازار در روز جاری نیز همانند روز گذشته با عرضه های زیادی همراه شود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 22 مهر 1403 ساعت 08:24
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 مهر 1403 ساعت 08:34