سرقت ۱۳.۷ میلیون دلاری از پلتفرم دیفای دئوس‌دائو

براساس گزارش شرکت  امنیت بلاک چین پکشیلد (PeckShield)، پلتفرم غیرمتمرکز دوجانبه معاملات مشتقات فرابورس دئوس‌دائو (DeusDao) مورد حمله هکرها قرار گرفته و ۱۳.۷ میلیون دلار از آن به سرقت رفته است. طبق گفته پکشیلد، این حمله از طریق دستکاری اوراکل قیمتی به واسطه وام سریع (flashloan) صورت گرفته است. گفتنی است که هکر با دستکاری اوراکل قیمت می‌تواند بدون پرداخت وثیقه وام بگیرد و استخر را خالی کند.

فابیو پانتا: ساتوشی ناکاموتو درک عمیقی از پول نداشته است

فاییو پانتا، اقتصاددان برجسته ایتالیایی و عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا می‌گوید که ساتوشی ناکاموتو در زمان توسعه بیت کوین، درک عمیقی از مسائل پولی نداشته است. پانتا در جریان سخنرانی در دانشگاه کلمبیا اظهار داشت که رؤیای خالق بیت کوین برای ایجاد پول قابل اعتماد، هنوز یک رؤیای واهی است. این اقتصاددان می‌گوید که برخلاف هدف ناکاموتو برای تمرکززدایی، اکثریت مشارکت‌کنندگان در بازار ارزهای دیجیتال همچنان به واسطه‌ها متکی هستند. پانتا در ادامه سخنرانی خود بازار ارزهای دیجیتال را با فروپاشی بازار وام‌های مسکن که منجر به بحران مال جهانی ۲۰۰۸ شد، مقایسه کرده است. این عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا خواستار اقدامات نظارتی هماهنگ در سطح جهانی برای مقابله با اثرات زیست محیطی ارزهای دیجیتال و استفاده غیرقانونی از آنها شد.

ترا در صرافی پیشرو تایلندی فهرست شد

براساس اطلاعیه منتشرشده در روز سه‌شنبه، توکن شبکه ترا (LUNA) اکنون در صرافی تایلندی ارزهای دیجیتال بیتکوب (Bitkub) در دسترس است. بیتکوب که در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در تایلند است و بیش از ۹۰ درصد بازار ارزهای دیجیتال این کشور را تحت سلطه دارد. گفتنی است که توکن شبکه ترا اکنون در محدوده ۸۹ دلاری معامله می‌شود.

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




زمان را برای مرور اخبار از دست...
توسط الناز جمالی 19 شهریور 1401 ساعت 16:05
اخبار مهم روز را در پاداش...
توسط الناز جمالی 08 شهریور 1401 ساعت 17:03
گزارش بازار‌ها امروز 29 خرداد ۱۴۰۱ /...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:38
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:33