دیپلمات روس: روند تهیه پیش‌نویس احیای برجام در حال انجام است:فارس - «میخائیل اولیانوف»  نماینده روسیه در سازمان های بین‌المللی در وین اتریش خبر داد که روند تهیه پیش نویس احیای برجام در وین اتریش در حال انجام است.

مجوز افزایش سرمایه ۳۶۸ درصدی شبندر از محل اندوخته انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر شد

قشهد در 12 ماهه 99 برای هر سهم 273 ریال سود محقق کرد که نسبت به دوره قبل 77 درصد کاهش داشته است.

ظریف سفر خود را به اتریش به خاطر وجود پرچم‌های اسرائیل بر فراز مقر نخست وزیری و وزارت خارجه در وین لغو کرد.

جهانگیری: به دلیل نیامدن ظریف کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری شدم.

اسلامی: ایرباس و بوئینگ در راه بازگشت به ایران هستند.

در گروه فلزی و معدنی با رسیدن گزارش‌ها، شاهد واکنش خوب معامله‌گران و سرمایه‌گذاران هستیم. به نظر با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته با رسیدن گزارش‌های 12 ماهه، تقاضا در این نمادها شدت بیشتری بگیرد. در بین فولادی‌ها رسیدن گزارش فجر این سهم را صف خرید کرده است. این شرکت در حالی تا پایان دوره 9 ماهه به سود 7.998 ریالی رسیده بود که این سود در پایان دوره 12 ماهه به 13.568 ریال ارتقاء یافت. با نرخ‌های فعلی هیچ بعید نیست فجر برای امسال به سود نزدیک به 20.000 ریالی برسد و بر همین اساس ادامه رشد سهم منطقی خواهد بود. در گروه سنگ‌آهنی، گزارش کچاد تاثیر مثبتی در روند معاملات نمادهایی نظیر کگل و ومعادن داشته است. هر 3 سهم از نظر تکنیکی و بنیادی شرایط معقولی دارند. در گروه فلزی، نیز کماکان تاکید ما به روی فاسمین در ادامه کروی است. هر چند که فملی هم با شکست خط روند نزولی سیگنال مثبتی صادر کرده است. توصیه می‌شود کروی را در این قیمت‌ها بیشتر زیر نظر داشته باشید چراکه اصلاح او از مرداد سال گذشته عمیق بوده و می‌تواند نوسان خوبی را رقم بزند.

اجماع برای عرضه و خرید سنگ‌ آهن از بورس کالا در حال تحقق است:کیوان جعفری طهرانی، تحلیلگر ارشد بازار بین‌المللی فولاد و سنگ‌آهن:سالیان سال، طرح عرضه سنگ‌آهن در بورس مطرح بود تا در بخش فروش مواد معدنی شفافیت اتفاق بیفتد. در این میان در عرضه‌های اولیه که قبل از عید اتفاق افتاد، استقبال محدودی صورت گرفت. چرا که مدتی زمان خواهد برد تا بازار به یک اجماع برای عرضه و خرید سنگ‌آهن برسد و این اتفاق در حال تحقق است.طبیعتاً نمی‌توان انتظار داشت قیمت سنگ‌ آهن با عرضه در بورس دو برابر شود، اما می‌توان انتظار داشت که قیمت این محصولات نسبت به قبل متناسب‌تر تعیین شود و به فروش برسد. این مورد،  یکی از نیازهای واقعی است که باعث می‌شود قیمت‌ها به یک نقطه تعادلی بهتری برسد.در زنجیره فولاد، رابطه قیمتی که میان محصولات بالادستی و محصولات میانی تعریف می‌شود، باید متعادل شود و فاصله بیش‌ از حدی که وجود دارد، کاهش پیدا کند.

ارزش خانه‌های خالی، برابر با نصف رقم تفاهم ۲۵ ساله ایران و چین!محمد یزدی‌زاده،اقتصاددان: در آماری که درباره املاک بلااستفاده اعلام می‌شود، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که صرفاً ارزش املاک خالی در کشور است. ۲۰۰ میلیارد دلار ۵ برابر سرمایه‌ای است که کشور نیاز دارد تا از خام فروشی خلاص شود؛ این رقم، نصف تفاهم نامه ایران و چین برای ۲۵ سال است. ارزش خودروهای لوکس  یک و نیم برابر سرمایه مورد نیاز برای اتمام خام فروشی در ایران است. ارزش این خودروها چیزی حدود ۱,۵۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

پترول دو طرح توسعه‌ای جدید در راه دارد:پترول مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) گفت: این شرکت به‌زودی ساخت دو طرح جدید پتروشیمی را با هدف تکمیل زنجیره ارزش، اشتغال‌آفرینی پایدار، جلوگیری از واردات این محصولات و شکوفایی اقتصاد در مناطق کمتر توسعه یافته آغاز می‌کند.رسول اشرف‌زاده با اعلام این مطلب افزود: با توجه به حرکت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به سمت توسعه صنایع تکمیلی محصولاتی که در این صنایع تولید می‌شود، راهبردی و ارزش‌آفرین هستند و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد شد.وی اظهار داشت خوراک طرح های مذکور از طریق شرکت های تابعه هلدینگ خلیج فارس تامین و در نهایت این طرح‌ها زمینه ساز ارتقای زنجیره ارزش و توسعه صنایع تکمیلی در مجموعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خواهند شد.وی از احداث طرح اتیلن اکساید با ظرفیت تولید 68 هزار تن در سال نام برد و گفت: خوراک این محصول اتیلن و میزان سرمایه‌گذاری آن 110 میلیون یورو طی مدت 36 ماه می‌باشد.اشرف‌زاده طرح اتیلن پروپیلن دی از مونومر را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای پترول یادکرد و افزود: ظرفیت این طرح با 50 هزار تن در سال می‌باشد و خوراک آن اتیلن و پروپیلن است همچنین سرمایه‌گذاری این طرح 154 میلیون یورو می‌باشد که طی برنامه‌ریزی صورت‌گرفته دوره ساخت آن 36 ماه می‌باشد.اشرف‌زاده: تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع تکمیلی، جلوگیری از واردات برخی محصولات، اشتغال‌آفرینی پایدار در مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور و توسعه محصولات متنوع و راهبردی را از اهداف اساسی اجرای دو طرح جدید عنوان کرد./ بورس ۲۴

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام آمارهای منفی از عملکرد ۸ ساله دولت و پیش بینی کسری ۳۵۰ هزار میلیارد تومانی و دلار ۱۵ هزار تومانی،گفت: مسئولان بورس با عمل غیرحرفه ای،سبب ضرر سهامداران شدند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس در نامه ایی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس 15 پیشنهاد در محورهایی چون ریزساختار‌ها ، قیمت‌گذاری دستوری و ... با هدف روج بازار از بحران چند ماهه مطرح کرد.

 مدیریت پذیرش و بازاریابی بورس کالا از پذیرش ۵۰۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی شرکت ذوب آهن نطنز در بازار اصلی این بورس خبر داد.

 شرکت بورسی و دارای صف فروش از دریافت مجوز افزایش ۳۵ و ۳۰ درصدی نرخ فروش انواع روغن مایع و جامد از سازمان حمایت و زمان اعمال خبر داد.

 پالایشگاه بندرعباس و سه شرکت دیگر مجوز افزایش سرمایه ۳۶۸، ۹۳، ۴۲ و ۲۹ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.