رژیم صهیونیستی برای بازگشت آمریکا به برجام آماده باشد:الجزیره: وزیر خارجه اسرائیل میگوید که اسرائیل باید برای بازگشت آمریکا به توافق هستهای با ایران آماده باشد.

احتمال افزایش قیمت نفت خام تا ۲۰۰ دلار:شرکت ملی نفت نیجریه اعلام کرد: کمبود سرمایه‌گذاری می‌تواند قیمت نفت خام را تا ۲۰۰ دلار در هر بشکه برساند. وقت آن رسیده که کسی حقیقت را بیان کند. اگر کاری انجام نشود و این روند ادامه پیدا کند، ما باید برای قیمت ۲۰۰ دلار برای هر بشکه نفت آماده باشیم.دلیل آن هم ساده است، اگر سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز را متوقف کنید، فقط می توانید تولید امروز را داشته باشید./راشاتودی

نتانیاهو قدرت را به بنت واگذار کرد. نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی امروز، دوشنبه در جریان نشستی که فقط نیم ساعت طول کشید، ماموریت خود را به جانشینش یعنی نفتالی بنت واگذار کرد.

تخفیف ۳۰ درصدی برای کارمزد معاملات بورس اجرایی می‌شود؟بهشتی، عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار:اخذ تصمیمات جدید در مورد تخفیف ۳۰ درصدی کارمزد‌های معاملاتی در بازار بورس محال نیست، اما تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا این موضوع آخرین گزینه ما باشد.

در مذاکرات وین درباره لغو تحریم در حوزه نفت، انرژی، بانک و بیمه به توافق رسیدیم: خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه:آنچه در وین در حال انجام است، ربطی به انتخابات و تحولات داخلی ایران ندارد. گفت‌وگوها فرسایشی نشده و فکر می‌کنم زمان برای موضوعات باقی مانده کم است.باید در مورد این موضوعات تصمیم سیاسی در پایتخت‌ها گرفته شود، که اگر گرفته شود، بازگشت به برجام ممکن است.  توافق ما با آژانس فنی است و از زمان اجرایی شدن مصوبه مجلس، دسترسی فراپادمانی به آنها ندادیم. اینکه در یک ماه به نتیجه برسیم، بدبین نیستم.اگر هم نرسیدیم، در مورد ادامه شرایط و پاک کردن یا نکردن دوربین‌ها تصمیم داخلی است. البته نباید قضاوت کرد. ان‌شاالله گفت‌وگوها با تضمین منافع ایران به نتیجه برسد. درباره رفع تمامی تحریم‌های بخشی توافق شده است.  یک سال اخیر، بخشی از سهم بازار نفت را پس گرفتیم.ما در مذاکرات وین درباره لغو تحریم در حوزه نفت، انرژی، بانک و بیمه به توافق رسیدیم.

  شاخص کل روند متعادل-اصلاحی – شاخص هم وزن روند نزولی

  دلار حواله سنا 20.384-20.569 تومان. اسکناس تهران 24.000 تومان.

 در بورس کالا، پلی پروپیلن 256-356 میلیون ریال، PVC شغدیر 286میلیون ریال، روغن پایه SN500 شسپا 193میلیون ریال، سیمان تیپ 5 کیسه ای 4355-5512 ریال، سیمان تیپ2 فله 3450-3795 ریال، شمش فایرا 518میلیون ریال، لوب کات سبک 87میلیون ریال، مس مفتول 2052میلیون ریال.

 روز دوشنبه  248 نماد (269 قبلی) دچار صف فروش بودند که ارزش این صفوف 3.5 همت (قبلی 3.61) بود. 415 نماد (قبلی 495) معادل 67 درصد بازار منفی بود.

  ارزش معاملات روز دوشنبه 3.97 همت بود. 132 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت ضمن اینکه 36 میلیارد تومان خروج پول از صندوق های درآمد ثابت ثبت شد.

 سرانه خرید و فروش حقیقی روز دوشنبه به ترتیب 135 میلیارد ریال در مقابل 181 میلیون ریال گزارش شد. (روز قبل 105 به 193 )

  حقیقی ها در بازار روز دوشنبه  پالایشی و خودرویی خریدند. حقوقی ها فلزی و بیمه و بانک را حمایت کردند. شپنا، سمگا، خودرو، شتران، کاما، وبصادر، شاراک، ساراب توسط حقیقی ها خریداری شد. حقوقی ها میدکو، فملی، بپاس، فولاد، وپاسار، کویر، اپال و دلر خریدند.

 در خصوص بخشی از فرآیند افزایش سرمایه دی، قثابت، کهمدا، گوهران، البرز، انرژی ... گزارش جدید به کدال نشست.

مهر علیزاده: ارز نیمایی باعث فساد است: نامزد انتخابات ریاست جمهوری : قیمتها باید تک نرخی و بصورت آزاد باشد و هر جا نیاز به ارزان فروشی به مردم است، به نحو دیگری عمل می کنیم. کارت های خرید اعتباری ارزان تا ۲ برابر حقوق به کارمندان و کارگران می دهیم

بورس را در عمل احیا می کنیم: محسن رضایی میرقائد در برنامه "آگاهانه" شبکه خبر: غصه مردمی را می خورم که خانه، ماشین و حتی جهیزیه خود را فروختند و وارد بورس شدند اما سرمایه آنها دود شد.‌ یک طرح نجات اقتصادی برای بورس داریم که هم ضرر و زیان مردم جبران شود و هم بازار سرمایه بیمه شود.

خلاصه بنیادی صنعت نسوز

بررسی سود هر سهم در سال های 1399 و 1400 با فرض اعمال ارز نیمایی در خرید مواد اولیه وارداتی و دریافت مجوز افزایش نرخ 15% از نیمه دوم سال جاری و تولید متناسب با روند گزارش های ماهانه (کمتر از 5% اختلاف با سال 99)

کاذر به عنوان ارزنده ترین سهم بنیادی گروه، با وزن کم مواد مستقیم، از این پتانسیل برای رشد حاشیه سود ناخالص در طی سالهای تورمی 1397 تا 1400 بهره کافی برده است.

کفپارس با توجه به ظرفیت عملی اندک و سود کمتر از 200 ریالی نیاز به ارزش گذاری با دید خوشبینانه یا روش دیگری دارد.

کتوکا با بیشترین درآمد در بین هم گروهی ها، بیش از 60% درآمد خود را مدیون پروژه های خدماتی (نسوزکاری، قالب های تاندیش و کوره های قوس الکتریکی) است.

مسعود نیلی :

دولت بعد یا باید فروض سیاسی پیرامونی بودجه ۱۴۰۰ و سال‌های بعد از آن را تغییر دهد یا فروض اقتصادی آن را دگرگون کند یا به بودجه ریاضتی تن در دهد یا کشور را گرفتار تورم‌های بالا کند و مجددا شاخص‌های بدتری را برای مورد نقد قرار گرفتن توسط افکار عمومی و رقبای بعدی خود در انتخابات ۴ سال بعد آماده کند. گزینه پنجمی به ذهن نگارنده نمی‌رسد. تغییر فروض سیاسی بودجه، حداقل، به معنی حل مشکل تحریم و برقراری مجدد امکان صادرات نفت و اضافه شدن درآمدی در حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار به منابع کشور است که نیازمند برخورداری دولت بعد از حمایت قوی نظام سیاسی در داخل است.تغییر فروض اقتصادی بودجه که به معنی اعمال اصلاحات ساختاری در اقتصاد است، هیچ‌گاه حتی در شرایط بسیار منسجم‌تر سیاسی طی دهه‌های گذشته در اقتصاد کشور امکان اجرا پیدا نکرده و طبیعتا در شرایط لرزانِ پیش رو، شانسی برای به اجرا درآمدن ندارد. اصلاحات ساختاری اقتصاد دو پیش‌نیاز فنی و سیاسی دارد که اولی با کیفیت مناسب بوروکراسی و قدرت طراحی برنامه‌های اصلاحی قابل تامین است و دومی با پشتیبانی کامل کل نظام سیاسی قابل تحقق خواهد بود./ دنیای اقتصاد