تغییرات قیمت جهانی مواد غذایی طی یکسال گذشته:سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو):قیمت جهانی مواد غذایی در آوریل برای یازدهمین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین حد از ماه مه سال ۲۰۱۴ صعود کرد.شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات ماهانه سبدی از غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی، گوشت و شکر را بررسی می‌کند، در آوریل به ۱۲۰.۹ واحد در مقایسه با ۱۱۸.۹ واحد در مارس رشد کرد و شکر بزرگترین افزایش را در میان شاخص‌های اصلی این سبد داشت.

ایلان ماسک: با احتیاط در بازار رمزارزها سرمایه‌گذاری کنید:کارآفرین میلیاردر و مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، ایلان ماسک که از نظر کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل رشد قیمت دوج کوین در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود، اخیرا در توییتی گفته برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها، باید محتاط بود.

قیمت آلومینیوم «فایرا» به مرز 58 هزار تومان نزدیک می شود:شرکت آلومینیوم ایران در مجموع در فروردین ماه 8،300 تن شمش در بورس کالا عرضه کرده است.عرضه های 18 روز ابتدایی اردیبهشت ماه نیز 4،400 تن گزارش شده است. درصد بالایی از معاملات سه ماه اخیر به خصوص اردیبهشت و فروردین به صورت مچینگ انجام شده استحجم معاملات فروردین و  اسفند به ترتیب 3،380 و 6،040 تن گزارش شده است. در 18 روز ابتدایی اردیبهشت نیز 3،680 تن معامله انجام شده است. این محصول  که در بازار داخلی ایران  در ماه های ابتدایی سال در کف قیمتی خود معامله شده ، از تیرماه رشد خوبی خود را آغاز کرده و بعد از پشت سر گذاشتن ثبات قیمتی از اواخر بهمن ماه مجدد از مرز 50 هزار تومان عبور کرد و در آخرین معامله انجام شده در بورس کالا قیمت 57،866 تومان  را ثبت کرد.

به زودی حجم قابل توجهی از واکسن کرونا چینی وارد ایران می شود:بر اساس اخبار موثق دریافتی، متعاقب ملاقات محمد جواد ظریف با همتای چینی و توافقات اولیه صورت گرفته در آن ملاقات  و تلاش های وزارت امور خارجه، علاوه بر یک میلیون دوز واکسنی  که هفته گذشته از چین وارد شد، به زودی حجم قابل توجهی از واکسن کرونا وارد کشور می شود. / ایسنا

اروپا: زمان در مذاکرات برجام به نفع ما نیست:معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا:ما چهارمین دور مذاکرات وین را برای احیای برجام آغاز کردیم.اما به عنوان هماهنگ کننده برجام احساس فوریت قطعی می‌کنم چرا که زمان به نفع ما نیست.خوشحالم از این که تمام هیات‌ها از جمله ایران و آمریکا ابراز می‌کنند که چنین احساسی درباره زمان دارند.

 عرضه بیش از ٣ هزار تن پلى اتیلن تزریقى جم در بورس کالا:در دو هفته اول اردیبهشت ماه جم ۳،۰۲۵ تن پلی اتیلن سنگین تزریقی در بورس کالا عرضه کرده  که از این مقدار ۲،۸۹۳  تن در میانگین قیمتی ۲۳۱،۱۳۶ ریال به ازای هر کیلو معامله شده است. حجم معاملات فروردین ماه ۷،۶۹۶ تن با میانگین قیمتی ۲۳۹،۰۶۹ ریال/کیلو بوده است. روند قیمتی معاملات این محصول در یک سال اخیر صعودی بوده و بیشترین نرخی که معامله شده  ۲۶۰،۳۹۹ ریال به ازای هر کیلو بوده است.

تقسیم سود شرکت‌ها بستگی به سیاست‌های سهامداران دارد، اما در وضعیتی که سهام خزانه تصویب شده است اگر به مجامع توصیه شود که بخشی از سود تقسیمی را به خرید همان سهم توسط شرکت اختصاص دهند یعنی سهام خزانه خود را بالا ببرند، مطمئنا منفعت آن در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای سهامداران بیشتر است تا اینکه در چنین شرایطی سود نقدی تقسیم شود.

عراقچی: ایران ممکن است همکاری با بازرسان آژانس را تمدید کند:ایرنا -  تارنمای شبکه ان اچ کی ژاپن به نقل از سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در روند نشست برجامی وین نوشت: احتمال تمدید مهلت همکاری هسته‌ای تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی بر سر بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران وجود دارد.

خودروسازان موافق ۹ درصدی خودرو نیستند/ رایزنی برای آزادسازی قیمت:فارس - با وجود تصویب افزایش ۱۰ درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، ظاهراً خودروسازان به افزایش ۹ درصدی قیمت محصولاتشان رضایت نداده و در حال نامه نگاری و رایزنی برای آزادسازی قیمت خودرو هستند.شورای رقابت در جلسه هفته گذشته خود افزایش قیمت محصولات ایران خودروو سایپا را مصوب کرد، به طوری که قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط ۸.۲ درصد و محصولات سایپا به طور متوسط ۸.۹ درصد افزایش یافت.

در مذاکرات تقریبا همه تحریم‌های اصلی برطرف شده است: هم آمریکایی‌ها و هم اروپایی‌ها با صراحت تمام اعلام می‌کنند که راهی جز رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام نداریم. تقریبا همه تحریم‌های اصلی و اصولی برطرف شده و مذاکرات برای برخی جزئیات ادامه دارد./ فارس

رکورد خوش‌بینی به آینده تولید:شاخص مدیران خرید بخش صنعت در فروردین‌ماه ۱۴۰۰، وضعیت رکودی به‌دلیل تعطیلات نوروزی و محدودیت‌های کرونایی را تایید می‌کند. داده‌های به‌دست‌آمده از بنگاه‌ها نشان می‌دهد شاخص مدیران خرید صنعت در اولین ماه سال، ۳۷/۲۸ ثبت شده که نسبت به ماه اسفند سال گذشته (۵۷/۲۹) با کاهش بسیار زیادی همراه بوده است.  با این حال، مدیران خرید خوش‌بینی بی‌سابقه‌ای نسبت به آینده تولید دارند که دلیل آن انتظارات مثبت به نتیجه مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها و امید به گشایش‌های اقتصادی و مالی است./ دنیای اقتصاد

در مجمع به پرداخت ملت ۸۰ درصد از سود شرکت معادل ۱۰۷۹ ریال به ازای هر سهم تقسیم شد.

ماشین سازی اراک فاراک آماده اعمال مرحله دوم افزایش سرمایه به میزان ۴۴ درصد از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی شد تا ۶۲۸.۶ میلیارد تومان به سرمایه اسمی بیفزاید.

وملل با رای قطعی دادگاه مبنی بر محکومیت پرداخت ۵۰.۲ میلیارد تومان بابت شکایت فرد حقیقی برای واگذاری سهام چهار زیرمجموعه مواجه شد.

با برگزاری مجمع فوق العاده  غگیلا، افزایش سرمایه ۶۸ درصدی از محل تجدید ارزیابی به تصویب رسید.

کچاد در ادامه روند همکاری های دو و چند جانبه در جهت برخورداری از فناوری های نوین در عملیات معدن کاری و صنایع فولادی با ماشین سازی اراک تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

رئیس‌جمهور با وعده عرضه دو واکسن کوپاستور و برکت از اواخر اردیبهشت و خرداد، گفت: همه تحریم‌های اصلی و اصولی برطرف شده و مذاکرات وین برای برخی جزئیات ادامه دارد.

مرکز پژوهش‌های مجلس با اعلام اینکه قدرت خرید ریال طی۴۹ سال اخیر ۳۳۲۰ مرتبه ضعیف‌تر شده ، گزارش نهایی درباره طرح بانکداری و قسمت بانک مرکزی را همراه با پیشنهاداتی منتشر کرد.

 موسسه اعتباری ملل با رای قطعی دادگاه مبنی بر محکومیت پرداخت ۵۰.۲ میلیارد تومان بابت شکایت فرد حقیقی برای واگذاری سهام چهار زیرمجموعه مواجه شد.

 سخنگوی اجرای قانون جدید چک از امکان دریافت "چک موردی" برای اشخاص حقیقی فاقد دسته چک از اول مرداد خبر داد و توصیحاتی ارائه کرد.