به گزارش پاداش، در حالی به مصاف آخرین روز معاملاتی هفته می رویم که  بازار در روز گذشته باز هم روندی نزولی داشت اما این بار با شدت کمتری نسبت به روزهای گذشته این اتفاق افتاد. این در حالی بود که در دقایق پایانی روز گذشته با با افزایش تقاضا در بازار موجب حرکت رو به رشد صندوق های اهرمی و نمادهای لیدری شد. برخی از کارشناسان معتقد هستند که علت منفی بودن بازار این هفته، کنارکشیدن طیب نیا و جایگزین شدن آقای عارف در مقام معاون اول ریاست جمهوری منجر به واکنش بازار شده است و علت دیگر آن نیز می تواند آغاز جنگ بین لبنان و اسرائیل باشد که باز هم منطقه خاورمیانه را نا امن کرده است.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورسی

۱- مراسم تحلیف مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رییس جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۱۶:۲۰ روز گذشته سه‌شنبه ۷ مرداد در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و ساعت ۱۷:۱۵ به کار خود پایان داد.

۲- مجید عشقی دغدغه‌های بازارسرمایه را با بهارستان درمیان گذاشت: در این دیدار درباره چالش‌های کلان و دغدغه‌های فعالان بازار سرمایه و لوایح و طرح‌های مرتبط با این بازار در مجلس و همچنین پیگیری جدی برای تصویب آنها، بحث و تبادل نظر شد.

۳- «شلرد» در تدارک تجدید ارزیابی دارایی ها: شرکت کود شیمیائی اوره لردگان خبر داد باتوجه به ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت شرکت، این شرکت قصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را دارد.

۴- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از موافقت شورای عالی بورس برای انتشار اوراق سلف ارزی در بورس کالای ایران خبر داد.

۵- بهامرز یکشنبه ۱۴ مرداد در بازار پایه زرد فرابورس گشایش می‌یابد.

۶- پیرو پذیرش شرکت واسپاری عصر اعتماد (سهامی عام در شرف تاسیس) در بازار سوم فرابورس، پذیره نویسی سهام این شرکت با نماد "ولاعتماد" از روز چهارشنبه دهم مردادماه آغاز خواهد شد.

۷- افزایش سرمایه ۱۸ درصدی کرازی از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

۸- مجوز افزایش سرمایه ۲۰% فغدیر از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی صادر شد.

۹- در پایان معاملات امروز نماد‌های لسرما، آریان، گنگین، ومدیر، سپاها، پدرخش، ثتوسا، آینده، سمایه و وگردش جهت برگزاری مجمع در روز یکشنبه متوقف خواهند شد.

 

پیش بینی بازار

پس از چند روز متوالی که بازار در زوندی نزولی بود و امیدوار بود که آخرین روز معاملاتی هفته با مثبت بسته شود اما در بامداد امروز، آقای اسماعیل هنیه فرمانده حماس را در تهران ترور کردند تا بازار امروز با ابهامات بسیار زیادی همراه شود. این درحالیست که همگان فکر می کردند بازار با توجه به معاملات دقایق پایانی روز گذشته، در روز جاری در مقبت داد و ستد شود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 16:08
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 08:36
چرا بازار سهام جان...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 شهریور 1403 ساعت 17:05