مطالبات معوق نیروگاه‌های بخش خصوصی از دولت حدود 28 هزار میلیارد  تومان است که اگر برای آن فکر نشود مشکل بزرگی در آینده ایجاد خواهد شد. وی با بیان اینکه تنظیم نیرو در بورس انرژی باید براساس عرضه و تقاضا انجام شود گفت: وزارت نیرو اساسا به چنین چیزی اعتقاد ندارد و به این بحث وارد نشده است این در حالی است که امکان عرضه و صادرات برق توسط بخش خصوصی می‌تواند در بورس انرژی فراهم شود. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در جلسه سران قوا مطرح شد که مشکل قطعی برق به خاطر رمزارزها است و در گزارش وزارت صمت در جلسه کمیسیون اقتصاد و گزارش بانک مرکزی این گونه بود که مجموع مصرف برق واحدهای مجوزدار 320 مگاوات است و غیرمجازها هم حدود 300 مگاوات است که نسبت به دولت 60 هزار مگاوات کشور  یک درصد از مصرف برق کشور را تشکیل می‌دهد بنابراین این گونه صحبت‌ها آدرس غلط دادن است در حالی که در  پنج سال گذشته حتی یک نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه نشده است.

زاکانی: جریان انقلاب به عقلانیتی رسیده که به اقتضا اقبال مردم برای کنار رفتن یکی به نفع دیگری، کنار خواهد رفت.

همتی در گفتگوی ویژه خبری: یارانه ای که ده سال پیش پرداخت شد تاثیر خوبی در اصلاح ضریب جینی داشت.  متاسفانه دهک اخر معمولا ۱۵ تا ۱۶ برابر دهک اول درامد و هزینه دارد. باید به سه دهک اول توجه کرد و برای این کار باید یارانه هدفمند باشد.  با هدفمند کردن یارانه ها، یارانه یک میلیونی به سه دهک اول می دهم. در دو ماه اول سوبسید های پنهان و یارانه انرژی باید شناسایی کنیم. نمی‌شود یک دفعه بنزین را چند برابر کرد.  یارانه سه دهک مبلغ زیادی نخواهد شد و از طریق کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می شود.  بودجه فعلی ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری دارد.

ظریف: زمان تغییر مسیر فرا رسیده است:محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در توئیتر نوشت:هنوز معلوم نیست که بایدن چه زمانی می خواهد سیاست کارزار فشار حداکثری شکست خورده ترامپ و پمپئو  ضد ایران را دفن کند.این موضوع همچنان نامعلوم است که آیا رئیس جمهور آمریکا و بلینکن وزیر خارجه وی آماده دفن سیاست کارزار فشار حداکثری شکست خورده ترامپ و مایک پمپئو ضد ایران و متوقف کردن استفاده از تروریسم اقتصادی به عنوان یک اهرم در مذاکره  هستند یا نه.ایران به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند بوده است.تنها بند 36 را بخوانید.

بانک صادرات خطاب به قاضی‌زاده هاشمی:پولی از بورس خارج نکردیم/ ۱۸۰ هزار میلیارد ریال هم پرداختیم:احمد فاضلی معاون بانک صادرات در پاسخ به اظهارات سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در رسانه ملی مبنی بر خروج ۹۴۰۰ میلیارد تومان از بورس توسط بانک صادرات ایران، ضمن تکذیب این مطلب گفت: موضوع فوق از اساس کذب است و در سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری بانک صادرات ایران و شرکت‌های تابعه آن نه تنها هیچ پولی را از بازار سهام خارج نکرده‌اند، بلکه در روند خرید و فروش و برای رونق‌بخشی به بازار سرمایه و همچنین کمک به تامین مالی عمومی به طور خالص بیش از ۲۸۸ هزار میلیارد ریال هم برای رونق بورس و بازارگردانی سهام پرداخته اند؛ به گونه‌ای که ۱۰۸ هزار میلیارد ریال آن مستقیماً در بازار سرمایه و مابقی آن شامل ۶۰ هزار میلیارد ریال نقد و ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از محل مطالبات از دولت به خرید سهام شرکت‌های بورسی اختصاص یافته است./ ایسنا

نرخ رشد نقدینگی به ۲۶.۶ درصد رسید:براساس گزارش بانک مرکزی از نماگرهای اقتصادی در سه ماهه سوم سال 1399، در بخش متغیرهای پولی؛ نرخ رشد نقدینگی در پاییز سال 99 به 26.6 درصد رسیده است.همچنین نرخ رشد پول 44.4 درصد، شبه پول 22.9 درصد و همچنین نرخ رشد سپرده های بخش غیردولتی به 27.2 درصد رسیده است.ایلنا

گامی دیگر در راستای آزادسازی قیمت شکر:انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر ایران، طبق مصوبات وزارت صمت و کارگروه تنظیم بازار، ضوابط جدید قیمت گذاری شکر را ابلاغ کرد.بر اساس این اطلاعیه شرکت های قند و شکر مجاز خواهند بود بین 17 تا 20 درصد بالاتر از بهای تمام شده محصول، شکر را عرضه کنند.

تایر گران می شود/ بررسی جدیدترین نحوه فروش لاستیک در بورس کالا:مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنعت تایر کشور:اکنون افزایش قیمت برای لاستیک خارج از قاعده نیست. با توجه به اینکه هزینه بسیاری از عوامل مانند دستمزد، بیمه، هزینه آب، برق و ... افزایش داشته است، در قیمت نهایی یک کالا تاثیر گذار خواهد بود و در نتیجه در آینده قیمت لاستیک نیز افزایش خواهد یافت. اقتصاد نیوز

مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی غدیر منصوب شد:سید محسن شمس  مدیرعامل جدید  شرکت پتروشیمی غدیر شد.وی پیش از این مدیر عامل شرکت پتروشیمی شیمی بافت از شرکت های تابعه هلدینگ PIIC و عضو گروه شرکت های زیرمجموعه تاپیکو بود.مصطفی رضائی انصاری با حکم مدیرعامل تاپیکو، به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره جایگزین حسن عطائی نژاد در ترکیب هیات مدیره شرکت پتروشیمی غدیر شد.

آمریکا: پس از بازگشت به برجام ایران را در زمینه‌های دیگر پاسخگو می‌کنیم:وزیر خارجه آمریکا:ما انگیزه‌ای واقعی داریم که برنامه هسته‌ای ایران را مهار کنیم و سپس از این مسئله به عنوان سکویی استفاده کرده تا ببینیم آیا می‌توان خود همین توافق را طولانی‌تر و در صورت لزوم قوی‌تر کرد یا خیر. ما با متحدانمان که می‌خواستند به این توافق پایبند بمانند در موقعیت بهتری قرار خواهیم داشت تا اصرار کنیم که ایران در مسائل دیگر وارد تعامل شود. جبهه متحدی برای پاسخگو کردن آنها خواهیم داشت.

رشد ۱۸ و ۱۹ درصدی تولید و فروش ایرانول در اردیبهشت ۱۴۰۰:شرکت نفت ایرانول توانست در عملکرد دو ماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ رشد ۱۸ درصدی در تولید، ۱۹ درصدی در فروش مقداری، ۳۵ درصدی در صادرات مقداری و ۱۳ درصدی در فروش داخلی را کسب کند.

افزایش قیمت نفت عربستان در بازار آسیا:️ به نقل از اویل پرایس، عربستان قیمت رسمی فروش نفت خود به آسیا را برای محموله‌های ماه جولای افزایش داد. این اقدام در بحبوحه افزایش قیمت جهانی نفت و انتظار بهبود بیشتر تقاضا صورت گرفته است.