به گزارش پاداش، بازار روز گذشته بالاخره توانست بعد از سپری کردن سه روز عرضه های سنگین و همچنین صف های فروش بسیار زیاد، تقاضا و رنگ سبز را به خود ببیند و قسمتی از مسیر ریزش های روزهای اخیر را جبران کند. این در حالی بود که بسیاری از سهامداران با توجه به ریزش های اخیر، با احتیاط بسیار زیادی دست به معامله می شدند. مخابره شدن خبرهای مثبت از سوی بانک مرکزی و عقب نشینی بانک مرکزی از سسایت های سختگیرانه انقباضی بود که طی چند ماه گذشته بازار را تحت فشار بسیار زیادی قرار داده بود.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- "شگویا" فعالیت خود را از نو آغاز کرد: شرکت پتروشیمی تندگویان از شروع مجدد فعالیت واحد‌های شیمیایی فاز ۲ خبر داد.

۲- در نشست یک‌ساعته رئیس‌کل بانک مرکزی و رئیس‌سازمان بورس راه‌های تقویت شاخص‌های بورس و اتخاذ تدابیر لازم جهت بهبود فرآیند سیاستگذاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

۳- افزایش سرمایه «ولتجار» تصویب شد: هیأت مدیره شرکت واسپاری تجار ایرانیان افزایش سرمایه ۶۴ درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.

۴- شتران در گزارش ۱۲ ماهه به سود ۵۰۸ ریالی رسیده است.

۵- «بکام» مجمع را لغو کرد: شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی اعلام داشت مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت لغو و تصمیم گیری در خصوص دستور جلسات به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود موکول می‌گردد.

۶- سرپرست ریاست جمهوری: وضعیت بورس درست می‌شود

۷- وزیر اقتصاد اظهار داشت: بورسی شدن پالایشگاه ستاره خلیج فارس و واگذاری سهام آن به مردم مورد اهتمام وزارت اقتصاد بود و بخشی از سهام این پالایشگاه در جریان مولدسازی اموال دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیا واگذار می‌شود.

۸- سازمان بورس علیه آن دسته از شرکت‌ها که درباره سهام عدالت به تعهدات خود عمل نکردند اقدام حقوقی خواهد کرد. زیرا موضوع سهام عدالت احقاق حق سهامداران خرد است.

۹- ۳۱ تیر آخرین فرصت دو خودروساز برای خروج از ماده ۱۴۱/ شنیده‌ها حاکی از آن است که فردا در جلسه سران قوا به این مورد نیز رسیدگی خواهد شد.

۱۰- سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: دولت دستور داد، موضوع نرخ خوراک پالایشگاه‌ها که تاثیر زیادی بر سودآوری شرکت‌ها دارد، بررسی شود.

۱۱- در پایان معاملات امروز نماد‌های لوتوس، پخش، فافزا، دارو، سابیک، سخوز جهت برگزاری مجمع در روز یکشنبه هفته آینده متوقف خواهند شد.

۱۲-وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه شرکت‌های ایران خودرو و سایپا گفت: در صورت اصلاح قوانین یا مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، مساله افزایش سرمایه ایران‌خودرو و سایپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

پیش بینی بازار

یکی از نشانه های رشد بازار، معاملات صندوق های اهرمی می باشد. با توجه به اینکه روز گذشته این صندوق ها معاملات خوبی را سپری کردند این احتمال وجود دارد که بازار اگر طبق سنوات هر هفته درگیر ریسک های سیستماتیک آخر هفته نشود می تواند به صورت مثبت کار خود را به اتمام برساند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 03 شهریور 1403 ساعت 08:35
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 28 مرداد 1403 ساعت 08:35
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 مرداد 1403 ساعت 08:44
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 مرداد 1403 ساعت 08:34