به گزارش پاداش، در حالی به مصاف سومین روز معاملاتی هفته رسیدیم که بازار بورس همچنان در صف های فروش قفل می باشد و کمتر از 10 درصد نمادهای معاملاتی داد و ستد می شوند. در حال حاضر با توجه به افزایش سطح تنش ها در منطقه، معامله گران همچنان در انتظار کاهش ریسک های سیاسی و در نهایت متعادل سازی بازار می باشند تا بتوانند معاملات خود را بدور از حواشی انجام دهند. این در حالیست که همچنان دامنه نوسان مثبت و منفی یک می باشد و همین محدودیت باعث جلوگیری از ریزش های بسیار شدیدتر شده است . شاخص کل در روز گذشته با بیش از 5 هزار واحد ریزش همراه شد و به 2 میلیون و 101 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز هم سو با شاخص کل با 744 واحد افت در سطح 698 هزار واحد قرار گرفت.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار اقتصادی ایران

  1. فروش ۱۴۰ کیلوگرم شمش طلا در پنجاه و ششمین حراج شمش: به نقل از مرکز مبادله ایران در پنجاه و ششمین حراج شمش طلا در این مرکز، ۱۴۰ کیلوگرم شمش طلا به ارزش بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش کل معاملات شمش طلا از ۴۸ همت عبور کرد.
  2. پرداخت ۴ همت سود به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار سهامدار:  به نقل از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه جزئیات واریز سود سهامداران در هفته دوم مهر ماه سال جاری حاکی از آن است که ۱۶ ناشر سود جاری، سنواتی و حق تقدم ۲ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۴۲۵ سهامدار را که شامل ۳ هزار و ۹۸۱ میلیارد و ۸۸۲ میلیون تومان می‌شود به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کردند.
  3. معامله ۱۶۲۷ میلیارد تومان برق سبز در بورس انرژی در شش ماهه نخست: به نقل از وزارت نیرو، حدود ۶۶ میلیون کیلووات ساعت انرژی برای تحویل شهریور ماه ۱۴۰۳ در تابلوی سبز بورس انرژی معامله شده است که به طور متوسط مقدار ظرفیت معامله شده برای تحویل این ماه ۸۹ هزار و ۲۹۹ کیلووات در هر ساعت در طول ماه است.
  4. نتیجه بیست و سومین مرحله حراج اوراق مرابحه دولتی اعلام شد:  به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی ایران، حسب تصمیمات اتخاذ شده این وزارتخانه در راستای تأمین مالی بهینه، بیست و سومین هفته عرضه اوراق مالی اسلامی منتهی به مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۱۱ برگزار شد که طی آن ضمن برگزاری حراج و اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مبلغ ۱۱,۶۳۴ میلیارد تومان اوراق مرابحه عام به فروش رسید.

 

اخبار جهانی

  1. فعالیت کارخانه‌های کره جنوبی کاهشی شد: شاخص مدیران خرید تولیدکنندگان در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، که توسط S&P Global گردآوری‌شده است، در سپتامبر بر اساس تعدیل فصلی به ۴۸٫۳ رسید که از ۵۱٫۹ در ماه آگوست کاهش داشت. این شاخص برای اولین بار در پنج ماه گذشته به زیر مرز ۵۰ سقوط کرد که انبساط را از انقباض جدا می‌کند و پایین‌ترین سطح را از ماه ژوئن ۲۰۲۳ به ثبت رساند.
  2. افزایش ۲۰ دلاری قیمت نفت در صورت آسیب به تاسیسات نفتی ایران: به نقل از رویترز، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس اعلام کرد در صورت مختل شدن تولید نفت ایران، قیمت نفت بین ۱۰ تا ۲۰ دلار در هر بشکه در ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد.

 

پیش بینی بازار

نکته حائز اهمیتی که در معاملات روز گذشته شاهد آن بودیم، افزایش معاملات صندوق های طلا بود که بیش از 607 میلیارد تومان ورود پول را به ثبت رساند. بنظر می رسد که برخی معامله گران به سمت و سوی خرید طلا سرمایه خود را سوق داده اند . در نهایت با توجه به معاملاتی که در روز گذشته در بازار بورس انجام شد، امروز نیز همانند روز گذشته شاهد قفل بودن نمادهای معاملاتی در صف فروش خواهیم بود .

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی 




واکاوی سیاست اخیر سازمان بورس / بازی...
توسط مسعود کریمی 25 مهر 1403 ساعت 15:19
خروج پول از دارایی‌های...
توسط مسعود کریمی 24 مهر 1403 ساعت 14:44
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط مسعود کریمی 23 مهر 1403 ساعت 15:13
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مهر 1403 ساعت 08:36