علی قنبری: کاهش نرخ دلار کوتاه مدت و موقتی است:معاون وزیر جهاد کشاورزی در دولت روحانی و استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس: معتقدم کاهش نرخ دلار به‌صورت موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و بعید است که به کمتر از ۱۹ هزارتومان هم برسد. نرخ دلار در بلندمدت و میان‌مدت رشد خود را از سر خواهد گرفت و دلیل آن هم تاثیر ۲ مولد اصلی یعنی وقایع سیاسی و اقتصادی درونی و بیرونی است.بنگاه‌ها و تولیدکنندگانی که بیشتر تولیدات خود را با هدف صادرات تولید می‌کنند، به کاهش نرخ ارز معترض هستند و گرنه تولیدکنندگانی که برای بازارهای داخلی تولید می‌کنند و کار زیادی هم با صادارت ندارند؛ از این موضوع ناراضی نیستند.

تصویب دامنه متقارن ۵± در هیات مدیره سازمان بورس :هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه عصر امروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰؛ با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی وپیرو مطالعات صورت گرفته؛ در خصوص متقارن سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.از همین رو دامنه نوسان به جای +۶ و ۴- به مثبت و منفی ۵  تغییر یافت و در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی: به دستور مقام معظم رهبری باید ارزش پول ملی افزایش یابد این یعنی نرخ ارز باید کاهش یابد. اعتقادی به ارزپاشی ندارم. مداخله فعلی در بازار ارز مداخله بانک مرکزی نیست و مداخله ناشی از ارز  صادرکنندگان است. بانک مرکزی به عنوان بازارساز موظف به ممانعت از نوسانات ارز است.روش مدیریت بازار ارز سه سال است که تغییر کرده است, روش ما ارز پاشی نیست و در این راستا بازار متشکل ارزی ایجاد شده است.فرآیند مذاکرات و انتظارات موجب می شود که روند بازار ارز رو به کاهش باشد.هیچ مشکلی در تامین ارز واکسن کرونا نداریم و در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است. پیش بینی یک میلیارد دلار برای خرید واکسن کرده ایم. محموله ۹ میلیون دوز در راه است و در خرداد ماه محموله دوم کوواکس میآید. از روسیه هم در حال خرید واکسن هستیم.بانک ها علاقمند هستند به بورس کمک کنند و قطعا همین حمایت هم می شود و تاثیر مثبت خواهد داشت.بانکها می توانند به کارگزاری ها و شرکتهای سرمایه گذاری وام بدهند.در سال گذشته با ارائه تسهیلات به کارگزاری ها مخالفتی نکردیم و بانک‌ها به شرکت های سرمایه گذاری ها نیز می توانند وام بدهند./ ایبنا

موضوع واگذاری فولاد اکسین خوزستان به فخوز دوباره کلید خورد:معدن ۲۴: با توجه به تغییرات صورت گرفته در مدیریت فولاد خوزستان .موضوع واگذاری شرکت فولاد اکسین خوزستان به شرکت فولاد خوزستان دوباره  جریان گرفت.با توجه به اینکه ابراهیمی مدیر عامل جدید فولاد خوزستان از زیر و بم فولاد  اکسین مطلع است.  هم اکنون بهترین فرصت برای انتقال سهام فولاد اکسین خوزستان به فخوز است.گفتنی است در دوره مدیریت ابراهیمی در فولاد اکسین خوزستان راندمان تولید بیشتر از استاندارد دانیلی بوده است

شنبه 25 اردیبهشت، اعمال مصوبات جدید / اصلاحیه خبر تغییر حجم مبنا : در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران  مقرر شد  از روز شنبه مورخ 25 اردیبهشت 1400  :حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲.۵ میلیارد تغییر یابد.

حضور مقامات بانک مرکزی ایران در مذاکرات وین:رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، در پاسخ مکتوب به پرسش‌های بلومبرگ نوشت: «رفع تحریم‌ها علیه بانک مرکزی، بانک‌های ایرانی، سوئیفت و هرگونه انتقال پول بین آن‌ها و بانک‌های بزرگ خارجی باید مورد تأیید قرار گیرد»همتی گفت: مقاماتی از این نهاد به‌طور مستقیم در جریان مذاکرات حضور دارند تا مطمئن شوند که رفع تحریم‌ها،‌ واقعی خواهد بود.

بررسی برجام،  محور نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا: روزنامه «سایپرس میل» یکشنبه نوشت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در شهر ژنو در سوئیس گرد هم می آیند تا در زمینه موضوعات مهم منطقه و جهان از جمله برجام رایزنی کنند.قرار است جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای خارجه این اتحادیه را درباره آخرین تحولات در زمینه مذاکرات هسته‌ای در وین، تحولات افغانستان، روابط اروپا با روسیه و وضعیت در لبنان در جریان قرار میدهد.

فولادی گم نشده است:ماین نیوز: سرپرست امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: هیچ فولادی گم نشده و رقم ۲.۶ میلیون تن اعلام شده درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.اسدالله کشاورز افزود: ظرفیت اسمی تولید شمش خام ۴۰ میلیون تن است که ۲۹ میلیون تن تولید واقعی بوده است. میزان مصرف ۲۲.۲ میلیون تن و میزان صادرات حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است پس اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تن است و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به کف واحد‌های تولیدی مربوط است

زمان قطعی عرضه اولیه نخستین شرکت جدید سال مشخص و مقرر شد ۱۵ درصد از سهام گسترش صنایع روی ایرانیان چهارشنبه هفته جاری در فرابورس واگذار شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی با اعلام امیدواری به احیای برجام و حضور نمایندگانی در مذاکرات وین، خواهان رفع تحریم‌های بانکی، سوئیفت و ... شد .

قیمت پایه محصولات پتروشیمی از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با کاهش بیش از ۸۸۰۷ ریالی به دلار ۲۱۹۹۱۱ ریالی اعلام شد.