سعید امیر شاه کرمی  کارشناس بازارسرمایه در گفت و گو با "پاداش سرمایه" گفت: بورس تهران به پشتوانه ورود پول خوبی که از جانب حقیقی ها تجربه می کند و هم اکنون در حال رکورد شکنی های متداول است. 


وی در ادامه افزود: سهامداران و فعالان بازار پس از تحمل دو سال سخت و فرسایشی از اواخر سال گذشته روی خوش بازار را تجربه کردند. 


این فعال بازارسرمایه عنوان کرد: بازاری که به علل گوناگون مورد نکوهش قشر عادی جامعه قرار می گرفت، مجددا در کانون توجهات قرار گرفته و در حال طی کردن یک مسیر صعودی قدرتمند است؛ لازم به ذکر است  این شرایط در وضعیتی رخ داده که سایر کلاس های موازی سرمایه گذاری طی دو سال گذشته رشدی بیش از ۱۰۰ درصد را از سقف قبلی خود تجربه کرده اند. 


 امیر شاه کرمی تصریح کرد: اگر ارزش دلاری بازار بورس را نسبت به سال ۹۹ و سقف تاریخی آن مقایسه کنیم، خواهیم دید تفاوت معنی داری با آن دارد که این موضوع نشان می دهد بازار با وجود رشدی که طی چند ماه اخیر تجربه کرده است، هنوز هم می تواند در روند صعودی خود پیشروی کند و اگر اصلاحی هم اتفاق رخ دهد،  موقتی خواهد بود و نمی تواند در روند رو به رشد بازار اخلال جدی ایجاد کند.


به گفته وی؛ اگر دو محرک اصلی بورس ایران یعنی نرخ تورم و دلار آمریکا را بررسی کنیم، متوجه می شویم چشم انداز این دو صعودی است. همچنین نرخ تورم ایران در سال ۱۴۰۲ در خوش بینانه ترین حالت در محدود ۳۰ درصد و نرخ دلار نیز حداقل ۷۰ هزار تومان تومان برآورد می شود؛ بنابراین بازار بورس ایران می تواند یک سال خوب را پیش رو داشته باشد. سالی که کام سهامدارانش را شیرین کند.


این تحلیلگر بازارسرمایه در نهایت گفت: در مورد وضعیت بازار طی روزهای آتی، به نظر می رسد‌ به علت گام صعودی دلار و خروج آن از محدوده ۵۴ هزار تومان، توجه بازار به صنایع صادراتی محور ( دلاری) جلب شده است و منتظر یک روند صعودی خوب در صنایع فلزات اساسی و پتروشیمی ها باشیم؛ از این رو بازار هفته جاری بازاری صعودی با طعم دلار پیش بینی می شود.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه 




پیش بینی بازار / بررسی صنایع پیشنهادی...
توسط مرسده گونه 27 شهریور 1402 ساعت 07:47
تجدید خاطره تلخ سال 99
توسط الناز جمالی 19 اردیبهشت 1402 ساعت 00:28
علل ناکامی بورس در برابر...
توسط الناز جمالی 17 بهمن 1401 ساعت 17:50
گزارش بازار:نگاه گوشه چشمی به بزرگان...
توسط الناز جمالی 11 اردیبهشت 1401 ساعت 13:39