به گزارش پاداش، در حالی به سومین روز معاملاتی هفته رسیدیم که در بازار روز گذشته با توجه به عرضه هایی که وجود داشت بازار به سمت متعادل شدن حرکت کرد; این در حالیست که در آغاز معاملات با تقاضای نسبی همراه بود. روز گذشته در اکثر نمادها با توجه به معاملاتی که داد و ستد شد، شک و تردید را در نوع رفتار معامله گران  دیده میشد. در هر حال با تحولات روزهای اخیر، بنظر می رسد که در هفته های آینده بازار خوبی را شاهد باشیم و البته این در صورتی می باشد که ارزش و حجم معاملات با رشد خوبی همراه شود. در روز گذشته شاخص کل با حوالی 11 هزار واحد رشد در ارتفاع 2 میلیون 63 هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن نیز با 1716 واحد رشد در پله 643 هزار واحد ایستاد.

 

اخبار کدال

 

www.padash.ir

 

اخبار بورس

۱-قیمت سهام پتروشیمی تخت جمشید سقوط کرد: سهام پتروشیمی تخت جمشید با کاهش ۱۶.۵۹ درصدی بیشترین کاهش را میان سهم‌های پتروشیمی به ثبت رسانده است.

۲-چهار اولویت همتی در وزارت اقتصاد/ ناترازی بانک‌ها غیرقابل تصور است:  عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه به عنوان وزیر اقتصاد و تکریم از وزیر اقتصاد پیشین که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با تاکید بر لزوم تلاش برای عبور از شرایط اقتصادی سخت کشور اظهار کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نقش محوری در اقتصاد کشور دارد و باید تلاش کنیم که این نقش را در کم کردن آلام و مشکلات اقتصادی مردم به کار گیریم.

۳-پرداخت ۱۵ هزار میلیارد تومان سود به ۱۱ میلیون سهامدار: تعداد ۹۶ شرکت سود جاری و مطالبات بیش از ۱۱ میلیون و ۱۵۵ هزار سهامدار به مبلغ ۱۵ هزار و ۴۵۷ میلیارد تومان را مردادماه سال جاری از طریق اطلاعات سامانه سجام واریز کردند.

۴-جلسه شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی پس از هفته دولت برگزار می‌شود: وزیر جهاد کشاورزی درباره زمان برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری کالاهای اساسی گفت: امیدواریم پس از هفته دولت این شورا تشکیل جلسه داده و نرخ خرید تضمینی ۳۲ قلم کالای اساسی تعیین تکلیف شود.

 

پیش بینی بازار

بنظر می رسد که با توجه به گزارش هایی که در مرداد ها در حال انتشار هستند، بازار در این دو هفته ابتدایی به صورت متعادل کار خود را پیش ببرد. با توجه به عرضه هایی که در روز گذشته شاهد آن بودیم پیش بینی می شود که بازار در روز جاری به صورت متعادل و منفی کار خود را دنبال کند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 شهریور 1403 ساعت 08:36
آیا مثبت بورس ماندگار...
توسط محمدباقر سلیمانی 19 شهریور 1403 ساعت 16:21
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 شهریور 1403 ساعت 08:51
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 18 شهریور 1403 ساعت 08:39