مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی خبر داد:به زودی دارندگان سهام‌ عدالت، صاحب سهام دیگری می‌شوند.فهیمی با بیان اینکه تمام صاحبان سهام‌داران عدالت چه گروه روش مستقیم و چه گروه روش غیر مستقیم، سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذاری امید ایرانیان خواهند شد، اظهار داشت: تمام جمعیت 50 میلیون نفری دارندگان سهام‌ عدالت سهام دار شرکت سرمایه‌گذاری امید ایرانیان می‌شوند. این شرکت شامل 13 شرکت غیر بورسی و غیر فرابورسی هستند.وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری امید ایرانیان یک شرکت سرمایه‌گذار از ترکیب سهام چند شرکت است و هر دارنده سهام عدالت براساس ارزش اسمی سهامی که دارد (برگه‌های یک میلیون تومانی و 500 هزار تومانی) از این شرکت سهم خواهد داشت.

رئیس غول صنایع لبنی کره‌جنوبی استعفا داد/ دلیل: دروغگویی درباره تاثیر لبنیات در کاهش خطر کرونا:هنگ وون-سیک رئیس شرکت نامیانگ دایاری پروداکتس، یکی از بزرگترین شرکت‌های صنایع لبنی کرهجنوبی پس از افشای این رسوایی که شرکت او عمدا اطلاعات غلط درباره اینکه مصرف نوشیدنی هایش از ابتلا به کرونا پیشگیری می‌کند را منتشر کرده است، از سمت خود استعفا داد./آسوشیتدپرس

تحریم‌های نفتی در حال بی‌اثر شدن هستند:بورس نیوز - بخش نفتی ایران علی رغم افت شدید و چشمگیر در سال ۲۰۱۹ که منفی ۳۸.۹ درصد برآورد شده است، در سال ۲۰۲۰ همزمان با شیوع کرونا و در عین حال تحریم‌های نفتی، رشد ۳.۱ درصدی را ثبت و در سال جاری میلادی رشد ۴.۱ درصدی را ثبت خواهد کرد.  این امر نشان می‌دهد که تحریم‌های نفتی در حال از دست دادن کارکرد خود هستند. تولید نفت ایران با افزایش ۲۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۱ به روزانه ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. صادرات نفت ایران که در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۴۹۰ هزار بشکه در روز بوده، در سال ۲۰۲۰  به روزانه ۶۴۰ هزار بشکه رسیده و در سال ۲۰۲۱ به روزانه ۷۷۰ هزار بشکه خواهد رسید.

در انتظار بازگشت ایران به بازار نفت:صادرات نفت ایران  نفت ایران در آوریل ۲.۵ میلیون بشکه در روز برآورد شد که ۲۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به مارس افزایش داشت و بزرگترین افزایش تولید ماهانه در میان اعضای اوپک بود. افزایش اندکی هم در تولید الجزایر، نیجریه و آنگولا وجود داشت.صادرات نفت ایران همزمان با مذاکرات وین برای احیای توافق برجام ۲۰۱۵ که به صادرات بیشتر نفت ایران به بازار جهانی منتهی می شود، افزایش پیدا کرده که طبق گفته کارشناسان این موضوع موجب نگرانی غول های نفتی شده است.

رشد مثبت بخش نفتی اقتصاد ایران به اذعان صندوق بین المللی پول :صندوق بین‌المللی پول: بخش نفتی ایران در سال ٢٠٢١ رشد ۴.١ درصدی را ثبت خواهد کرد.تولید نفت خام ایران از ٢.١٩ میلیون بشکه در روز در سال ٢٠١٩ به روزانه ٢.٣۵ میلیون بشکه در سال ٢٠٢١ خواهد رسید.سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک، در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه مارس ٢۰٢١ برابر با فروردین ماه ١۴٠٠ به ٢ میلیون و ٣٠۴ هزار بشکه در روز رسیده که درمقایسه با ماه پیش از آن ١٣٧ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

دلار به ۱۷ هزارتومان می‌رسد:محمد صفایی دلوئی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرفوری:کاهش دلاری که اتفاق افتاده است مبتنی بر برنامه‌ریزی نیست .سابقه پیشینه، رکود اقتصادی و پیک چهارم کرونا تقاضا برای دلار را کاهش داد.با توجه به اینکه فروش نفت وضعیت مناسبی دارد پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده رونق بهتری برای ارز، صادرات کالا، پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها داشته باشیم.دلار تا ۱۷ هزارتومان کاهش میابد اما دولت باید برنامه ریزی دقیق انجام دهد.

پرس تی وی: امتناع آمریکا از لغو همه تحریم‌های دولت ترامپ علیه ایران قطعاً به معنای پایان مذاکرات است:شبکه خبری پرس تی وی به نقل منابع مطلع گزارش داد که ایران بر ضرورت لغو شدن همه تحریم‌هایی که دولت ترامپ برخلاف برجام وضع کرده است، تأکید دارد و امتناع آمریکا از لغو این تحریم‌های قطعاً پایان مذاکرات وین را رقم خواهد زد.

هیات مدیره بیمه حافظ، افزایش سرمایه ۱۱۲۹ درصدی به مبلغ ۱۳۷.۸ میلیارد تومان این شرکت از محل آورده نقدی سهامداران را به سازمان بورس ارائه کرد.

هیات مدیره کشت و دام قیام اصفهان، افزایش سرمایه ۸۸۶ درصدی به مبلغ ۶۲۰ میلیارد تومان این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را به سازمان بورس ارائه کرد.

به زودی دارندگان سهام‌ عدالت، صاحب سهام دیگری می‌شوند: حسین فهیمی با بیان اینکه تمام صاحبان سهام‌داران عدالت چه گروه روش مستقیم و چه گروه روش غیرمستقیم، سهام‌دار شرکت سرمایه‌گذاری امید ایرانیان خواهند شد، اظهار داشت: تمام جمعیت 50 میلیون نفری دارندگان سهام‌ عدالت سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری امید ایرانیان می‌شوند. این شرکت شامل 13 شرکت غیر بورسی و غیرفرابورسی هستند.وی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری امید ایرانیان یک شرکت سرمایه‌گذار از ترکیب سهام چند شرکت است و هر دارنده سهام عدالت براساس ارزش اسمی سهامی که دارد (برگه‌های یک میلیون تومانی و 500 هزار تومانی) از این شرکت سهم خواهد داشت.فهیمی همچنین درباره رفع مشکل عدم فروش سهام عدالت در بازار گفت: برای خرید عمده سهام عدالت در بورس،‌ صندوقی در حال تشکیل است که مراحل نهایی را پشت سر می‌گذارد و این صندوق توسط چند موسسه در بازار شروع به کار خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس از تصمیم گیری نهایی درباره طرح ساماندهی بازار خودرو و عرضه آن در بورس در کمیسیون متبوع طی جلسه هفته آتی خبر داد.

 مدیرعامل بورس انرژی پیرو اعلام گشایش نمادها با دوره تحویل روزانه و هفتگی در بازار مشتقه ویژه مصرف‌کنندگان نهایی و سایر خریداران مجاز در تابلوی برق درباره جزییات این معاملات توضیحاتی ارائه کرد.

 مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی ضمن اشاره به نحوه خرید عمده سهام عدالت در بورس گفت: ۴۹ میلیون مشمول، طبق ارزش اسمی سهامدار شرکت سرمایه‌ گذاری امید ایرانیان می‌شوند.

 ساختمان فدراسیون فوتبال بابت بدهی دو میلیون یورویی دستمزد ویلموتس رسماً به مالکیت شستا درآمد و حتی سند تک برگ آن هم صادر شد.

کگل مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از رسیدن ظرفیت تولید گندله‌ای شرکت به 10 میلیون تن خبر داد. وی همچنین در ادامه بیان کرد: سعی می‌کنیم ظرف شش ماه آینده این ظرفیت را در مجموع به 12 میلیون تن برسانیم. تقی زاده در ادامه بیان کرد: چند محموله آهن اسفجی را به اروپا صادر کرده ایم و به دنبال کسب سهمیه و مجوز برای صادرات گندله هستیم. وی در پایان خبر داد: به زودی یک نیروگاه 320 مگاواتی و یک واحد آهن اسفنجی را که به تولید رسیده‌اند همزمان با کلنگ زنی یک واحد فولادی 3 میلیون تنی افتتاح خواهیم کرد.

مصوبات بورسی سران قوا از زیان سهام‌داران خرد جلوگیری می‌کند/ بازار سرمایه از تورم جلوگیری می کند: علی ربیعی، سخنگوی دولت:مصوبات نشست ستاد عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، از نوسان و زیان سهام‌داران خرد جلوگیری می‌کند. بازار سرمایه یک مسیر درست برای سرمایه گذاری مردم، حتی در سطح سرمایه های خرد و کمک به تولید در کشور و جلوگیری از تورم بوده است.