سرقت ۱۳.۷ میلیون دلاری از پلتفرم دیفای دئوس‌دائو

براساس گزارش شرکت  امنیت بلاک چین پکشیلد (PeckShield)، پلتفرم غیرمتمرکز دوجانبه معاملات مشتقات فرابورس دئوس‌دائو (DeusDao) مورد حمله هکرها قرار گرفته و ۱۳.۷ میلیون دلار از آن به سرقت رفته است. طبق گفته پکشیلد، این حمله از طریق دستکاری اوراکل قیمتی به واسطه وام سریع (flashloan) صورت گرفته است. گفتنی است که هکر با دستکاری اوراکل قیمت می‌تواند بدون پرداخت وثیقه وام بگیرد و استخر را خالی کند.

فابیو پانتا: ساتوشی ناکاموتو درک عمیقی از پول نداشته است

فاییو پانتا، اقتصاددان برجسته ایتالیایی و عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا می‌گوید که ساتوشی ناکاموتو در زمان توسعه بیت کوین، درک عمیقی از مسائل پولی نداشته است. پانتا در جریان سخنرانی در دانشگاه کلمبیا اظهار داشت که رؤیای خالق بیت کوین برای ایجاد پول قابل اعتماد، هنوز یک رؤیای واهی است. این اقتصاددان می‌گوید که برخلاف هدف ناکاموتو برای تمرکززدایی، اکثریت مشارکت‌کنندگان در بازار ارزهای دیجیتال همچنان به واسطه‌ها متکی هستند.

پانتا در ادامه سخنرانی خود بازار ارزهای دیجیتال را با فروپاشی بازار وام‌های مسکن که منجر به بحران مال جهانی ۲۰۰۸ شد، مقایسه کرده است. این عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا خواستار اقدامات نظارتی هماهنگ در سطح جهانی برای مقابله با اثرات زیست محیطی ارزهای دیجیتال و استفاده غیرقانونی از آنها شد.

بهای توکن ایپ کوین به اوج تاریخی جدیدی رسید

توکن ایپ کوین در تاریخ ۲۸ آوریل (۸ اردیبهشت) با عبور از سطح ۲۳ دلاری به اوج تاریخی جدیدی دست یافت. بهای این توکن تا زمان تنظیم این خبر به ۲۳.۶ دلار رسیده که نشان‌دهنده رشد ۲۰ درصدی قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته است و بالاترین قیمت این توکن از زمان راه‌اندازی محسوب می‌شود. گفتنی است که این توکن در یک هفته گذشته ۵۷ درصد افزایش قیمت داشته است. روند صعودی ادامه‌دار روزهای اخیر ایپ کوین، تا حدی به دلیل پیش‌ رو بودن حراج زمین در متاورس آدرساید توسط یوگا لبز و اینموکا برندز با همکاری پروژه توکن‌های غیرمثلی بورد ایپ یات کلاب در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) است.

اپلیکیشن وان فوتبال ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه با هدف تقویت حضور در وب ۳ جمع‌آوری کرد

وان فوتبال (OneFootball)، یک اپلیکیشن رسانه‌ای فوتبال آلمانی در سری D تأمین سرمایه خود ۳۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است تا حضور این شرکت در وب ۳ را افزایش داده و قابلیت‌های جدیدی را در پلتفرم خود توسعه دهد. این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که وان فوتبال و انیموکا برندز با تمرکز بر توکن‌های غیرمثلی یک نهاد سرمایه‌گذاری مشترک به نام وان فوتبال لبز ایجاد کرده‌اند. این پلتفرم جدید باشگاه‌ها، لیگ‌ها، فدراسیون‌ها و بازیکنان را قادر می‌سازد تا دارایی‌های دیجیتال و اقلام هواداری مبتنی بر بلاک چین را ارائه کنند. علاوه بر این، طرفداران می‌توانند با استفاده از ایمیل و کارت اعتباری خود، کلکسیون‌های مجازی را تهیه و ذخیره کنند.
این دور از تأمین مالی وان فوتبال به رهبری لیبرتی سیتی ونچرز و با مشارکت پلتفرم‌های بلاک چین و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر انیموکا بزندر، داپر لبز، کوایت کپیتال، آر‌آی‌تی کپیتال پارتنرز، سناتور اینوستمنت گروپ و آلسارا اینوستمنت گروپ به پایان رسید.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا: نمی‌توانیم مانع خرید توییتر توسط ایلان ماسک شویم

پس از اقدام ایلان ماسک برای تصاحب توییتر، چندین نهاد و سازمان در آمریکا با این معامله مخالفت کرده‌اند که یکی از آنها اوپن مارکتس انستیتو (Open Markets Institute) است و می‌گوید که نهادهای تنظیم‌کننده می‌توانند مانع انجام این معامله شوند. این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافق خرید توییتر توسط ماسک، تهدیدی برای دموکراسی آمریکایی و آزادی بیان است. اوپن مارکتس انستیتو همچنین مدعی است که این توافق قوانین موجود را نقض می‌کند و نهادهای نظارتی، قدرت متوقف کردن این معامله را دارند.
با این حال، برندان کار، کمیسر کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) با بیان اینکه نهاد تحت کنترل او هیچ قدرتی برای جلوگیری از این خرید ندارد، اظهار داشت: «کمیسیون ارتباطات فدرال هیچ‌گونه اختیاری برای مسدود کردن خرید توییتر توسط ایلان ماسک ندارد. خصوصاً آنکه اگر از آژانس خواسته شود که این کار را به نام حفاظت از آزادی بیان انجام دهد.»

هش ریت شبکه بیت کوین به اوج تاریخی جدیدی دست یافت

هش ریت شبکه بیت کوین روز پنجشنبه با رسیدن به ۲۵۸ اگزاهش بر ثانیه، به بالاترین سطح در تاریخ خود رسید و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. گفتنی است که هش ریت شبکه بیت کوین در ساعات بعدی کاهش یافت و به سطح ۲۲۰ اگزاهش بر ثانیه رسید. این شاخص از زمان ممنوعیت استخراج در چین در سال گذشته، شاهد افزایش ۴۰۰ درصدی بوده است. افزایش هش ریت بیت کوین در شرایطی اتفاق افتاده است که ارز دیجیتال برتر بازار، طی چند روز گذشته در تلاش برای عبور از مرز ۴۰ هزار دلار بوده است.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:33
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 25 خرداد 1401 ساعت 16:55
اخبار مهم ارز‌های دیجیتال/ دلایل ریزش...
توسط الناز جمالی 24 اردیبهشت 1401 ساعت 07:58
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های...
توسط الناز جمالی 17 اردیبهشت 1401 ساعت 14:34