متوسط قیمت مسکن در ٨ سال گذشته (٩٢ تا ٩٩) در کشور:در سال ٩٢ متوسط کشوری قیمت هر مترمربع مسکن ٣.٧ میلیون تومان بوده که این رقم در سال ٩٩ به ٢٣ میلیون تومان رسیده است.

اتحادیه اروپا: مذاکرات برجام فردا از سر گرفته می شود:اتحادیه اروپا:️نشست آتی کمیسیون مشترک برجام فردا (سه‌شنبه) به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود و ادامه می‌یابد.️این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارت‌ های امور خارجه‌ ایران و گروه چهار به علاوه یک، ساعت ۱۰ به وقت اروپای مرکزی برگزار خواهد شد.️ریاست این نشست بر عهده انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.️شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها پیرامون بازگشت محتمل آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.️ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر عهده خواهد داشت. این هیات امروز عازم وین شده است

خبر مهم برای گروه پالایشی بازار: موضوع تخفیف نرخ خوراک شرکتهای پالایشی، در جلسه فردای رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی مطرح خواهد شد و احتمالا به جلسه شورای سران قوا خواهد رفت تا رسما تصویب و اجرایی گردد.

افزایش ۷ درصدی تولید پتروشیمی‌ها در فروردین ۱۴۰۰:شانا - سیدجلال میرهاشمی مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش هفت درصدی تولید انواع محصول پتروشیمی در نخستین ماه از سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ خبر داد.مجموع تولید مجتمع‌های پتروشیمی در فروردین‌ماه امسال حدود ۵.۵ میلیون تن بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: برخی از اعضای مجمع ممکن است چنین عقیده و نظری داشته باشند که تصویب این لوایح با توجه به فرارسیدن پایان مدت ماموریت دولت دوازدهم، موکول به دولت بعدی شود زیرا در هر صورت این لوایح برای اجرایی شدن در حوزه‌ی زمانی دولت بعدی قرار می‌گیرد.اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها مقصر هستند نه مجمع تشخیص:وی این را نیز می‌گوید که در هر صورت لوایح مرتبط با FATFدر دستور کار مجمع وجود دارد و هر زمان اجازه‌ی برگزاری جلسات صادر شود قطعاً به آن نیز رسیدگی خواهد شد مشروط به این که اروپایی‌ها و آمریکا از موشک و تحریم نگویند و دولت نیز مستندات و توضیحات مکتوب خود را ارائه دهد مسئله‌ای که تا اکنون اتفاق نیافتاده است.»

صعود سنگ آهن به بالاترین سطح تاریخ!قیمت‌های محصولات زنجیره فولاد دنیا با محوریت سنگ آهن امروز به روند صعودی چندماه گذشته خود ادامه داد و با رشد حدود ۴ درصد فاصله خود تا مرز ۲۰۰ دلار را به کمتر از ۷ دلار رساند!سایر محصولات سنگ آهن از جمله کنسانتره ۶۶ درصد و دانه بندی ۵۸ درصد نیز صعودی بودند و بعضا در محدوده رکورد تاریخی است!۳ دلیل عمده برای رشد قیمت سنگ آهن شامل محدودیت تولید فولاد در تانگشان چین طی امروز و فردا سه شنبه با هدف کنترل آلودگی، گسترش کرونا در هند و نگرانی از تولید و صادرات سنگ آهن این کشور و تعطیلات ۵ روزه روز کارگر در چین در ماه می است که با توجه به موجودی پایین سنگ آهن پرعیار، از عوامل تقویت بازار است/ کامودیتی

روسیه: احتمال دارد دور جدید مذاکرات برجام طولانی باشد.رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام از احتمال طولانی شدن دور جدید مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای ایران خبر داد./ایرنا

برنامه جدید سازمان بورس برای رونق بازار: دهقان دهنوی: جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور بر همه روشن است و از آنجا که این بازار کانال تأمین مالی برای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری است، باید از آن حمایت شود.بخشی از این پیشنهادات در دولت تصویب شده و بخشی از آن قرار است در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی و در خصوص آن‌ها تصمیم گیری شود تا بتوان با تدوین بسته سیاستی مناسب، پیام حمایت از بازار سرمایه را به سهامداران منتقل کرد.

در جلسه امروز کمسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان بورس، موضوعات مختلفی مطرح شد که به سران کشور ارائه خواهد شد تا احتمالا به تصویب برسد.در این خصوص یکی از موارد مهم تخفیف نرخ خوراک شرکتهای پالایشی بوده است.علیزاده عضو ناظر شورای عالی بورس  در تشریح موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بورسی‌ها گفت: یکی از موارد این بود که تخفیفی در نرخ خوراک شرکتهای پالایشی بگیریم؛ موضوع دیگر مالیات نقل و انتقال سهام که بلافاصله به حساب سازمان مالیاتی واریز می شود را در حساب جداگانه ای نگه داریم و بعد در صندوق حمایت از بازار  مورد استفاده قرار دهیم. ضمن اینکه پیگیری جدی برای واریز یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی نیز مورد بحث بود.

کاخ سفید: درباره مذاکرات وین به هیأت اسرائیلی گزارش می‌دهیم:«جنیفر ساکی»‌ سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که اطلاعات جدیدی را از دور دوم مذاکرات احیای برجام در وین به هیأت مقام‌های صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده‌اند، ارائه می‌کنند.

روحانی: دنیا پذیرفته که راهی جز لغو تحریم وجود ندارد:مذاکرات وین نشان دهنده قدرت بالای ایران است. کسب رتبه اول رشد اقتصادی جهان در سال ۹۵ از سوی ایران از افتخارات این دولت است. تکرقمی بودن نرخ تورم کشور در ۴ سال پیاپی بیسابقه است.

ابوریحان به عنوان باارزش‌ترین شرکت داروسازی انتخاب شد:فانا: شرکت داروسازی ابوریحان در رتبه‌بندی معتبر IMI100 موفق شد در بین کلیه شرکت‌های داروسازی کشور، رتبه اول ارزش ویژه را در سال ۱۳۹۸ کسب کند.البته این تنها دستاورد ابوریحان نبود و در دو حوزه سود و فروش نیز این شرکت موفق به کسب رتبه دوم در بین کلیه شرکت‌های صنعت شد. همچنین در سه حوزه صادرات دارو، بازده دارایی‌ها و بهره‌وری عامل سرمایه نیز ابوریحان به عنوان سومین داروساز کشور منتخب شد تا بر پرونده افتخارات شرکت افزوده شود. در رتبه‌بندی معتبر IMI100 که هر ساله از سوی سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌شود، شرکت داروسازی ابوریحان موفق شد رتبه ۲۰۰ را در بین کلیه شرکت‌ها و غول‌های تولیدی و صنعتی کشور از نظر فروش در سال ۱۳۹۸ به دست آورد.

فملی: ماین نیوز: اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از افزایش ۱۱۳ درصدی فروش این شرکت در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: فروش شرکت در نخستین ماه امسال به ۱۴,۰۰۷,۹۴۶ میلیون ریال رسید. در این ماه ۳۳ درصد از درآمد شرکت مربوط به فروش صادراتی و ۶۷ درصد مربوط به فروش داخلی بود.

خبر مثبت ناظر مجلس درشورای بورس :بانک مرکزی پذیرفته که سود سپرده برای سپرده های بزرگ کمتر شود.بورس ۲۴

امروز در مجلس با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد جلسه مهمی با محور بورس برگزار میشود. محسن علیزاده، عضو ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار اظهار کرده: تخفیف در نرخ خوراک که در حال پیگیری است، امید بسیاری در بازار سهام ایجاد می کند و وضعیت صنایع شرکت هایی را  که لیدر بازار هستند، به سمت و سوی مثبت سوق خواهد داد.

محسن علیزاده در کلاب هاوس :صندوق توسعه ملی فقط 1000 میلیارد تومان وارد بازار سرمایه کرد ، در حالی که قرار بود حداقل 12000 میلیارد تومان وارد بورس کند.

آمادگی بانک مرکزی برای اصلاح نرخ تسعیر دارایی ارزی بانک‌ها:رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان کرد: بانک مرکزی آماده اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها، متناسب با نرخ تسعیر متناسب با شرایط غیرتحریمی است. بانک مرکزی برای موثر واقع شدن اصلاح نرخ تسعیر ارز در قیمت سهام بانک‌ها معتقد است اعطای معافیت مالیات سود ناشی از تسعیر، تا‌ زمان نقد شدن آنها ضروری است. روابط عمومی بانک مرکزی

فروش دپارس در فروردین 186 میلیارد ریال بوده که این عدد در مدت مشابه سال قبل251 میلیارد ریال بوده است.

در جلسه دیروز کمسیون اقتصادی مجلس با رئیس سازمان بورس، موضوعات مختلفی مطرح شد که به سران کشور ارائه خواهد شد تا احتمالا به تصویب برسد./در این خصوص یکی از موارد مهم تخفیف نرخ خوراک شرکتهای پالایشی بوده است.

فروش کحافظ در فروردین ماه 185 میلیارد ریال بوده که این عدد در مدت مشابه سال قبل 75 میلیارد ریال بوده است.

هلدینگ خلیج فارس آخرین نرخ پی وی سی پتروشیمی اروند را ۱۶۰۰ دلار در هر تن به صورت EXW و با حجم بیش از ۳ هزارتن اعلام می کند.

جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی ایران خبر داد:عصر امروز به میزان ۵۲ تن تجهیزات مربوط به فاز دوم خط تولید واکسن " کووایران برکت " که مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام است، وارد کشور شد./این محموله برای تولید ۲۰ تا ۲۵ میلیون  دوز واکسن در  ماه در کارخانه مربوطه نصب خواهد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی عنوان کرد: بانک مرکزی آماده اصلاح نرخ تسعیر دارایی‌های ارزی بانک‌ها، متناسب با نرخ تسعیر متناسب با شرایط غیرتحریمی است. بانک مرکزی برای موثر واقع شدن اصلاح نرخ تسعیر ارز در قیمت سهام بانک‌ها معتقد است اعطای معافیت مالیات سود ناشی از تسعیر، تا‌ زمان نقد شدن آنها ضروری است.

 معاون کل وزارت بهداشت: دوشنبه ۶ اردیبهشت بدترین روز دوران کرونایی کشور با ۴۹۵ فوتی، ۳۷۰۰ بستری و ۲۱ هزار مبتلا در ۱۴ ماه اخیر بود و در این دوره هیچ گاه به کانال ۴۹۰ فوتی وارد نشده بودیم. پیش‌بینی می‌کنیم روند مرگ و میر در حداقل تا دو هفته آینده صعودی باشد.

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه توفیقاتی حاصل شده تا واردات واکسن را از مبداء چین به کشور داشته باشیم، اعلام کرد که در عین حال در صورت ارائه مجوز از سوی وزارت بهداشت، هلال احمر آمادگی انجام واکسیناسیون از طریق مراکز خود را دارد.