به گزارش پاداش، در حالی به چهارمین روز معاملاتی هفته رسیدیم که که بازار دیروز همانند روزهای گذشته با عرضه های بسیار زیادی همراه شد. فشار عرضه ها  به حدی بود که سرخی بازار همانند داغی هوا در گرمترین ماه سال بود. در بازار روز دوشنبه، بیش از 600 نماد معاملاتی در منفی بودند و این در حالی بود که حوالی 500 نماد در صف فروش قرار داشتند تا یکی از سرخ ترین روزهای بورس به ثبت برسد. البته با توجه به محدودیت دامنه نوسان نماگر اصلی تنها با 4720 واحد افت همراه شد و در سطح 1 میلیون و 998 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با 847 واحد افت در پله 633 هزار واحد ایستاد. یکی از دلایل قرمزی در روز گذشته واکنش منفی به انتخاب کابینه دولت بود و دلیل دیگر آن نیز نگرانی تحوالات منطقه و پاسخ احتمالی ایران به اسرائیل دانست. در روز گذشته در فضای مجازی زمزمه هایی مبنی بر مخالفت اولیه مجلس شورای اسلامی با دو وزیر پیشنهادی اقتصاد و صمت همراه بود تا شایعات پیش از پیش قوت پیدا کند.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورس

۱- فرابورس ایران از عرضه بلوک ۹ درصدی "وجامی ۴" خبر داد: شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد در نظر دارد ۹ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری جامی را از طریق تابلو زرد بازار پایه فرابورس ایران عرضه نماید.

۲- تماس تلفنی صدراعظم آلمان با رئیس‌جمهور: ایران خواهان توسعه روابط با همه کشور‌های اروپایی بر پایه دوستی، اعتماد‌سازی مشترک و احترام مقابل است.

۳- مجید عشقی در دیدار با مدیران صنایع، انجمن‌های صنفی و اتاق بازرگانی به حذف قیمت گذاری دستوری سرعت داد.

۴- شنبه؛ آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس / رئیس جمهور به مجلس می‌آید.

۵- «فارس» عرضه عمده می‌شود: بنا بر اطلاعیه بورس تهران، سازمان خصوصی سازی متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۶.۲۲% از سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس را در روز شنبه به تاریخ ۱۴۰۳.۰۶.۱۰ عرضه می‌کند.

۶- متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران می‌توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۲ مرداد ماه، در چهل و سومین حراج این مرکز شرکت کنند.

۷- سید کامل تقوی‌نژاد جایگزین علی بهادری جهرمی و «دبیر جدید هیات دولت» شد.

۸- روز گذشته، دوشنبه ۲۲ مردادماه؛ حدود ۸۷ درصد نماد‌ها سرخ پوش شدند و شاخص کل با کاهش ۴ هزار و ۷۲۱ واحدی به ارتفاع ۱,۹۹۸,۶۵۳ واحد رسید.

 

پیش بینی بازار

با توجه به از دست دادن محدوده 2 میلیونی شاخص کل، بنظر می رسد که بازار با یک واکنش منفی در روز جاری مواجه شود. با این حال باید دید که واکنش حقوقی ها برای حمایت از بازار به چه سمت و سویی خواهد بود.




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 26 شهریور 1403 ساعت 08:31
تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 16:08
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 08:36
چرا بازار سهام جان...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 شهریور 1403 ساعت 17:05