آسوشیتدپرس مدعی شد: دزدی بزرگ نفتی آمریکا از ایران:در اسنادی که به تازگی توسط وزارت انرژی آمریکا منتشر شده، آمده است ۲ میلیون بشکه نفت ایران که توسط آمریکا از طریق توقیف یک نفتکش ایرانی در سواحل امارات به دست آمده بود، توسط مقامات دولتی این کشور به فروش رسیده است.به گفته مقامات آمریکایی آن‌ها یک نفتکش با پرچم لیبریا را توقیف کرده و به بندری در هوستون تگزاس آوردند. پس از تخلیه بار این نفتکش آمریکایی‌ها ادعا کردند نفت خام آن متعلق به ایران است. پس از آن و بنا بر افشای مدارک وزارت انرژی آمریکا این محموله نفتی به ارزش ۱۱۰ میلیون دلار توسط مقامات دولتی کاخ سفید به فروش رسیده است.به ادعای رسانه‌های خبری این پول به منظور بررسی بیشتر قضایی و جوانب مختلف پرونده قرار است در یک حساب بانکی در آمریکا محفوظ بماند. مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند این نفتکش می‌خواست به صورت مخفیانه این محموله نفتی را به چین منتقل کند که به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران توقیف شده است.

شاخص کل تغییر روند از نزولی به متعادل یا صعودی – روند شاخص هم وزن نزولی

  دلار حواله سنا 20.261 – 20.445 تومان. اسکناس تهران 23.720 تومان.

 در بورس کالا، استایرن منومر پارس 233میلیون ریال، اسید استیک شفن 206میلیون ریال، الکیل بنزن خطی 336میلیون ریال، PVC شپترو 307میلیون ریال، پلی پروپیلن جم 290میلیون ریال، میلگرد 136میلیون ریال، سیمان تیپ2 فله 3095هزار ریال، کریستال ملامین 365میلیون ریال.

  روز چهارشنبه  272 نماد (323 قبلی) دچار صف فروش بودند که ارزش این صفوف 4.4 همت (قبلی 5.0) بود. 373 نماد (قبلی 515) معادل 61 درصد بازار منفی بود.

  ارزش معاملات روز چهارشنبه 4.4 همت بود. 86 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت ضمن اینکه 99 میلیارد تومان خروج پول از صندوق های درآمد ثابت ثبت شد.

  حقیقی ها در بازار چهارشنبه  پالایشی، غذایی، خودرویی خریدند. حقوقی ها بیمه، بانک، نیروگاهی خریدند. شپنا، غکوروش، ذوب، خساپا، شتران، حفاری، شاراک توسط حقیقی ها خریداری شد. بنو، وپاسار، بپاس، دماوند، ثشاهد، وملل، وبملت، فرآور، غزر توسط حقوقی حمایت شد.

  در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه کلر، بکاب، مدار، درهآور، قرن، میدکو، کرازی، شصدف، ولقمان، دتولید،کتوکا،  قثابت... گزارش جدید به کدال نشست.

دنیای‌اقتصاد : آخرین آمار اعلام‌شده از ‌سوی رئیس سازمان توسعه تجارت بیانگر ایفای ۵۸‌درصدی تعهدات ارزی واحدهای تولیدی است. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، «حمید زادبوم» با اشاره به پایین‌بودن میانگین ایفای تعهدات ارزی تعداد زیاد صادرکنندگان فاقد کارت‌بازرگانی ادامه داد: با وجود ناچیز‌بودن میزان تعهدات و با توجه به عدم ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات توسط این گروه از صادرکنندگان، میانگین ایفای تعهدات‌ این گروه کمتر از یک درصد است که این رقم، میانگین کل را هم تحت‌الشعاع قرار داده است.همچنین دبیر کمیته اقدام ارزی با اشاره به آمار ایفای تعهدات ارزی نیز گفته است: براساس آخرین اطلاعات و آمار موجود، استان‌های بوشهر، کرمان و اصفهان، بیشترین نسبت ایفای تعهدات ارزی را نسبت به تعهدات صادراتی داشته‌اند. به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری عنوان کرد: صادرکنندگان استان بوشهر، ۹۶ درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده و مقام اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده‌اند. پس از استان بوشهر استان‌های کرمان با ۸۹ درصد و اصفهان با ۸۸ درصد بیشترین نسبت ایفای تعهدات ارزی را داشته‌اند که بیانگر تلاش و همکاری صادرکنندگان استان‌های فوق‌الذکر در اجرای مصوبات و مقررات مربوط به ایفای تعهدات ارزی است. به گفته قمری استان‌های قزوین، خراسان‌شمالی، تهران، مرکزی، یزد، خوزستان، فارس و سمنان نیز در رتبه‌های بعدی از نظر بالا‌بودن نسبت ایفای تعهدات ارزی قرار دارند.  مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران‌ همچنین اظهار کرده است: صادرکنندگان ۱۵ استان کشور، تا‌ پایان فروردین‌ماه سال‌جاری بیش از ۶۰درصد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند که این امیدواری وجود دارد با تمهیدات درنظر گرفته شده، تعداد استان‌های واجد بیش از ۶۰ درصد نسبت ایفای تعهدات ارزی، افزایش یابد.

افزایش ۱۸۹ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی:تعداد طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در سال 1399 نسبت به سال 1398 معادل 92.7 درصد افزایش یافته است.همچنین حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی در سال 1399 در مجموع 189.1 درصد افزایش یافته است. حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی در سال 1398 در مجموع 854 میلیون دلار بوده که به 2469 میلیون دلار در سال 1399 افزایش یافته است.فارس

احتمال صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن برکت:علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا  از صدور مجوز مصرف اضطراری واکسن ایرانی برکت خبر داد و گفت: خبر خوشی درباره واکسن ایرانى در راه است و ما فردا و پس فردا جلسه کمیته اخلاق در پژوهش و کمیته بالینی را داریم و بر اساس آخرین گزارش‌ها، واکسن‌های ایرانی از جمله برکت در فاز اول و دوم با روند خوبی پیش رفته‌اند. وی تصریح کرد: امیدواریم فردا مجوز مصرف اضطراری را برای واکسن برکت بگیریم و پس از آن می‌توانیم واکسیناسیون را با واکسن ایرانی شروع کنیم./ باشگاه خبرنگاران

دهقان دهنوی: باقی مانده ٢٠٠ میلیون دلار طی چند روز آینده به صندوق تثبیت بازار واریز می شود:رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به واریز منابع مالی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در این مرحله معادل ریالی ۲۰۰میلیون دلار به این صندوق واریز می‌شود. البته در مصوبه اصلی رقم بیشتری برای واریزی در نظر گرفته شده است که در صورت نیاز پیگیری‌های لازم برای اجرای آن انجام می‌شود.

لاستیک خودرو برای اولین بار در بورس کالا پذیرش شد:بورس کالای ایران چهارشنبه گذشته برای نخستین بار پذیرش تایر خودرو را تجربه کرد تا تولیدکنندگان این محصول نیز قادر باشند از سازوکار بورس کالا در معاملات خود بهره مند شوند.بر این اساس مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه ای از پذیرش تایر خودروی دو شرکت لاستیک بارز کردستان و گروه صنعتی بارز خبر داد.

رییس اتاق بازرگانی ایران و کره‌جنوبی:مبادلات تجاری دو کشور از ۳ تا ۵ ماه آینده دوباره آغاز می‌شود.به جای پول‌های بلوکه شده، تجهیزات فنی و ماشین آلات تولید وارد ایران می‌شود./ انتخاب