جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز در گفت و گویی با این شبکه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین مبنی بر این که آیا آمریکا در حال بررسی کاهش کامل تحریم های ایران است یا نه، گفت: ما هنوز در وین که در حال حاضر مذاکرات میان قدرت‌های جهانی و ایران در آن جا انجام می شود، به توافقی نرسیده‌ایم. هنوز فاصله قابل توجهی برای پیمودن و بستن شکاف های موجود باقی مانده است و این شکاف ها در زمینه تحریم هایی هستند که آمریکا و دیگر کشورها لغو خواهند کرد. همچنین در زمینه محدودیت هایی هسته ای می باشند که ایران قبول خواهد کرد برای اطمینان یافتن از این که هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند، آن ها را اعمال کند. شبکه ای. بی. سی نیوز گزارش داد، سالیوان ادامه داد: دیپلمات های ما در هفته های آتی روی این مسئله کار خواهند کرد تا تلاش کنند بر اساس پایبندی در ازای پایبندی به بازگشتی دوجانبه به برجام، توافق هسته ای ایران برسند. فعلا هیچ توافقی وجود ندارد. امیدواریم بتوانیم پیشرفتی حاصل کنیم و امیدواریم در نهایت به اهدافی که رئیس جمهور بایدن ترسیم کرده است، دست بیابیم. هفته های اخیر مذاکرات اعضای کمیسیون مشترک برجام درباره بازگشت دوجانبه تهران-واشنگتن به پایبندی به توافق هسته ای در وین برگزار شده است. اگرچه، مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیمی میان نمایندگان ایران و آمریکا در وین تاکنون انجام نگرفته است. دو کارگروه کمیسیون مشترک برجام در حال بررسی تحریم هایی که آمریکا می تواند لغو کند و اقدامات لازم برای ایران در جهت بازگشت به پایبندی کامل به توافق هسته ای می باشند. ایران خواستار لغو کلیه تحریم های اعمال شده آمریکاست و اظهار داشته پس از راستی آزمایی لغو این تحریم ها اقدامات لازم جهت از سرگیری پایبندی کامل به تعهدات برجامی اش را انجام می دهد. دولت آمریکا در آخرین مواضع اعلام شده اش، برای لغو تحریم های ناسازگار با برجام اعلام آمادگی کرده است، اما هنوز مشخص نیست این تحریم ها کدامند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: گزارش‌ها درباره توافق تبادل زندانیان با ایران صحیح نیست: «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: «گزارش‌ها در این باره که توافق تبادل زندانیان (با ایران) حاصل شده، صحیح نیست. همانطور که ما گفتیم، ما همیشه موضوع زندانیان بازداشتی با مفقود شده در ایران را مطرح می‌کنیم. تا زمانی که آنها را به خانواده‌هایشان برسانیم، توقف نخواهیم کرد». انتخاب

واکنش صریح رهبر انقلاب به اظهارات برخی مسئولین:ین روزها از بعضی مسئولان حرف‌هایی شنیده شد که مایه تعجب و تاسف بود. بعضی از آنها تکرار حرف‌های خصمانه امریکاست.رسانه های دشمن این حرف ها را پخش کردند. آمریکایی ها از نفوذ ایران در منطقه به شدت ناراضی هستند. از شهید سلیمانی ناراحت بودند به خاطر این. این اظهارات خطای بزرگی بود که نباید از مسئولین جمهوری اسلامی سر بزند.نیروی قدس بزرگ ترین عامل موثر از جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در منطقه غرب آسیاست.

منعی برای خرید واکسن‌های کرونای آمریکایی تولید خارج از آمریکا نداریم:فانا: علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ساعتی پیش در کلاب هاوس روزنامه همشهری گفت: در زمینه خرید واکسن کرونا برای ما فقط کشوری که واکسن در خاک آن ساخته شده مهم است، یعنی فقط نمی‌توانیم واکسن‌های کرونای ساخته شده در خاک آمریکا و انگلیس را بخریم. بنابراین در زمینه خرید واکسن کرونا نوع برند برای ما مهم نیست، یعنی مثلا اگر واکسن کرونای مودرنا در کشوری به جز آمریکا مثلا در آلمان یا هلند تولید شود، امکان خرید آن را داریم و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد. بر همین اساس هم توانستیم واکسن کرونای انگلیسی استرازنکا را که در کره‌جنوبی تولید شده بود، بخریم.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک مقام مسئول ایرانی: آمریکا هفت میلیارد دلار از دارایی های توقیف شده ایران را آزاد می کند.آمریکا چهار ایرانی بازداشت شده در آمریکا را آزاد خواهد کرد. ایران هم در مقابل چهار تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی برای این کشور را آزاد خواهد کرد.

فروش ۸۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های مدیریتی شستا:محمد رضوانی‌فر، مدیرعامل شستا در توییتی از فروش تجمیعی۸۳۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های مدیریتی شستا در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ خبر داد.فروردین‌ماه ۱۳۹۹ فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی شستا ۳۵۰۰ میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲.۳ برابری را نشان می‌دهد.

رئیس جمهور دستور ترخیص فوری کالای اساسی را صادر کرد:مهرداد جمال ارونقی، معاون گمرک:رئیس جمهوری دستور فوری بررسی و رفع مشکل رسوب کالاهای اساسی در بنادر و گمرک به ویژه بندر امام خمینی (ره) را صادر و با پیشنهادات مطرح شده در زمینه ارزی و همچنین موارد مربوط به وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و همچنین گمرک ایران موافقت کرده است. بر اساس تصمیمات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به تایید رئیس جمهور رسیده است قرار بر این شد تا در مورد موانع و مشکلات تامین ارز، بانک مرکزی رویه تخصیص و تامین ارز کالاهای اساسی را تسریع کند./ ایسنا

روحانی: بالا بردن ارزش پول ملی هدف مهم دولت است:رییس‌جمهور:دولت با اختصاص ارز لازم، مشکل تامین منابع را برای خرید و واردات واکسن حل کرده است.تعادل قیمت ارز، بالا بردن ارزش پول ملی و شرایط مناسب قیمت کالا از اهداف مهم دولت و بانک مرکزی است.با حفظ انسجام و هماهنگی در کشور می توانیم در هفته های آتی شاهد گشایش‌های امیدبخش باشیم.

قرن  با عنایت به اتمام مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه شماره DPM-IOP-99A-235 مورخ 1399/12/20 و موافقت سازمان بورس واوراق بهادار مهلت استفاده از مجوز افزایش سرمایه این شرکت به مدت 30 روز و تا تاریخ 1400/03/17 تمدید گردید

جلسه سران قوا با موضوع بازار سرمایه امروز ساعت 16 برگزار خواهد شد

سیگنال مثبت نفت به اقتصاد کشور: گزارش سه ماهه نخست سال جاری میلادی اوپک نشان میدهد که تولید نفت ایران روند افزایشی یافته به میزان دوسال گذشته رسیده است. براساس گزارش اوپک، میزان تولید نفت خام ایران به تدریج درماه‌های ژانویه ۲ میلیون و ۹۸ هزارتن و در ماه فوریه به ۲ میلیون و ۱۶۷هزارتن و درماه مارس به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار تن رسیده که این میزان رشد در مجموع سبد نفتی اوپک رشد ۱۳۷ درصدی را رقم زده است.

وخاور: با لحاظ وضعیت باز ارزی مثبت بانک خاورمیانه حدوداً معادل پنجاه و دو میلیون یورو در پایان اسفند سال 1399، اعمال نرخ های جدید تسعیر برای بانک اثر درآمدی خواهد داشت لیکن تعیین آثار دقیق آن بر سود و زیان بانک ( شامل تعیین نرخ تسعیر جدید بر اقلام دارایی و بدهی پولی و نیز تاثیر آن بر ذخیره مطالبات مشکوک الوصول تسهیلات و مطالبات ارزی و ... ) منوط به تکمیل فرآیند تهیه صورت¬های مالی بانک خواهد بود.

خروج ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بورس برای خرید ارز دیجیتال توسط حقوقی‌ها:عضو شورای عالی بورس اظهار داشت: هم حقیقی‌های بزرگ و هم حقوقی‌ها بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان را در مدت زمان کوتاهی از بازار خارج کردند.به گزارش عصر مالی و به نقل از ایلنا، محسن علیزاده در مورد خروج ارقام نجومی از بازار سرمایه توسط حقوقی‌های بزرگ اظهار داشت: در مدت زمان بسیار کوتاهی بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شده است.وی با بیان اینکه خروج این نقدینگی تخلف نبوده اما بی‌اخلاقی محسوب می‌شود، ادامه داد: خروج این میزان نقدینگی از بازار غیرقانونی نبوده اما باید تعهد اخلاقی را رعایت می‌کردند، وقتی به شخصیت حقوقی لقب حرفه‌ای را در بازار می‌دهیم باید اخلاق حرفه‌ای را هم بروز دهند. متاسفانه عده‌ای سودی را که از این بازار کسب کردند در محل نامناسب دیگری سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما قرار بر این بوده این سرمایه برای توسعه بازار خرج شود و مجددا به بورس و بازار سرمایه برگردد.

امروز، قیمت جدید خودروها اعلام میشود:جلسه هفته گذشته شورای رقابت بدون حصول نتیجه ای در ارتباط با قیمت خودرو پایان یافت و خودروسازان امیدوارند جلسه امروز به صدور مجوز برای افزایش قیمت کارخانه ای خودرو ختم شود.خودروسازان بعد از دریافت سه مجوز افزایش قیمت تا پاییز سال گذشته، در دریافت مجوز زمستانه ناکام ماندند و حالا  سال ۱۴۰۰ را با این امید آغاز کرده اند که بتوانند در بهار، طلسم زمستانی دریافت مجوز افزایش قیمت را بشکنند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: یگان موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی مشترک با چهار پهپاد "قاصف ۲ K" و دو فروند موشک بالستیک "بدر" مراکز حساس نظامی را در فرودگاه نجران و پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط با دقت هدف قرار دادند.این حمله در پاسخ به تشدید تنش‌های نظامی ائتلاف متجاوز و محاصره سراسری علیه کشور عزیزمان انجام گرفت.

 نرخ گاز جهانی رو به افزایش است.. متوسط قیمت‌ گاز در چهار هاب بزرگ دنیا در هفته اخیر 18سنت به ازای هر مترمکعب بوده است. این نرخ تاثیر مستقیم بر نرخ خوراک پتروشیمی‌ها دارد. در ماه بهمن و اسفند به ترتیب اعداد  17.6و 17.9 سنت ثبت شده است. /صنعت و معدن. سال گذشته قیمت گاز گروه اول ۲۶۵ تومان بوده و سایر صنایع ۱۰۰ تومان امسال در صنایع مهم 30 درصد نرخ خوارک پتروشیمی ابلاغ شده. قیمت گاز خوراک پتروشیمی‌ها ۲۱.۰۸۳ ریاله و ضریب صنایع مهم ۳۰درصد آن  بلاغ شده است و سایر 10 درصد .

وتجارت: افشای اطلاعات با اهمیت/به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به استحضار می‌رساند؛ طبق ابلاغ بخشنامه شماره 00/37873 مورخ 1400/02/11 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مبنای تسعیر اقلام پولی دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی برای گزارشگری پایان اسفند ماه 1399 به منظور اعمال در دفاتر بانک و تهیه صورت‌های مالی، مبلغ 190,000ریال برای هر یورو و مبلغ 159,000ریال برای هر دلار آمریکا با رعایت سایر شرایط اعلامی در بخشنامه مذکور تعیین گردیده است. با توجه به وضعیت باز ارزی مثبت این بانک در تاریخ 1399/12/30،(معادل هفتصد و نود میلیون دلار) قطعاً اعمال نرخ های جدید در تسعیر مبالغ ارزی دارای آثار درآمدی بوده، لیکن تعیین مبلغ دقیق آن منوط به تهیه صورتهای مالی پایان سال می باشد. قابل ذکراست، صورتهای مالی مزبور در دست تهیه بوده و در موعد مقرر جهت اطلاع عموم سهامداران محترم اعلام می گردد.