بانک مرکزی ۲۰۰ میلیون یوان برای واکسن سینوفارم پرداخت کرد:مبلغ ۲۰۰ میلیون یوان چین برای خرید محموله دیگری از واکسن سینوفارم توسط بانک مرکزی پرداخت شد.

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان توسط آمریکا:سعید خطیب زاده:خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن نیت دیده می‌شود - خصوصا وقتی با تجدید تروریسم اقتصادی همراه است.بایدن باید به جای پا گذاشتن جای پای ترامپ، با رفع موثر و قابل راستی‌آزمایی تحریم‌ها، از «شکست حداکثری» او دست بکشد

بانک‌مرکزى حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل را پرداخت کرد:روابط عمومی بانک مرکزی:سهم مشارکت و حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل متحد به مبلغ بیش از ۱۶ میلیون دلار توسط بانک‌مرکزی پرداخت شد.این بانک مبلغ مذکور را برای سهم مشارکت و حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل متحد از محل منابع مسدودی ایران در کره‌جنوبی پرداخت کرد.

حق راى ایران در سازمان ملل برقرار شد: به دنبال نامه ظریف به  گوتر:‏حق رای ایران در سازمان ملل از تعلیق درآمد/مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل امروز صبح به وقت نیویورک در این سازمان رای داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام شنبه از سرگرفته می‌شود: اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که نشست کمیسیون مشترک برجام روز شنبه به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

پیش بینی اوپک از تقاضای بالاتر برای نفت:اوپک با وجود ابهامات مرتبط با کرونا، همچنان انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ بهبود قوی تجربه کند و به نفت بیشتر این گروه نیاز باشد.️همچنین اوپک پیش بینی خود از تقاضا برای نفت این گروه را تغییر نداد و ۲۷.۷ میلیون بشکه در روز ارزیابی کرد. این به معنای آن است که اوپک همچنان فضا برای افزایش بیشتر تولید در نیمه دوم امسال دارد.

بورل در شورای امنیت: بی‌وقفه در تلاش برای احیای برجام هستیم:مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت که اتحادیه اروپا برای احیای توافق هسته‌ای طی مذاکرات وین بی‌وقفه تلاش می‌کند.

مستندات رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر دستورات روحانی و جهانگیری برای افزایش قیمت ارز:عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به شبهات شورای نگهبان درباره نقش او در افزایش قیمت ارز، با ارائه مستنداتی اثبات کرده که تمامی تصمیمات بانک مرکزی براساس دستورات روحانی و جهانگیری بوده و وی شخصا هیچ نقشی در افزایش قیمت ارز نداشته است.

ذخایر ارزی چین رکورد زد: به گزارش تحریریه، به نقل از راشاتودی، داده‌های رسمی بانک مرکزی چین نشان داد میزان ذخایر ارزی خارجی این کشور که بزرگترین ذخایر ارزی خارجی جهان است در ماه گذشته رشدی فراتر از انتظار داشته است. طبق این گزارش میزان ذخایر ارزی خارجی چین در ماه می ۲۳.۶۲ میلیارد دلار رشد کرده و به ۳.۲۲ تریلیون دلار رسیده است. طبق گزارش بانک مرکزی چین عامل اصلی رشد ذخایر ارزی خارجی این کشور افت ارزش دلار بوده است. ارز چین، یوآن، در ماه می ۱.۶ درصد در مقابل دلار تقویت شد در حالی که شاخص دلار ۱.۶ درصد در مقابل شش ارز مهم جهان پایین آمد. در انتهای ماه می میزان ذخایر طلای چین ۶۲.۶۴ میلیون اونس باقی ماند که نسبت به ماه قبل بدون تغییر است اما ارزش این ذخایر طلا با افت دلار از ۱۱۰.۷۳ میلیارد دلار در انتهای آوریل به ۱۱۹.۰۲ میلیارد دلار در انتهای می افزایش یافت.مهر

تایر خودرو؛ از شنبه روی تابلوی بورس کالا:بازار فرعی بورس کالای ایران شنبه ۲۲ خرداد ماه برای نخستین بار میزبان عرضه ۱۲۰۰ تن تایر (۱۵۲ هزار حلقه تایر) خودرو شرکت لاستیک بارز کردستان و ۳۵۰ تن تایر (۳۹ هزار و ۶۰۰ حلقه تایر) خودرو گروه صنعتی بارز خواهد بود.قیمت پایه تایر خودرو شرکت لاستیک بارز کردستان ۵۹۶ هزار و ۸۹۷ ریال به ازای هر کیلوگرم و قیمت پایه تایر خودرو گروه صنعتی بارز ۵۸۳ هزار و ۳۱۵ ریال اعلام شده است.

شرکت بورس کالای ایران در اطلاعیه های جداگانه از پذیرش کالای سیمان شرکتهای سیمان تهران، شمال، بهبهان، سیمان شرق، ارومیه، خوزستان، مازندران، سیمان دورود و بجنورد خبر داد.

انتقاد شدید دژپسند از بانک مرکزی:وزیر اقتصاد:سوء مدیریت در مدیریت نرخ بهره بین بانکی در سال گذشته باعث ریزش بازار سهام شد.اگر نوسانات نرخ بهره بین بانکی با سو مدیریت مواجه نمی‌شد، چشم انداز مثبت روند رو به رشد بازار سهام به گونه ای بود که می‌توانستیم  حتی به بانک مرکزی در هدایت نقدینگی  کمک کنیم، چنانچه در مهر و آبان این اتفاق افتاد. بانک مرکزی برخی مؤسسات اعتباری مشکل‌دار را که زیر نظر گرفته بود، در  اسفندماه برای حل مشکل آن مؤسسه، ۱۱ هزار میلیارد تومان اوراق (آن) را خریداری کرد تا مشکلش حل شود اما همین بانک مرکزی حاضر نبود کمتر از ۱۱ هزار میلیارد تومان برای حل مشکل بورس ارز صندوق توسعه را  خریداری کند‌./ تسنیم

چین خواستار افزایش تلاش‌ها برای احیای برجام شد:وانگ یی وزیر امور خارجه چین:طرف‌های نگران باید هرچه سریع‌تر تصمیمات سیاسی بگیرند و تلاش‌های دیپلماتیک مضاعف برای بازگرداندن توافق هسته ای به مسیر اصلی انجام دهند.خروج یکجانبه آمریکا از برجام، قلدرگری و ریشه بحران کنونی است ؛ اینکه برای احیای برجام ابتدا تحریم‌های علیه ایران رفع شود، یک اقدام طبیعی است./ایرنا