به گزارش پاداش، بازار امروز در حالی کار خود را آغاز کرد که بعد از مدتها لذت دیدن یک بازار سبز را می توانستیم در تابلوی اصلی تالار شیشه ای مشاهده کرد. با توجه به ادامه دار بودن محدودیت دامنه نوسان بازار با قفل بودن صف های خرید همراه شده است. این در حالیست که در چند روز گذشته شاهد قفل بودن صف های فروش بودیم. در این چند روز اخبارهای مثبت زیادی روانه بازار شده است و همین امر نیز موجب شده است تا تقاضای خوبی در بازار وجود داشته باشد و این احتمال نیز وجود دارد که با توجه به تزریق خبرهای خوب همچنان این رویه ادامه دار باشد چرا که موضوع کمک بانک ها و صندوق تثبیت و توسعه همچنان پابرجا می باشد و کمکی از سمت آنها هنوز صورت نگرفته است. همچنین امروز ارزش معاملات خرد عدد 1835 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 6% افزایش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 23% کاهش داشته است.

 

www.padash.ir

 

با معاملات خوبی که در روز جاری شاهد آن بودیم نماگر اصلی و همچنین شاخص هم وزن، هم جهت با یکدیگر در مسیر صعودی حرکت کردند. شاخص کل در روز جاری با توجه به صف خرید بودن اکثر نمادهای شاخص ساز با بیش از 18200 واحد افزایش در سطح 2 میلیون و 30 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با 3373 واحد رشد در پله 638 هزار واحد قرار گرفت تا یک روز سبز را در بازار سرمایه شاهد باشیم. در روز جاری  ارزش صف‌های خرید 994 میلیارد تومان است که نسبت به میانگین هفتگی 294 میلیارد تومان افزایش داشته است. از سوی دیگر ارزش صف‌های فروش با کاهش 260 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 364 میلیارد تومان قرار دارد.

 

www.padash.ir

 

در روز جاری نمادهای فملی، فولاد، شستا، نوری و وبملت بیشترین تاثیر مثبت را در بازار داشتند و فخوز، اخابر، شیران، کویر و وسینا نیز بیشترین تاثیر منفی را در پایان معاملات روز جاری داشتند.

 

www.padash.ir

 

با محدودیت دامنه نوسانی که در این روزها وجود دارد همچنان ارزش و حجم معاملات پایین می باشد. در روز جاری بیشترین ارزش معاملات صنایع را گروه فلزات اساسی با 181 میلیارد تومان داشت و با اختلاف بسیار زیادی در رتبه اول قرار گرفت. در رتبه بعدی نیز گروه شیمیایی با 131 میلیارد تومان قرار داشت و در نهایت نیز گروه خودرویی با تنها 59.4 میلیارد تومان در رتبه سوم ایستاد.

 

www.padash.ir

 

امروز دو گروه بانکی و فلزات اساسی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد.

در گروه بانکی امروز، بانک ملت امروز با قیمت 196 تومان و با حجم معاملاتی 82 میلیون برگه سهم و به ارزش 16 میلیارد تومان داد و ستد شد و پس از آن نیز بانک صادرات با قیمت 148 تومان و با حجم معاملاتی 73 میلیون برگه سهم و به ارزش حدود 11 میلیارد تومان در رتبه دوم این گروه قرار گرفت و در نهایت نیز بانک دی با قیمت 63 تومان و به حجم معاملاتی 150 میلیون برگه سهم و به ارزش 9.5 میلیارد تومان داد و ستد شد.

در گروه فلزات اساسی امروز، فملی با قیمت 649 تومان و با حجم معاملاتی 87.6 میلیون برگه سهم و به ارزش 56.8 میلیارد تومان داد و ستد شد و پس از آن نیز فولاد با قیمت 431 تومان و با حجم معاملاتی 93.7 میلیون برگه سهم و به ارزش حدود 40.4 میلیارد تومان در رتبه دوم این گروه قرار گرفت و در نهایت نیز وسدید با قیمت 189 تومان و به حجم معاملاتی 12.9 میلیون برگه سهم و به ارزش 24.6 میلیارد تومان داد و ستد شد.

 

سخن طلایی : 

"متفاوت بودن یکی از زیباترین چیز های روی زمین است"

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی

 




تاخت و تاز فروشندگان در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 شهریور 1403 ساعت 16:08
چرا بازار سهام جان...
توسط محمدباقر سلیمانی 24 شهریور 1403 ساعت 17:05
آیا مثبت بورس ماندگار...
توسط محمدباقر سلیمانی 19 شهریور 1403 ساعت 16:21
فروش هیجانی در بورس...
توسط محمدباقر سلیمانی 18 شهریور 1403 ساعت 17:23