لوازم خانگی گران شد:رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری: با افزایش نرخ دستمزد، قیمت برخی اقلام لوازم خانگی ۱۰ درصد و اقلامی مثل تلویزیون کمتر از ۱۰ درصد افزایش یافته است. احتمالا با لغو احتمالی تحریم‌ها به لوازم خانگی آماده اجازه واردات داده نشود و صرفا با واردات قطعات لوازم خانگی و مونتاژ آن در ایران موافقت شود.

وملل و شناسایی سود :به منظور افزایش در میزان تسهیلات دهی و متعاقب آن کسب درآمد واسطه گری مالی، موسسه ملل در ادامه واگذاری و فروش پروژه های مروارید و درنیکا به ترتیب واقع در شهرهای تهران و مشهد، تا تاریخ این گزارش تعداد 21 واحد دیگر از این پروژه ها را به بهای تمام شده 1.003 میلیارد ریال به مبلغ 1،480 میلیارد ریال به فروش رسانده است و مبلغ 477 میلیارد ریال سود در دفاتر این موسسه شناسایی شده است.

نرخ تورم به 41 درصد رسید!مرکز آمار ایران:  نرخ تورم سالانه اردیبهشت برای خانوارهای کشور به 41 درصد رسید. این میزان نسبت به نرخ تورم ماه قبل 2.1 درصد افزایش داشته است.

رویترز:حدود ۴.۵ درصد از کل استخراج بیت کوین در جهان در ایران انجام می‌شود. کاری که برای جمهوری‌اسلامی صدها میلیون دلار درآمد دارد.میزان برق سالانه مورد استفاده برای استخراج این رمز ارز در ایران معادل سوختن ۱۰ میلیون بشکه نفت است./ تسنیم

افزایش سرمایه قرن به وقوع پیوست:به گزارش همفکران مجمع عمومی فوق العاده شرکت پدیده شیمی قرن به منظور تصویب افزایش سرمایه با حضور بیش از ۶۰ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی و نمایندگان قانونی آنها برگزار شد.در این جلسه افزایش سرمایه شرکت از هزار میلیارد ریال به دو هزار میلیارد ریال از محل آورده و مطالبات سهامداران مورد تصویب مجمع قرار گرفت.

بازار نفت تحت تاثیر مذاکرات ایران و آمریکا / طلای سیاه به ۱۰۰دلار می‌ رسد؟ از آنجا که سرمایه‌گذاران پس از اعلام مقامات مبنی بر پیشرفت مذاکرات ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، برای بازگشت عرضه نفت ایران آماده می‌شوند، قیمت نفت پس از تجربه افت برای سه روز متوالی، روز جمعه افزایش یافت.معاملات آتی نفت خام برنت برای ماه جولای ۸سنت معادل ۰.۱درصد افزایش یافت و به ۶۵دلار و ۱۹سنت در هر بشکه رسید.معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز برای ماه جولای، با ۲۲سنت معادل ۰.۴درصد رشد، به قیمت ۶۲دلار و ۱۶سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت./ اقتصاد آنلاین

ایران؛ محور اصلی کنفرانس خبری امروز مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی:رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، قرار است در بعدازظهر امروز یکشنبه با حضور در یک نشست مطبوعاتی درباره ایران به سخنرانی بپردازد.رویترز:گروسی قرار است در این کنفرانس خبری گزارشاتی را درباره تحولات مربوط به کار نظارت و راستی آزمایی آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در جمهوری اسلامی ایران را به خبرنگاران ارایه دهد. با توجه به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال تمدید توافق ایران با آژانس، کنفرانس خبری درباره ایران خواهد بود.نشست خبری گروسی قرار است ساعت ۱۴ به وقت محلی برگزار شود.

لاریجانی: اگر کاخ سفید درست انتخاب کند، امکان همکاری تهران-واشنگتن وجود دارد :المیادین از امکان مذاکره مستقیم بین ایران و آمریکا پرسید و داوطلب نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: بستگی دارد به نحوه انتخاب آمریکا در این دوراهی که قرار دارد.اگر در این مذاکرات هسته‌ای [در وین] نشان بدهد که رفتار قبلی‌اش را اصلاح کرده و می‌خواهد با ایران مسیر جدیدی دنبال کند، می‌تواند این تاثیر بگذارد روی روابط ایران و آمریکا در آینده.

های_وب :به اطلاع سهامداران محترم می رساند، بر اساس مجوز بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران جهت تأسیس مؤسسه بیمه فردا (در شرف تأسیس)، شرکت داده گستر عصرنوین در این مؤسسه بعنوان مؤسسین، 20 درصد سرمایه گذاری خواهد نمود. بر اساس توافقات فعلی، تعهد سرمایه گذاری این شرکت در مؤسسه مذکور، مبلغ 1.000 میلیارد ریال بوده که مبلغ 500 میلیارد ریال آن به صورت نقدی و مابقی طی 2 سال در تعهد مؤسسین می باشد.

دنیای‌اقتصاد: نرخ تورم ماهانه در اردیبهشت‌ماه معادل با ۷/ ۰درصد گزارش شده که این رقم در ۲۰ماه اخیر، کمترین سطح بوده است. البته کاهش تورم، معادل با کاهش قیمت‌ها نیست، بلکه به این معنی است که میزان افزایش قیمت‌ها نسبت به قبل کمتر شده است. براساس گزارش مرکز آمار ایران در دومین ماه سال ۱۴۰۰، نرخ تورم ماهانه خوراکی‌ها منفی شده است. با توجه به این آمار، برخی خوراکی‌های پرمصرف در سبد خانوار نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز و میوه و سبزیجات، نسبت به فروردین‌ماه کاهش قیمت را ثبت کردند. نرخ تورم نقطه به نقطه هم که معرف تغییر شاخص قیمت‌ها نسبت به اردیبهشت سال قبل است، با کاهش ۶/ ۲واحد درصدی به رقم ۹/ ۴۶درصد رسیده است. این آمارهای رسمی نشان می‌دهد که اثر کاهش انتظارات تورمی در قیمت کالاهای مصرف‌کننده منعکس شده است